Iako i za njih prolazi već druga godine stagnacije ljetnog festivalskoga biznisa, mladi poduzetnici okupljeni oko brenda Saso Mange i Freemental ne predaju se, i ovog su ljeta krenuli u razvoj svog drugog projekta, proizvodnje craft piva.
U zagrebačkim Gajnicama 1. srpnja otvorena je pivovara Saso Mange u koju je dosad uloženo 1,5 milijun kuna i puno sati vlastitog rada u prostoru bivše tiskare.
Prva dva piva, Saso Mange Hairy Blonde i Choppy Apa ulaze na tržište, kroz kafiće i specijalizirane trgovine, a nakon toga ide i web shop s dostavom.
Naziv iz romskog jezika
Etiketu potpisuju umjetnik Miro Župa i dizajner Bojan Kanižaj, a naziv brenda Saso Mange ide iz romskog jezika i znači “ima svega”. Dodatna ulaganja idu već na zimu, s tim i novi okusi, a plan je povezati priču s festivalima, otkriva nam Filip Ledinščak, suosnivač i direktor tvrtke Vopisada.
“Osim direktne prodaje u koju smo već krenuli, plan nam je imati i vlastiti kanal prodaje kroz festival Freemental, koji se nadamo da će opet krenuti idućeg ljeta.
Proizvodnja piva i glazbeni festivali povezani su projekti koji su nam uvijek bili u planu, no pandemija je svakako utjecala na realizaciju i dinamiku. Kako smo odlučili ovog ljeta odgoditi festival koji smo razvijali na Cresu, odlučili smo sada krenuti s pivovarom”, ispričao nam je Ledinščak.
Uz njega u pivski posao ušli i njegovi partneri u tvrtki za organizaciju festivala Ontodei, Filip Filipi, Matija Santro, dok je četvrti osnivač Daniel Derenčinović glavni operater proizvodnje.
Cijela poduzetnička priča krenula je sazrijevati prije desetak godina, kad su kao tonci sagradili vlastiti soundsystem koji su iznajmljivali i drugim festivalima, da bi prije pet godina odlučili krenuti u vlastiti.
Korona ih je tako prekinula u sve ozbiljnijem projektu festivala Freemental koji je prije pandemije doživio svoje nulto izdanje u Generalskom stolu 2018. godine, te prvo i vrlo uspješno izdanje na Cresu 2019., na lokaciji uz more.
“Već na Cresu pokazalo se da imamo odličan proizvod s dobrom perspektivom. U Europi je malo ovakvih festivala uz more, a vizija je raditi ekskluzivan festival s maksimalno 3,5 tisuće ljudi.
Radije ćemo napraviti dva manja nego jedan veliki festival s deset tisuća ljudi, kako bismo imali minimalan utjecaj na okoliš i održali kvalitetu sadržaja.
Već u drugom izdanju uveli smo puno više sadržaja u Freemental, u 2020 plan je bio dodatno ga obogatiti i razviti zbilja ozbiljnu priču, no onda je došla korona.
Vagali smo što s ovom godinom, no radi se o festivalu u koji je još uvijek potrebno značajno ulagati, i neizvjesnost održavanja bila bi nam financijski jako rizična.
Zato smo se sada okrenuli pivovari, a vjerujem da će već sljedećeg ljeta situacija biti puno povoljnija da nastavimo s festivalom gdje smo stali. U to uopće ne sumnjam jer svi koji surađuju na projektu jedva čekaju da ponovno krenemo”, ističe Ledinščak.
Kapacitet mogu utrostručiti
Od sljedećeg ljeta bi se tako paralelno trebala “voziti” oba projekta. Povrat ulaganja u pivovaru i zaradu u tvrtki Vopisada očekuju kroz tri do pet godina.
Pivovara je sada na kapacitetu od 50 tisuća litara godišnje, ali već oko Nove godine nastavljaju s ulaganjem kako bi utrostručili kapacitet, na 150 tisuća litara godišnje, uz dva zaposlena.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu