Hrvatski i srpski hotelijeri i ove će godine radnu snagu tražiti putem sajma Hotel Job Fair. Zaposlenike će krajem studenog tražiti u Beogradu i Novom Sadu.
”Zanimanje je iznenađujuće dobro. Imamo prijavljeno 15-ak hotelijera. Aminess, Jadranka, Falkensteiner, Maslina, Maistra, Lafodia…a očekujemo da će ih u konačnici biti 25. Što se kandidata tiče, prijavljeno ih je oko 300”, kaže Petar Aračić, koji je priču zapošljavanja putem sajma pokrenuo s kolegom Sinišom Golcem kao odgovor na loša iskustva hotela s agencijama za zapošljavanje. Prednost je njihovog sajma u tome što kandidatima i regruterima omogućuju direktan i neposredan kontakt.
Prilika predstaviti i brend
”One koji im se svide mogu odmah zaposliti ili dogovoriti termine za daljnje intervjue. Nema posrednika, nema posredničke provizije, a sajam im omogućuje da u jednom danu razgovaraju s nekoliko stotina kandidata”, ističe Aračić. Također, hotelima je to prilika za predstavljanje i promociju brenda, a kandidatima prilika da bolje upoznaju potencijalnog poslodavca. Također, dodaje Aračić, na ovaj način budući zaposlenici izbjegavaju agencije, s kojima su mnogi imali vrlo loša iskustva.
”Često su agencije zaposlenike varale oko uvjeta rada. Sajam im omogućuje da u jednom danu upoznaju poslodavca i sami procjene koliko je ozbiljan i kvalitetan”, objašnjava Aračić.
Prvi su sajmovi prošle godine održani u Beogradu, Sarajevu i Skopju, a na jednom, onom u glavnom gradu Srbije sudjelovali su i predstavnici Falkensteiner Hotels & Residences koji u tri resorta zapošljavaju do tisuću ljudi, od čega je polovica sezonaca.
”Koncept Hotel Job Faira jako je dobro osmišljen. Mi smo ipak industrija koja radi s ljudima i živi od ljudi tako da nam je izuzetno bitno da i potencijalne zaposlenike upoznamo uživo i imamo priliku razgovarati s njima, a mislim da je i kandidatima bitno da dobiju mogućnost predstaviti se osobno. Smatramo da su takvi sajmovi poslova najbolji način za upoznavanje kandidata i promoviranje poslova koje mi kao poslodavci nudimo”, ističe Ana Gazić, direktorica ljudskih resursa u Falkensteineru najavljujući da planiraju sudjelovati i na dolazećem sajmu. “Moramo još razraditi točan plan i vidjeti u kojim gradovima ćemo biti prisutni”, navodi te ističe da je problem radne snage u turizmu svake godine sve veći te da je Falkensteiner već počeo s pripremama zapošljavanja za novu sezonu.
”Potrebno je na vrijeme krenuti s oglašavanjem i selekcijom kandidata budući da sa zapošljavanjem za iduću sezonu krećemo već od ožujka”, kaže.
Nisu samo hrvatski i srpski hotelijeri prepoznali kvalitetu takvog koncept zapošljavanja. Prepoznalo ga je 12 njemačkih, odnosno bavarskih luksuznih hotela, koji su od pokretača projekta Aračića i Golca tražili da samo za njih u Zagrebu i Splitu organiziraju tailor maid sajam zapošljavanja. Isti je održan u rujnu, a prošao je tako dobro da su izlagači tražili da bude ponovljen. ”Taj će sajam, s istim hotelima kojima se pridružuju i oni iz Austrije, biti održan u studenom u Zagrebu i Beogradu”, otkriva Aračić.
Za razliku od domaćih hotelijera njemački su, kaže, puno ozbiljniji. “Oni su odmah nudili ugovore, što smo im i savjetovali. Tome pak domaći nisu bili skloni, iako smo i njima dali isti savjet”. Ključna je razlika između njemačkih i hrvatskih hotelijera, kaže Aračić koji je vodio pet hotela, što su Nijemci prizemniji. “Kandidati su izlagačima iz Njemačke bili oduševljeni i svi su hvalili njihovu profesionalnost i uljudnost. Oni radnike ne pridobivaju samo pričom o radnim uvjetima već pričom o cijelom brendu”, kaže Aračić.
Na opasku da organizacijom sajma za njemačke hotele domaćima otimaju radnu snagu koju isti ionako jedva pronalaze, Aračić odgovara da oni nisu doveli Nijemce, već da su Nijemci sami tražili sajam. “Ovo je dodatan alarm hotelima da se trgnu”, upozorava dodajući da moraju početi nuditi bolje i transparentnije uvjete rada. Također, Aračić nudi i rješenje.
Tako predlaže da hrvatski i njemački hoteli razmjenjuju radnu snagu, što je ideje vlasnice Bayerischer Hofa. “Hotel u Hrvatskoj može zapošljavati radnike u ljetnoj sezoni, a onaj u Njemačkoj u zimskoj, a da pritom koriste partnerske ugovore”, prenosi ideju Aračić dodajući da je prijedlog realan i izvediv, a jedini bi eventualni problem mogao biti strah da se radnici neće vratiti. “Taj je strah potpuno nerealan jer se radnici, ako nisu zadovoljni, ionako neće vratiti”, ističe.
Upiti iz raznih industrija
Novi koncept zapošljavanja radnika putem sajma Aračić i Golac ponudit će i svim drugim poslodavcima kroz Cro Job Fair, sajam koji je trebao biti održan u studenom, ali je odgođen za veljaču sljedeće godine. “Dobili smo upite iz raznih industrija, IT tvrtki, energetskih, prehrambenih… te smo odlučili sve njih okupiti pod brendom Cro Job Fair i pomoći im da nađu zaposlenike”, ističe. Za razlog odgode održavanja navodi molbu poslodavaca koji zbog neizvjesne gospodarske situacije žele još malo vremena za slaganje poslovnih planova i onih zapošljavanja. “Cilj nam je isti organizirati jednom do dva puta godišnje”, kaže.
Što se pak kandidata tiče, odnosno onih koji traže posao, uvjeta za sudjelovanje na sajmu nema. Besplatan je i sve što moraju napraviti je prijaviti se jer je ulaz dopušten samo registriranim kandidatima. Ne bi bilo loše ponijeti i životopis, ali i kemijsku u slučaju da netko ponudi ugovor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu