Tvornica čarapa Makar u pohodu na švedsko tržište

Autor: Ana Blašković , 18. ožujak 2015. u 09:43
Morena Makar, Čarape Makar/Petar Glebov/PIXELL

Hrvatska olimpijska natjecateljica je svoje potrebe za sportskom odjećom oblikovala u biznis.

Čarape Makar, obiteljska tvornica iz Samobora u kojoj radi naša snowboard olimpijka Morena Makar, uspješno su se probile na zahtjevno švedsko tržište.

U Samoboru se već šivaju posebne narudžbe vunenih čarapa s protukliznim printom u stopalu za švedskog distributera, a nadaju se i povećanju narudžbi. Nakon ostvarenih inicijalnih kontakata još 2013. po preporuci zajedničkog klijenta, uslijedili su dugotrajni pregovori i brušenje ideja. Višemjesečno dopisivanje rezultiralo je krajem prošle godine naposlijetku i prvom isporukom. Dosad je u nekoliko tranši isporučeno oko 16.000 pari, a u Samoboru se nadaju da bi ukupne količine mogle dosegnuti do 50.000 pari ukoliko se realiziraju započeti svi pregovori.

 

3milijuna

kuna iznosio je prihod tvrtke Čarape Makar u 2014.

"Kontaktirali smo gotovo na tjednoj bazi, modificirali dizajnerska rješenja i slali uzorke koji su morali proći strogu kontrolu kvalitete. Kupac je bio iznimno zadovoljan inicijalnom narudžbom koja se vrlo brzo rasprodala pa konstantno šalju nove narudžbe i nadopunjuju asortiman novim artiklima", kaže Morena Makar. Ime švedskog partnera ne otkriva zbog iznimne konkurencije. "Vrlo je teško ostvariti kontakte, a vrlo lako vam konkurencija preotme posao", pragmatično rezonira naša olimpijka i poduzetnica. Švedski partneri zainteresirani su proširiti posao i na uvoz posebne sportske linije čarapa pod brendom Dogma. Radi se o ski i snowboard čarapama nastalih po ideji same Morene Makar koja je svoje potrebe za sportskom odjećom oblikovala u konkretan proizvod.

Građani Hrvatske možda imaju svoj zimski skijaški tjedan u Europi, no sjevernije od Zagreba ski sezona traje osjetno dulje pa je fokus samoborskih proizvođača usmjeren upravo na ta tržišta. Brend Dogma proširit će se se i na biciklističke modele koji bi se na policama Metroa, Konzuma, Spara i Plodina širom Hrvatske trebali naći u ožujku i travnju. "Budućnost vidimo u daljnjem razvoju sportskog programa i specijaliziranih čarapa zbog velike i jeftine konkurencije, a rast tog segmenta je značajan", kaže naša sugovornica.

Specijalizirane čarape vide kao adut pri izlasku na strana tržišta, a upravo je izvoz onaj segment poslovanja na koji žele staviti fokus. Ukoliko se uspješno realiziraju svi planovi, prihodi od izvoza ove godine mogli bi dosegnuti oko 80.000 eura, dok se zasad većina prihoda ostvari na domaćem tržištu. S pet stalno zaposlenih i povremenu ispomoć pri većim narudžbama, tvornica Makar prošle je godine ostvarila tri milijuna kuna prihoda, a neto dobit iznosila je 97.000 kuna. 

Komentirajte prvi

New Report

Close