‘Triple A’, ističe predsjednik Josipović, svjedoči da je regija hrvatskim poduzetnicima otvorena?

Autor: Božica Babić , 16. studeni 2014. u 22:00
Ivan Bračić, PIP

Ivan Bračić potvrđuje da i u ovim složenim vremenima pojedine naše kompanije investiraju u Srbiji.

Naši poduzetnici su relativno rano krenuli u regiju s ambicioznim projektima.

Prije petnaestak godina bili smo najveći investitor u Bosni i Hercegovini, a to smo 2008./2009. postali i u susjednoj nam Srbiji. S obzirom na aktualno stanje na lokalnoj sceni i višegodišnju recesiju investicija nema ni kod nas pa je teško očekivati da bi se u većem broju one mogle događati negdje drugdje. Ipak, koliko znam, i u ovim složenim vremenima pojedine naše kompanije investiraju u Srbiji, poput DIV-a te tvrtke Alpro. 

Jesmo li previše opterećeni Europskom unijom zapravo zapostavili najbliže susjedstvo? 
Podaci o vanjskotrgovinskoj razmjeni najbolje ilustriraju da regiju nismo ni zapostavili ni zaboravili. Mislim da je dostatno pogledati samo podatke o izvozu na bosanskohercegovačko pa i srpsko tržište. Ja bih 'pilu' okrenuo na drugu stranu i rekao – više marginaliziramo trgovanje s ujedinjenim europskim tržištem. Mislim da bi se svi mi morali puno više usmjeriti i prema kupcima iz zemalja članica Unije.  

Kakva su iskustva poslovanja u regiji, PIP je aktivan i u Srbiji i u BiH? Namjeravate li krenuti i prema EU?
Na susjednim tržištima smo već nekoliko godina, nažalost u Srbiji još uvijek baš i ne onako kako smo planirali. Za razliku od tamo na bosanskohercegovačkom tržištu smo se uspješno etablirali. Postali smo prepoznatljivi sa svojim brendom i naš proizvodni asortiman ima kupce. Što se tiče Europske unije istražujemo s kakvom izvoznom ekspanzijom krenuti i prema tom golemom prostoru. Ulaganja u tom pravcu još nemamo na dnevnom redu, no neću ustvrditi da ih nemamo u nekoj budućoj viziji. 

Komentirajte prvi

New Report

Close