“Trebamo iskoristiti to što smo mali”

Autor: Darko Bičak , 08. lipanj 2016. u 13:42
Foto: Damir Špehar / Pixsell

Karlo Stojčević, direktor agencije Red Point, pojasnio je na svojoj radionici “Strateški marketing – stvaranje turističke destinacije” kako stvoriti prepoznatljivu turističku destinaciju koja će postati brend.

Krešimir Jusup, savjetnik za prodaju poslovnim korisnicima u Hrvatskom Telekomu, tijekom svojeg predavanja u Daruvaru je poduzetnicima pojasnio što su to cloud tehnologije i kako od njih imati koristi. Daruvarčani su tako na ovoj radionici mogli saznati kako korištenjem Clouda smanjiti troškove poslovanja, zašto je za vaše poslovne podatke Cloud sigurniji od tradicionalnih informatičkih rješenja, što znači dostupnost Cloud usluga za moj posao i koje koristi imam od toga.

Karlo Stojčević, direktor agencije Red Point, pojasnio je na svojoj radionici "Strateški marketing – stvaranje turističke destinacije" kako stvoriti prepoznatljivu turističku destinaciju koja će postati brend. "Brend je pogled na svijet i pomaže u kreiranju dodatne vrijednosti, a njegova trajnost je puno dulja nego običnog proizvoda, poručio je Stojčević. Dodao je da je kreiranje dodatne vrijednosti putem reklama vrlo teško. "Uvijek se svađam s tvrtkama, proizvođačima, jer što ako potrošača ne zanima posebnost proizvoda već isključivo cijena i dobavljivost? To nisu kriteriji brenda već prodaje", ističe Stojčević. "Zašto bi u Hrvatskoj imali 'trash' najniže cijene? Trebamo iskoristiti to što smo mali. Osnovni ekonomski zakoni su da ono čega nema puno ima visoku cijenu. Imate malo vode i dijamanata, cijena im je visoka. Imate puno mlijeka, cijena mu pada", kaže, no dodaje da to ne znači da se treba orijentirati isključivo na luksuz. Zato je budućnost domaćih brendova u transformaciji i dodavanju nove vrijednosti, a ne odlaziti se boriti na tržištima na kojima niste dorasli veličinom. Svi ljudi žele ekskluzivnost i za to su spremni platiti premiju. "Kad imate tablet, to ništa ne govori, ali ako je u pitanju Apple to je druga stvar. Treba stvarati percepciju 'vau'. Kako danas transformirati domaće destinacije koje su prepoznatljive po masovnom turizmu? Treba pravo ponuditi pravo, autentično iskustvo koje će ljudi htjeti dobro platiti, a neće tražiti da sve bude unificirano kao na bilo kojem mjestu svijetu", poručio jer Stojčević. Direktor Red Pointa je demistificirao temu i pomogao u nekoliko konkurentnih koraka kako ostvariti cilj, a krenuo je od osnovnih dijelova od kojih se sastoji svaki brend. Sa sudionicima je razgovarao o karakteristikama njihovih proizvoda te ih uputio kako promatrati konkurentne brendove.

Simon Ferjuc iz tvrtke Tetida, koja se već istaknula potporom lokalnim samoupravama u izradi strateških planova razvoja općina i gradova prema preporukama EU, govorio je na radionici Tetida:EU fondovi za ruralni razvoj o mogućnosti financiranja svojih projekta iz fondova Europske unije. Tamo je na plastičan način podijelio neka svoja iskustva u dugogodišnjoj međunarodnoj praksi u poslovnom savjetovanju privatnog i javnog sektora. Uputio je publiku kako pronaći put do novca iz Bruxellesa i maksimalno iskoristiti postojeće propise. Ferjuc je govorio i o raznim vrstama potpora, koja mogu ići i do 100 posto troškova. “Potencijali su ogromni, ja se nadam da ćete ih iskoristiti”, poručio je Ferjuc nazočnima.

Jurica Zorman, konzultant tvrtke Euro Grant Konzalting (EGK), držao je u Daruvaru predavanje o razvoju i potpori poljoprivrednih gospodarstva. On je govorio o primjerima uspješnog povlačenja novca iz EU fondova, prvenstveno za razvoj poljoprivrede, u Poljskoj koja je zahvaljujući EU novcu uspjela svoj BDP višestruko povećati u zadnjih 20-ak godina.  

Komentirajte prvi

New Report

Close