Pitanje karijere među mladima tema je koja izaziva uzbuđenje i bojazni. Ponekad zbog toga što mladi ne znaju ‘što će biti kad odrastu’, a ponekad i zbog činjenice što je to za njih često put u nepoznato. Međutim, ono oko čega će se svi složiti je to da žele da ta karijera bude sretna karijera. Puno više o tome zna Sarah Trajković, osoba koja stoji iza Instagram profila i biznisa Moja sretna karijera.
Njena poslovna priča djeluje s dva cilja, a od toga je jedan da svaka osoba prepozna važnost karijere jer ona obuhvaća velik dio naših života (čak jednu trećinu provedemo radeći) te je iz tog razloga vrlo bitno da smo njenim odabirom sretni i zadovoljni jer taj izbor direktno utječe i na ostale važne segmente života (poput obitelji, partnerstva, financija…).
Put do zaposlenja
Također, cilj je da nakon rada s njom osoba bude konkurentna i lako zapošljiva te da u budućnosti može s lakoćom mijenjati karijeru ili poslove prema svojim željama i potrebama.
“Svi smo mi različiti pa samim time drugačije i gledamo na karijeru. Mislim da je vrlo važno da svako za sebe definira sretnu karijeru i karijerne ciljeve pomoću kojih će procijeniti živi li to što želi kao i prepoznati što treba mijenjati ako ne ide po planu.
Sretna karijera za mene predstavlja igru, dobar osjećaj, uživanje u poslu koji pruža mogućnosti za rast i razvoj, koji čini da se osjećam odlično radeći važne, ali i korisne stvari, te donosi naravno, odličnu financijsku dobit.
Sretna karijera za mene podrazumijeva i spoznaju da u svakom trenutku mogu promijeniti posao ako me on više ne ispunjava i ne uklapa se u moj životni stil”, započela je vlasnica obrta Moja sretna Karijera Sarah Trajković.
Kako objašnjava Trajković, posao i karijeru ne treba gledati kao nešto odvojeno od naših privatnih života, nego kao sastavni dio koji bi se trebao savršeno ispreplitati s ostalim segmentima čineći nas život potpunim.
“Vjerujem da usklađivanjem posla s vlastitim interesima, vještinama, užitcima, talentima i motivacijom živimo sretnu i ispunjenu karijeru’’, dodala je sugovornica. Danas svoje klijente dijeli na nekoliko skupina. Prvi su oni koji rade posao kojeg su prerasli i u kojem ne uživaju. Frustrirani su jer duboko u sebi osjećaju potencijal za boljim, ali istovremeno osjećaju strah ili ne znaju kako započeti promjenu.
Drugi su oni koji su zapeli u rutini i nepodržavajućem okruženju zbog čega su poljuljali vjeru u sebe, svoje samopouzdanje i nadu da bolje postoji. Međutim, postoji i treća skupina, a to su studenti i oni koji tek kreću na tržište rada, a nemaju potrebnih znanja o selekcijskom procesu i kvalitetnom predstavljanju poslodavcima kao niti hrabrosti ili ideja kako se istaknuti među konkurencijom.
“Sve o čemu pišem, pričam i što kroz svoje programe podučavam spoj je mog osobnog i profesionalnog iskustva te mnogobrojnih edukacija. Dosad sam kroz svoj direktan rad pomogla preko 200 klijentica da dobiju željeni posao, a vjerujem da je preko 10.000 pratitelja na Instagramu također pronašlo motivaciju u mojim edukativnim i zanimljivim objavama”, rekla je Trajković.
Posao se može dobiti i ako nemamo sve kvalifikacije, tvrdi Trajković, te dodaje da većina kvalitetnih poslodavaca danas traži stvari kao što su pozitivna energija, vedar duh, dobra volja, želja za radom, rastom i učenjem.
Fokus je više na emocionalnoj inteligenciji, jer se hard skills (tvrde vještine) poput npr. programiranja ili Excela mogu puno lakše naučiti ako je osoba otvorena, fleksibilna i motivirana za učenje. To ja jako važno za novije generacije koje tek traže svoje mjesto pod suncem.
Kako se predstaviti poslodavcu
“Tu mi je važno naglasiti da bismo sve napisano u našem životopisu ili zamolbi trebali biti u mogućnosti potvrditi primjerom iz vlastitog života. Npr. ako osoba napiše da je otvorena za učenje i kontinuirani razvoj, njena realnost to mora doista i prikazivati.
To bi značilo da se ona dodatno educira u svoje slobodno vrijeme, ulaže vrijeme i energiju u stjecanje novih znanja, vještina itd., i upravo tako opravdava rečenicu iz životopisa te ulijeva povjerenje poslodavcu. Naravno, uz sve navedeno, vrlo je važan i način kako doživljavamo sebe i kako ćemo se predstaviti, odnosno ‘prodati’ poslodavcu.
Naglašavajući vještine i sposobnosti koje nudimo, umjesto da trošimo vrijeme na kvalifikacije koje nam nedostaju, potencijalnom poslodavcu pokazujemo kako bismo mogli funkcionirati na određenoj poziciji’’, opisala je Sarah Trajković. Također, novije generacije teže za nečim zanimljivijim, željni su raznolikosti, učenja, upoznavanja novih ljudi, poslova, stjecanja raznih vještina i znanja.
Po tome se znatno razlikuju od naših roditelja, djedova i baka koji su imali jedan cilj, a to je zaposliti se i u istoj firmi se zadržati do mirovine. S druge strane, objašnjava Trajković ljudi se na jednoj poziciji zadrže u prosjeku dvije godine. Danas također postoje poslovi o kojima do prije 15-ak ili manje godina nismo mogli niti sanjati.
Za mlade je, zaključuje Trajković, važno da se ne obeshrabre raznim tužnim i ružnim pričama o lošim poslodavcima i kako sve ide preko veze. Činjenica je da takve stvari postoje, ali ih ne smijemo koristiti kao opravdanje za vlastitu stagnaciju i neuspjeh.
Osim toga, ne bi se trebali bojati odbijenica kojih će, objašnjava naša sugovornica, sigurno biti i koje ne govore apsolutno ništa o osobi ili njenoj kvaliteti, već isključivo o tome da netko nije dobar match s tim poslodavcem u tom trenutku. Mladi se trebaju konstantno educirati i ulagati u sebe i svoje znanje.
Važno je i da se povezuju s ljudima iz raznih industrija, jer je networking/umrežavanje, između ostalog, sjajan temelj za dobivanje korisnih informacija i znanja koja mogu doprinijeti razvoju karijere.
“Za mlade je bitno da imaju na umu da nam je danas dostupno cijelo svjetsko tržište rada i da nema potrebe za geografskim ograničavanjem. Ovo mi je možda čak i najdraži savjet, jer sam i sama svoje dvadesete provela u Irskoj i svjesna sam koliko mi je to promijenilo i proširilo percepciju, ne samo vezano uz karijeru, već i druge životne segmente”, zaključila je vlasnica obrta Moja sretna Karijera Sarah Trajković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu