Ideja godine natjecanje je portala Srednja.hr kojim traže najbolju poslovnu ideju među srednjoškolcima iz cijele Hrvatske, a ove će se godine održati po šesti put. Pobjednike će organizatori nagraditi studijskim putovanjem u jednu od europskih destinacija te godinom dana besplatnog korištenja prostora Tehnološkog parka Zagreb (TPZ) gdje će najbolji tim dobiti i stručnu pomoć za usavršavanje pobjedničkog projekta.
Osim TPZ-a, na realizaciji Ideje godine kao partner sudjeluje i jedna od najvećih softverskih tvrtki u Hrvatskoj IN2. U proteklih pet izdanja u prosjeku je pristiglo između 40 i 60 prijavljenih projekata zbog čega Srednja.hr vjeruje da bi i ove godine interes mogao biti jednako velik. Riječ je zapravo o jedinom natjecanju tog tipa u Hrvatskoj na koje više od polovice prijava dolazi iz strukovnih škola te na kojem su učenici strukovnih zanimanja bili i pobjednici u dva izdanja.
Kako je u razgovoru za Poslovni dnevnik otkrio osnivač i glavni urednik portala Srednja.hr Marko Matijević, ciljana skupina Ideje godine su učenici koji promišljaju o problemima koje vide oko sebe i s vizijom kako ih riješiti. Timovima koji se prijave, istaknuo je, nude platformu putem koje mogu dobiti povratnu informaciju ljudi iz stvarnog sektora o tome koliko su njihove ideje izvedive. Isto tako, kaže, za mnoge od njih je ovo i dobra prilika da se riješe straha javnog nastupa u ranoj dobi.
Deset najboljih ide u finale
"Uvidio sam da u našem obrazovnom sustavu ne postoji natjecanje koje promovira poduzetništvo i koje nije u grubim okvirima točnog ili netočnog odgovora kakva su obično državna natjecanja. Nema točnog recepta za pobjedu, tražimo najbolju poslovnu ideju koja bi se mogla realizirati na tržištu", dodao je. Što se tiče samog natjecanja, učenici u timovima do najviše tri osobe koje ne moraju biti iz iste škole uz pomoć profesora mentora do 23. travnja moraju ispuniti poslovni plan i poslati svoju ideju.
Matijević
Timovima koji se prijave nudimo platformu putem koje mogu dobiti povratnu informaciju ljudi iz stvarnog sektora o tome koliko su njihove ideje izvedive.
Oni koji to naprave do 5. travnja, od žirija će dobit povratnu informaciju te priliku da poprave svoj projekt. Deset najboljih projekata iz cijele Hrvatske 3. svibnja će predstavljati svoje ideje u prostorima Effectusa. Prve godine održavanja Ideje godine pobjednice su bile učenice Prve gimnazije Varaždin Eva Perković, Dora Dubravec i Mirna Lazar koje su osmislile aplikaciju za pretraživanje hrvatskih plaža, Croatian Beaches. Rezultati pretrage ovise o nizu različitih kriterija, a s tom su idejom krenule u realizaciju jer smatraju da bi uvelike doprinijela zadovoljstvu stranih, ali i domaćih turista koji ljetuju na našoj obali.
Sedam kriterija ocjenjivanja
Godinu nakon, najboljim projektom proglašen je In my wave Ilije Perića iz Tehničke škole Ruđer Bošković. Riječ je također o aplikaciji, zamišljenoj da povezuje prijatelje u istom gradu, jednostavnijoj za korištenje od društvenih mreža i jedinstvenoj po tome što korisnici mogu prihvatiti ili odbiti poziv, a da pritom ne mora nužno otkriti svoju lokaciju. Prirodoslovna i grafička škola Rijeka i učenici Kristijan Žic, Marin Nižić i Slavica Blašković s projektom Trampolin, odnosno web stranicom za razmjenu usluga, pobjednici su trećeg izdanja ovog natjecanja u organizaciji portala Srednja.hr.
Žiri su tada osvojili praktičnošću rješenja u obliku web servisa kojim su svima koji žele pružiti uslugu i dobiti protuuslugu omogućili da svoje sposobnosti stave na tržište. Eva Šimec, Marija Djerdjaj i Denis Cvijanović iz Srednje škole Vladimir Gortan Buje pobijedili su u četvrtom izdanju i to idejom automatskog sustava pomoći u prometu koji su nazvali RoadAidBlackBox. Učenik Salezijanske klasične gimnazije s pravom javnosti Ante Toni Debelić s projektom automatiziranog, prijenosnog i efikasnog sustava uzgoja hrane u brodskom kontejneru GrowCity pobijedio je, pak, u petom 'jubilarnom' izdanju Ideje godine. "Mladi nisu financijski pismeni, pa tako ne mogu predvidjeti troškove koje neki projekt ima, ali to je razumljivo. Podcjenjuju troškove izrade web stranica, aplikacija ili potrebnih ulaganja u marketing što je jedan od sedam kriterija ocjenjivanja poslovnih planova.
Ocjene se dijele od 1 do 7, a kriteriji dojma cijelog poslovnog plana, tržišne opravdanosti ideje, tehnoloških aspekata te inovativnosti ideje množe se s ponderom dva. S ponderom jedan ocjenjujemo spomenutu financijsku opravdanost projekta, gramatiku i pravopis te društvenu prihvatljivost ideje", istaknuo je Matijević. Na kraju razgovora je dodao i da u sklopu projekta Ideja godine, mentori i sudionici će zajedno s organizatorima posjetiti IN2 te Razvojnu agenciju Zagreb.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu