Dr. Pierre Casse, sociolog po struci, radi kao konzultant u mnogim organizacijama na području menadžmenta te kao predavač u akademskom svijetu.
Godinama je predavao u različitim poslovnim školama diljem svijeta te na sveučilištima poput Steinbeisa, Solvay Business School, Kellogg School of Management. Danas radi kao predavač na IEDC-Poslovnoj školi Bled te Moscow School of Management.
Može li se naučiti kako postati dobar vođa tima i kako?
Mnoga istraživanja pokazuju kako svatko od nas ima potencijal da bude vođa, no to ovisi o situaciji kojoj se nalazimo. Možete biti iznimno dobar vođa u jednoj situaciji, a potpuno loš u drugoj. To je pitanje usklađivanja između vaših vještina i vaše moždane snage te onog što jeste kao osoba te zahtjeva određene situacije. Živimo u novom svijetu u kojem su moderne tehnologije počele utjecati na to kako se osjećamo, što mislimo i na koji način radimo. Ako postoji dobar omjer kvaliteta koje posjedujete, onog što ste naučili i zahtijeva situacije na sjajnom ste putu da budete dobar vođa tima.
Koje osobine dobar vođa tima mora imati?
Najvažnije od svega je sposobnost da se projercirate u budućnosti, sposobnost da vidite ono što još ne postoji i ono što želite stvoriti. Na vama je da odlučite što želite i osmislite ono što želite vidjeti ili koristiti za 3-5 godina. Druga važna kvaliteta je da znate komunicirati, odnosno prenijeti tu viziju drugim ljudima, da i oni postanu uzbuđen zbog nje kao i vi te da zajedno možete doprinijeti dodatnom razvoju vizije. Treća ključna kvaliteta je sposobnost da ideje koje imate pretvorite u poslovne poteze i rezultate, jednom riječju -implementacija. Uz sve što sam već opisao, važne su inovativnost i kreativnost.
Kako netko može znati je li dobar u vođenju tima?
Ako postižete rezultate, to ne mora biti isključivo zbog vas, već zbog vaše suradnje s timom. Poanta je u stvaranju okruženja u kojem drugi ljudi mogu raditi na najbolji mogući način jer je njihov uspjeh ujedno i vaš uspjeh. Druga bitna stvar je vaše vlastito zadovoljstvo, kako se osjećate zbog svoje uloge vođe. Vi morate znati procijeniti svoje kvalitete i znati kako poboljšati svoju snagu vođe.
Može li tim biti uspješan bez dobrog vođe i obratno? O kakvoj je točno povezanosti riječ?
Dobar vođa tima je netko tko je u stanju vjerovati timu i naučiti ih kako da izbjegnu tzv. tiraniju prosječnosti. Neki poslovni timovi nemaju iza sebe dobre poslovne rezultate i to baš zbog toga što su upali u zamku prosječnosti. Ti ljudi biraju sredinu, prosječan put, ne ciljaju na najbolje rezultate i zato vodstvo mora biti jako. Da biste to postigli morate učiniti dvije stvari, prva je stvoriti dobar timski duh, da se ljudi osjećaju ugodno, da se osjećaju dobro u vlastitoj koži i u surađivanju s kolegama, da dijele ideje, da stvaraju nove ideje zajedno. Također morate se pobrinuti da ljudi u vašem timu znaju izazvati jedni druge, da su provokativni jedni prema drugima i svakako se potrudite da im stalno nabijate vremenski tempo, pritišćite ih rokovima. Cijela priča se treba temeljiti na poštovanju, povjerenju i dostojanstvu, a uz to ih morate pritiskati.
Može li karizmatični vođa napraviti promjene u timu? Koje druge vrste vođa postoje?
Postoje oni vođe koji će svojim zaposlenicima reći- gledajte me kako se to radi. U kriznim situacijama zaposlenici žele da vođa preuzme, pokaže im put te spasi posao ili organizaciju. Drugi je tip onaj koji se vodi timskim radom i brainstorming ih dovede do mnoštva ideja. Tu je i karizmatični vođa, onaj koji nabaci ideju, a tim je samo preuzme i usavrši. Karizmatično vodstvo je vrlo učinkovito, no ovisi o ljudima, situaciji i kulturi unutar tvrtke. Posljednji tip vođe stvara prostor za zaposlenike, daje im snagu i priliku da rade na vlastitim idejama.
Dominacija muškaraca
Po vašem mišljenju, kakav je položaj žena kao voditeljica timova?
Čim se žena penje prema vrhu organizacijske strukture tvrtke ona postaje sve upornija i u osnovi počinje se ponašati kao muškarac. Važno je napomenuti da se u tom procesu gubi ženstvenost što je loša posljedica. Ipak muškarci su danas i dalje u većem postotku prisutni na vodećim pozicijama i to se neće preko noći promijeniti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu