Suspenzija schengenskog režima drastično će usporiti tranzit roba, urušit će se prihodi i konkurentnost

Autor: Darko Bičak , 01. prosinac 2015. u 22:00
Zvonimir Šćurec

Predsjednik Uprave Ralu logistike, govori o problemima s kojima se zbog izbjegličkog vala i terorističkih napada suočavaju logističke tvrtke koje posluju diljem Europe te stanju u branši.

Koliko problemi poput aktualne izbjegličke krize i terorističke prijetnje, uslijed čega dolazi do suspenzije ili čak i ukidanja Schengena, mogu otežati poslovanje logističkim tvrtkama poput Ralu logistike, u razgovoru za Poslovni dnevnik pojasnio je predsjednik Uprave te kompanije Zvonimir Šćurec.

U poslovanju unutar Hrvatske i prema zemljama Europske unije nema, kaže on, nekog većeg poremećaja osim povećanja troškova radi gubljenja vremena na pojačanim kontrolama. No upozorava: "Suspenzija schengenskog režima drastično će usporiti tranzit roba, odnosno povećati 'transit time', što će u konačnici dovesti do smanjenja prihoda i dobiti te pada konkurentnosti u odnosu na one tvrtke koje posluju samo unutar svoje zemlje.

Ozbiljne logističke kompanije podižu stupanj osiguranja transporta i tereta kroz ugradnju dodatnih fizičkih i elektronskih mjera zaštite vozila i vozača što je naravno neplanirani trošak. No, ako ovakva situacija potraje, to će dovesti i do širih društvenih problema. Naime, veliki broj kamiona će dugotrajno stajati na cestama i granicama, a što će dovesti do povećane potrošnje goriva, a samim tim i do značajnog onečišćenja zraka. U tom slučaju to više nije problem samo logističkog sektora ili gospodarstva nego čitavog društva.

 

150milijuna

kuna uložila je Ralu logistika u LDC u Rugvici

Kako procjenjujete stanje logističkog sektora u Hrvatskoj i regiji?
Analize tržišta pokazuju da Hrvatska u logističkom smislu zaostaje za trendovima razvijenih tržišta, jer je samo 30 posto logistike outsourcano. Jasno je da nije moguće biti izvrstan u svim elementima poslovanja, jer se konkurentnost svakog oblika poslovanja povećava s rastom fokusa na vlastitu osnovnu djelatnost. Outsourcing je u skladu s time postao nužnost, a naš je cilj biti prvi odabir onima koji će izdvajati logistiku hladnog lanca iz osnovnog poslovanja. Poslovne partnere potičemo da sveobuhvatno izračunaju vlastite logističke troškove, kako bi u usporedbi s troškovima koje donosi outsourcing uvidjeli da će ih naša usluga koštati manje ili jednako, ali uz puno veću razinu kvalitete i pouzdanosti usluge te manja ulaganja. Naime, svoj razvoj usmjeravamo isključivo na procese i opremu bitnu za logističko poslovanje i stoga ćemo uvijek, i po efikasnosti operacija i po kvaliteti usluge, biti ispred logistike koja se nalazi u sklopu proizvodne ili trgovačke tvrtke.

Koliko je vaša pozicija na tržištu ojačana nedavnim otvaranjem novog LDC-a u Rugvici?
Bez infrastrukture je nemoguće baviti se logistikom, a upravo izgradnja logističko-distributivnog centra u Rugvici predstavlja ostvarenje druge, pored transporta i vozila, osnovne infrastrukturne pretpostavke nužne za ispunjenje naše vizije da budemo regionalni lider. Ralu logistika je tvrtka kojoj je vizija postati vodeći nezavisni dobavljač integrirane logističke usluge u hladnom lancu u jugoistočnoj Europi. Takvu integriranu uslugu slikovito opisujemo kao uslugu 'od tvornice do police', što podrazumijeva i međunarodni transport te sve moguće oblike skladišnog poslovanja. Novi nam centar omogućava i pružanje novih dodatnih usluga, poput promotivnih pakiranja proizvoda, pakiranja više proizvoda u folije, kartone i limenu ambalažu, vaganja neegaliziranih proizvoda s lijepljenjem cijene i mase za određene kupce, pružanja usluga carinskog i trošarinskog skladišta i drugih. U centru je implementirana vrhunska tehnologija za skladišno poslovanje, a uvodimo i sustav komisioniranja pick-by-voice koji omogućava visoku produktivnost i poštivanje zahtjeva najzahtjevnijih klijenata. Novi nam centar uvelike olakšava poslovanje i s obzirom na to da na jednom mjestu objedinjuje sve aktivnosti i funkcije koje su se dosad odvijale na nekoliko lokacija.

Koliko je nedostatak kvalitetnog skladišnog prostora problem logističkim tvrtkama?
Bez kvalitetnog hlađenog i smrznutog logističkog prostora i, još važnije, bez dobro organiziranih operacija, nema preduvjeta za bavljenje logističkim operacijama. No, osim ulaganja u objekte, vrlo je važno ulaganje i u interne procedure koje se moraju neprestano usklađivati s europskim procesima i standardima. Podrška kroz najsuvremeniju informatičku tehnologiju, osim što olakšava svakodnevno poslovanje, osigurava i punu sljedivost robe te ispravljanje eventualnih nesukladnosti. Naposljetku, naša su ključna karika zaposlenici, koji su zahvaljujući različitim edukacijama i praćenju trendova u mogućnosti klijentima ponuditi najbolja rješenja, a kroz neprestano poticanje i nagrađivanje izvrsnosti motivirani su i pouzdani u svakodnevnom radu.

Koji su trendovi u gradnji skladišnog prostora?
Trendovi u posljednjem desetljeću prvenstveno se odnose na fokusiranje na procese pri dizajniranju novih skladišnih prostora. Kako je trend kod proizvođača minimiziranje zaliha, logističari to prate i prebacuju fokus s kapaciteta na procese. Logističari u većoj mjeri anticipiraju potrebu za novim uslugama i brzo ih implementiraju kako bi efikasnije pratili potrebe klijenata. Vrhunska kvaliteta i integritet hladnog lanca je nešto što se samo po sebi podrazumijeva, pa je fokus Ralua optimizacija radnih procesa i troškova, da bi se klijentima pružila tražena usluga po prihvatljivoj cijeni. 

Komentirajte prvi

New Report

Close