Hrvatska pamet Hrvatskoj društveno je odgovoran projekt Poslovnog dnevnika s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata, ali i poticanja njihovog lakšeg uključivanja u sustav nacionalne ekonomije. Poslovni dnevnik njime mladima pruža priliku da pokažu vlastitu inovativnost, što podržava i velik broj partnera koji sudjeluju na projektu.
Nakon prošlogodišnje i više nego uspješne prve sezone, sad je došlo vrijeme i za nastavak projekta o kojem najbolje govore brojke: u 2015. godini je pristiglo više od 320 prijava, a predano je ukupno 76 projekata, i to u kategoriji Destinacija Hrvatska njih 20, u kategoriji Inovativna Hrvatska 16 projekata, u Poduzetnoj Hrvatskoj 25 projekta, u kategoriji Izvorno Hrvatsko osam, a u Održivoj Hrvatskoj sedam projekata. Pravo na sudjelovanje u ovogodišnjem natječaju imaju redovni i izvanredni studenti svih fakulteta u Hrvatskoj u dobi od 18. do navršene 27. godine.
Prijave mogu biti pojedinačne ili u grupama od najviše tri studenta. Dopuštena je suradnja studenata različitih fakulteta ili sveučilišta, pod uvjetom da svi članovi grupe zadovoljavaju propozicije natječaja. Od natjecatelja se očekuje da produciraju pisani projektni zadatak, koji dosada nije konkurirao ni u jednom natječaju, niti je do prijave na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj bio podložan ocjenjivanju i mentoriranju od strane bilo kakve komisije ili stručnog tijela.
Uradak se mora sastojati od osnovne prezentacijske ideje, prikaza potencijalnih benefita, koji bi njenom realizacijom bili stvoreni te detaljne razrade svih tehničkih, organizacijskih i financijskih uvjeta potrebnih za njenu realizaciju. Prijavljeni projekti ne moraju nužno biti isključivo iz sfere biznisa, ali se očekuje da u projektnoj dokumentaciji bude jasno prikazan njihov financijski aspekt, odnosno njihova šira ekonomska održivost i/ili mjerljivi društveni benefiti. Posebno će se vrednovati originalnost ideje, te preciznost razrade plana njezine realizacije. Svaki projekt može biti prijavljen u samo jednoj od navedenih kategorija.
Kako razviti održivi biznis
U 2016. godini radovi kojima se studenti prijavljuju na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj trebaju biti vezani uz jedan od tri tematska okvira. Naime, za razliku od prve sezone kada je bilo pet kategorija, ove će se godine primati studentski radovi u tri kategorije: Izvorno Hrvatsko, Poduzetna Hrvatska i Inovativna Hrvatska. Unutar kategorije Izvorno hrvatsko od natjecatelja se očekuje da smisle način na koji će plasirati postojeći hrvatski proizvod, svojom kreativnošću i idejama istaknuti njegove kvalitete ili jednostavno osmisliti potpuno novi proizvod i strategiju za njegov što bolji uspjeh na lokalnim te inozemnim tržištima. Poduzetna Hrvatska je, pak, osmišljena kao dio projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj gdje će se predlagati konkretne poduzetničke ideje i projekte usmjerene razvoju održivih biznisa.
31.kolovoza
krajnji je rok do kojeg studenti mogu poslati svoje radove
Ti prijedlozi mogu se ticati otkrivanju novih tržišnih niša, ali i stvaranja novih poslovnih koncepata utemeljenih na već postojećim biznisima i poslovnim modelima. Neka od pitanja na koje bi se dobrim idejama moglo odgovoriti su: kako iskoristiti sve što trenutno posjedujemo kao zemlja kako bi naša konkurentnost bila na većem nivou, kako zasnovati održiv biznis od nule, kako spajanjem raznih sektora i dijelova Hrvatske te iskorištavanjem onog pozitivnog i kvalitetnog što svaki sektor i regija nudi, te kako stvoriti bolju i poduzetniju Hrvatsku. Kategorija Inovativna Hrvatska podrazumijeva prezentiranje inovativnih ideja koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama.
Takve bi ideje trebale pomoći i dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati naš status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima. Treba napomenuti da postoje i diskvalifikacijske mjere. Ukoliko jedan od članova tima ne odgovara navedenim propozicijama (status studenta i godine starosti – za što organizator ima pravo u svakom trenutku trajanja projekta zatražiti dokaznicu), cijeli tim bit će diskvalificiran. Svi studenti su suglasni sa objavama svojih projekata (sažetaka i opisa projekata) na platformama Poslovnog dnevnika, a ukoliko ne žele javno izaći s njima, također će biti diskvalificirani.
Ukoliko se ustanovi da je neki od projekta već bio ranije objavljen ili podložan ocjenjivanju od strane bilo kakve komisije ili stručnog tijela, kompletan tim biti će diskvalificiran. Svi prijavljeni studenti svoje gotove radove trebaju predati do 31. kolovoza 2016., nakon čega slijedi predselekcijska faza projekta. U predselekcijskoj fazi će se vršiti predžiriranje svih pristiglih radova i provjera zadovoljavaju li pristigli radovi uvjete natječaja te biranje po tri najbolja rada u svakoj kategoriji. Predselekcijski komisiju koju će činiti predstavnici Poslovnog dnevnika, akademske zajednice kao i stručnjaci iz specijalnih područja.
Početkom mjeseca studenog Poslovni dnevnik će informirati studente/timove koji su ušli u finale te s njima dogovoriti prezentacije uživo. Naime, početkom prosinca, točnije 5. prosinca 2016., krenut će prezentacije uživo pred stručnom komisijom sastavljenom od predstavnika partnera, Poslovnog dnevnika te predstavnika resornih ministarstava, sveučilišnih profesora te strukovnih institucija. Svi će finalisti imati 15 minutno izlaganje svojih projekata nakon čega slijede pitanja žirija te odabir pobjednika svake kategorije. Sredinom prosinca, odnosno 16. prosinca 2016., održat će se završno događanje na kojem će se proglasiti pobjednici te dodijeliti nagrade unutar svake od tri navedene kategorije.
Demonstracija znanja i sposobnosti
Nagradni fond sastoji se od 63.000 kuna koji će se podijeliti ravnomjerno na tri kategorije. Drugim rječima, tri najbolja rada, po jedan unutar svakog pojedinog tematskog okvira, bit će nagrađena novčanim sredstvima u visini od 21.000 kuna na potrošačkoj kartici. Osim toga, sudionici će dobiti i priliku institucionalizirane demonstracije vlastitih znanja i sposobnosti zainteresiranim poslodavcima, kao i mogućnost za stjecanjem novih znanja iz segmenta projektnog menadžmenta. Sve navedeno će im omogućiti upravo Poslovni dnevnik u suradnji s partnerima, tijekom trajanja projekta.
Još je jedna važna uloga projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj je poticanje šire društvene rasprave o problemu nezaposlenosti mladih, te iniciranje i konkretni prijedlozi nekih regulatornih rješenja koja bi rezultirala ublažavanjem efekata koji proizlaze iz ovog negativnog trenda. Jedan od problema s kojima se hrvatsko gospodarstvo suočava je činjenica da Republiku Hrvatsku u potrazi za boljim uvjetima života svakodnevno napušta velik broj mladih. Nažalost, svaki treći Hrvat s diplomom u ruci svoje znanje i talente stavlja na raspolaganje nekoj drugoj državi. Sa stopom nezaposlenosti mladih od oko 40 posto, Hrvatska je danas među najgorima u Europskoj uniji, dok procjena stope odlaska obrazovanog stanovništva iz zemlje iznosi poraznih 29,4 posto.
Ali ono što je nagore, anketiranjem studenata završnih godina nekoliko prestižnih zagrebačkih fakulteta, znanstvenici su došli do podatka da ih čak 76 posto razmišlja o odlasku iz Hrvatske nakon završetka fakulteta, a da će ih 20 posto to zaista i učiniti. A to sigurno nije scenarij koji će dovesti do rasta i razvoja hrvatske države i duštva u cjelini. Zbog zoga su projekti poput Hrvatska pamet Hrvatskoj izuzetno bitni za budućnost svih građana Republike Hrvatske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.za 63.000 Kn dobijes 3 ideje i 50-ak dobrih studenata s idejama…moze li bolje za manje love?
Uključite se u raspravu