Stručnjak za mobilno plaćanje otkriva velike trendove u m-plaćanju na MAD konferenciji 2015

Autor: Sponzorirani članak , 02. studeni 2015. u 11:01
Foto: Mobile Money Revolution

Pripremajući se za ovogodišnju MAD konferenciju, zatražili smo od Tima da odgovori na nekoliko pitanja i tako nas zagrije za konferenciju koja se održava za 14-ak dana.

Tim Green je novinar u mobilnoj industriji. Trenutačno je urednik Mobile Money Revolution internet stranice te vanjski analitičar za Juniper Research. Kao stručnjak za mobilna plaćanja, na MAD konferenciji će pričati o velikim trendovima u m-plaćanju, kao:

  • Zašto kineski korisnici koriste chat aplikacije za bankarske usluge, štednju i kupovinu

  • Kako Twitter, Snapcash i Facebook žele podržati socialnu trgovinu

  • Zašto se Venmo, aplikacija za P2P transfer novca, u Americi počela koristiti kao glagol

  • Koji servisi za plaćanje koriste otkucaje srca za identifikaciju korisnika

  • Specijalna tehnologija koja čini mobilno plaćanje sigurnijim nego kartično, i još mnogo toga

Pripremajući se za ovogodišnju MAD konferenciju, zatražili smo od Tima da odgovori na nekoliko pitanja i tako nas zagrije za konferenciju koja se održava za 14-ak dana. 

 

Time, možeš li nam ukratko opisati trenutačno stanje m-plaćanja?

Sve zavisi o tome kako definiramo m-plaćanje. Internetsko mobilno plaćanje leti. 50% online kupaca sad radije koriste svoje telefone nego desktop računala za kupovinu. Naravno, problem je u tome da iskustva plaćanja mogu biti strašna.

Istovremeno, neposredno mobilno plaćanje (u trgovini) privlači puno pažnje radi Apple Pay i Android Pay usluga. No, malo je dokaza da za sad imaju veliki učinak.

Postoji li nešto specifično što može pomoći rastu online mobilne trgovine?

Sve se svodi na ubrzavanje procesa plaćanja i istovremeno osiguravanja sigurnosti. Zato vjerujem da će verifikacija naplate putem otiska prsta koju donose Apple i Android Pay imati veliki utjecaj.

Očito je da developeri trebaju jednostavan način da ugrade forme za plaćanje u svoje aplikacije. Poduzeća kao Stripe to čine, i čine to dobro.

Još je jedan važan razvoj situacije, kojem je predvodnik Square, a koji omogućuje da korisnici kupuju ne samo na stranici ili u aplikaciji poduzeća. Radi se o mogućnosti da se kupnja odvija u samom oglasu ili postu koji se prikazuje korisnicima na Twitteru.

Zašto mislite da in-store mobilno plaćanje još nije postalo popularno?

Očito je da gotovo nitko još ne koristi in-store mobilno plaćanje. Oni koji to i rade, rade to u Starbucksu.

Čovjek bi pomislio da će lansiranje Apple Pay usluge (koliko god razočaravajuće) potaknuti korištenje. No, možda ipak ne. Studija TSYS-a pokazala je da je samo 10% američkih korisnika upisalo podatke svoje debitne kartice na mobilni uređaj.

Ako ih pitate zašto, vjerojatno će spomenuti sigurnost. No Apple Pay je zapravo sigurniji od kartice. Pravi problem leži u tome da Apple Pay i ostali ne rade ništa više i bolje od kartica. No dugoročno hoće. Tada će stvari postati interesantne.

Kako naša plaćanja prelaze u mobilne sfere, zasigurno se povećava prijetnja cyber sigurnosti?

Da i ne. Mnogi stručnjaci se slažu da su mobilna plaćanja vjerojatno tehnički sigurnija nego tradicionalne kartične i online transakcije. Ljudi će prije shvatiti da su izgubili telefon nego karticu, pa će i prije prijaviti gubitak. Biometrija je sigurnija nego bilo koja lozinka. Također, većina mobilnih lisnica ne spremaju vaše stvarne podatke za plaćanje. Tako da kriminalci ne mogu napasti „čovjeka u sredini“.

S druge strane, mobilno ne donosi nikakve prednosti za varalice. Oni se više koriste ljudskom ranjivošću nego tehničkim zahtjevima: phishingom, krađom identiteta i ostalim.

Prema vašem mišljenju, što je sljedeća inovacija u m-plaćanju?

Postoji mnogo luckastih ideja, najviše fokusiranih na način na koji se prenose podaci ili na biometriju. Plaćanje zvučnim valovima je jedan takav primjer. Indijska Axis Banka ga koristi u svom servisu Lime. Tu je i kanadski start-up Soundpays. Ova tehnologija bi trebala raditi na bilo kojem uređaju koji ima zvučnik/mikrofon, te ne zahtjeva nadogradnju na POS uređajima prodavača. To znači da se u teoriji može koristiti kako bi se kupovalo od TV ili radio oglasa.

U biometriji, radi se s otkucajima srca, uzorcima vena, šarenicom i glasom.

No za mene je najinteresantnije promatrati kako se počinju gubiti granice između online i offline plaćanja. Supermarket Sainsbury u Ujedinjenom Kraljevstvu testira aplikaciju koja omogućuje skeniranje artikla tijekom kupovine, korištenje bodova vjernosti i plaćanje iz same aplikacije. Kao da ste kod kuće. Ovo bi mogao biti način na koji ćemo svi jednog dana kupovati. I to ima velike implikacije na mrežu banaka i kreditnih kartica.

 

Želite li naučiti više o mobilnim plaćanjima i mobilnom oglašavanju, pridružite nam se na MAD konferenciji 12. studenog 2015. u Zagrebu. Za više informacija i karte, posjetite www.madconf.com.

New Report

Close