Čateks iz Čakovca kompanija je koja se doista može pohvaliti dugom tradicijom.
Traje u kontinuitetu gotovo stoljeće i pol što je svrstava na visoku poziciju liste hrvatskih tvrtki 'dijamanata' iza kojih je iznimno bogata i uspješna povijest. Tvrtka je nastala daleke 1874. godine iz male bojadisaonice u vlasništvu Samuela Neumana i njegove obitelji koja je te godine na tržište plasirala prve stotine metara obojenog domaćeg platna. Upravo stoga se 1874. i obilježava kao godina začetka tekstilne industrije u međimurskom kraju, na prostoru današnje istoimene županije. U dugogodišnjem postojanju ova je tvrtka prošla razne faze razvoja od kojih su posebno važne one realizirane u drugoj polovini XX. stoljeća. Tako je 1954. započela izgradnja nove tvornice na sadašnjoj lokaciji, gdje je gotovo u potpunosti preseljena 1960. godine. Važno je spomenuti i 1971. godinu kada je puštena u pogon proizvodnja umjetne kože, godina u kojoj je proširena primjena tekstila, dok je cjelovito preseljenje završeno tijekom 1978.
Sabolić
Inovativnost je ključ uspjeha i opstanka brenda kroz generacije
Današnji proizvodni program sastoji se od proizvodnje: umjetne kože na bazi poliuretana za tapeciranje namještaja, medicinskog programa, zaštitne odjeće, tehničkih materijala za specijalne namjene, kućanskog rublja i vojnog programa. Čateks je postao najznačajniji i najpoznatiji proizvođač umjetne kože na osnovi poliuretana u Jugoistočnoj Europi i jedan je od značajnijih proizvođača dorađenih tkanina. Prisutan je na gotovo svim svjetskim tržištima jer izvozi oko 60% svojih proizvoda. Predsjednik Uprave Davor Sabolić ističe da su tradicija i kontinuirana prilagodba zahtjevima tržišta glavni ključ dugoročnog uspješna poslovanja. "Naravno, potrebno je i dosta znanja, ali i hrabrosti ući u projekte na vrijeme, te predvidjeti što će tržište sutra zahtijevati, kako bi na vrijeme mogli reagirati", naglašava Sabolić. Konkurencija nije nikada loša i u Čateksu se nje ne plaše.
Naprotiv, dodaje prvi čovjek tvrtke, konkurencija ih motivira na nove izazove kako bi uvijek bili u vrhu sa novim idejama i razvojem, sa implementacijom novih znanja i vještina. Problem je, dodaje, nelojalna konkurencija koja gleda samo na cijenu proizvoda, da ona bude što niža, ali na teret kvalitete, što dugoročno uzrokuje negativne posljedice na tržištu. Taj nered uz pad prometa uvodi pomutnju i među kupcima dok proizvođači radi niskih cijena nemaju mogućnost daljnjeg investiranja u razvoj čime se zapravo potiče stagnacija, a dugoročno i recesija.
Međutim, tradicija koju Čateks iza sebe ima te snaga brenda koji su u međuvremenu izgradili uz pripravnost da stalno uče i traže inovativna rješenja otvaraju kompaniji brojna tržišta i olakšavaju plasman proizvodnog asortimana. "Inovativnost je ključ uspjeha i opstanka brenda kroz generacije, a tradicija je ulaznica za potencijalne poslove, odnosno nova tržišta", ističe Sabolić i dodaje kako strane tvrtke, posebice one iz članica Europske unije te SAD-a iznimno cijene tradiciju. Stoga im, otkriva, kod ugovaranja novih poslova upravo ta povijesna dimenzija gotovo uvijek olakša situaciju u stjecanju golemog povjerenja kod novih kupaca nakon što spomenu godinu osnutka Čateksa i kontinuitet proizvodnje koji traje već više od 140 godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu