U posljednjih se nekoliko godina suradnja start-upova i njemačkih kompanija, uvrštenih u DAX30 indeks na frankfurtskoj burzi, upeterostručila. Prednjače tehnološke tvrtke poput Deutsche Telekoma, SAP-a, Siemensa, koje sa start-upovima ulaze u partnerstva ili pak start-upovima pružaju mogućnost da u njihovim in-house akceleratorima pod budnim okom iskusnih mentora usavrše svoj proizvod ili uslugu. Interes za suradnjom s etabliranim kompanijama od strane start-upova također ne čudi. Najnovije izdanje njemačkog StartUp monitora na uzorku od 1.550 start-upova objavilo je podatak da čak 50% start-upova najradije surađuje s “iskusnim” firmama dok su suradnje s drugim partnerima pa i drugim start-upovima osjetno u padu. Suradnjom profitiraju obje strane, pri čemu je jedan od zajedničkih nazivnika – digitalizacija.
Sličan model mogao bi funkcionirati i u Hrvatskoj. Prema najnovijem istraživanju koje je provela Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora o stanju digitalizacije u hrvatskim firmama preko 81% kompanija izjavilo je da im digitalizacija utječe na poslovanje dok je prema dostupnim podacima postotak u start-up svijetu također preko 80%. Isto tako, preko 74% kompanija očekuje vrlo velik utjecaj digitalizacije na vlastito poslovanje u narednih 3-5 godina. Ponukani krizom u pronalasku radne snage, u posljednje je vrijeme u Hrvatskoj ojačala suradnja između kompanija i obrazovnih institucija, no manje je svijetlih primjera na relaciji kompanije-start-upovi. Start-upovi si kooperacijom s kompanijama priželjkuju otvaranje novih tržišta i kanala prodaje, ali i podršku kompanija u stjecanju potrebnih vještina. Kompanije, s druge strane, otvaranjem vrata start-upovima čiji su projekti komplementarni s njihovim planovima, sebi osiguravaju dugoročan razvoj i perspektivu s vjerojatno manjim ulaganjima, a dobivaju i na fleksibilnosti i brzini u često tromim sustavima. Njemačke kompanije odavno su u start-upovima prepoznale pokretačku snagu gospodarstva, koje podržavaju ne samo kompanije već i država, odnosno potporne institucije.
Prilika za upoznavanje njemačkog „best-practice“ sustava domaćim start-upovima pruža se prijavom na natječaj “Hrvatski start-upovi na Start.Up Germany road showu 2019”. Prošle su godine putem istog natječaja tri hrvatska start-upa dobila priliku 5 dana organizirano obilaziti i predstaviti svoje projekte njemačkim gigantima poput DB Schenkera i Metroa, upoznati njemački start-up eko sustav i institucije. Takvo putovanje za start-up može biti prilika za razmjenu iskustava i prenošenje dobre prakse na naš sustav, a može rezultirati i konkretnim poslovnim dogovorima i suradnjom. Ovogodišnji road show tri će start-upa odvesti u pokrajinu Nordrhein-Westfalen, koja je nedavno preuzela vodeće mjesto u Njemačkoj po broju start-upova čime je Berlin izgubio višegodišnju dominaciju. Drugu skupinu start-upova dočekat će Bavarska, koja je prema svim gospodarskim pokazateljima jedno od najjačih gospodarstava Europe i svjetski poznata upravo po centrima visoke tehnologije. Zainteresirani start-upovi više informacija o natječaju, koji traje do 13.svibnja 2019., mogu pronaći na internetskim stranicama Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.