Slastičarstvo je dinamičan posao

Autor: Promo , 09. listopad 2017. u 13:10
FOTO: Press

Ponosna sam na svoju slastičarnicu O’š kolač koja je rezultat svega onoga što sam do sada uložila i što sam naučila o slastičarstvu, poručila je Tea Mamut, vlasnica splitske slastičarne O’š kolač

S deset godina slastičarskog iskustva, na što odlazi i četverogodišnje školovanje na prestižnom Culinary Institute of America (CIA) u New Yorku, Splićanka Tea Mamut u svom je rodnom gradu u svibnju ove godine otvorila svoju slastičarnu O’š kolač. Društvene su mreže gotovo odjednom planule objavama, hvaleći ne samo izvrsne kolače simpatičnih naziva već i vibrantan, netradicionalan unutarnji dizajn same slastičarnice. Već dugo otvorenje jednog gastronomskog objekta nije privuklo takav interes javnosti, što je jedan u nizu dokaza da su neke profesije zaista bezvremenske.

Kako smo saznali u razgovoru s vlasnicom i autoricom poslastica nesvakidašnjih naziva kao što su torta Zdravka i Šinjorina Malina, Šjor Limun, Buža, Pari krempita, Barba Čičak, Čikolata, za gastronomiju se počela zanimati još od tinejdžerskih dana. Prije odlaska na fakultet, otkrila je, provela je i neko vrijeme radeći u restoranima. U konačnici je ipak shvatila da joj slastičarstvo više 'leži', odnosno da je ispunjava i pruža mogućnost da u potpunosti izrazi vlastitu kreativnost. No, svako je iskustvo više nego važno i sve je dio mozaika vještina koja će se uvijek cijeniti na tržištu rada.

"Jako sam zadovoljna dosadašnjim radom. Svako novo radno iskustvo donijelo mi je nova poznanstva, saznanja i vještine, a ponajbolje od svega su bila putovanja, koja su mi obogatila osobni i profesionalni život. Slastičarska i općenito kulinarska scena posljednjih se godina uvelike promijenila tako da već sada postoji nekolicina institucija koje prate kulinarske trendove", kazala je Mamut.

U Split se vratila, dodala je, jer je uvidjela potencijal za razvoj malo drugačijeg slastičarstva na  na jednom višem nivou, koje se tek razvija u Hrvatskoj."Iako postoje određene obrazovne ustanove za gastronomiju, još uvijek nedostaje poboljšan program za zanimanje slastičara nakon kojeg bi naučnici dolazili s, barem, osnovnim predznanjem. To bi, kudikamo, olakšalo posao, jer, svakome tko se želi ozbiljnije baviti slastičarstvom, ljudi su najbitniji kapital. Osim stručnosti, veoma je važno da vam je ugodno surađivati s tim ljudima, jer ste najveći dio dana upravo s njima. Ponosna sam što O'š kolač tim funkcionira poput obitelji", napomenula je.

Naravno, istaknula je sugovornica, uz nedovoljno školovan kadar, čest problem u ugostiteljstvu su vlasnici koji ne razumiju cijeli sustav, kako nešto funkcionira, koliko vremena zahtijeva priprema i izrada hrane ili kolača te koliko je ljudi potrebnu za određenu ponudu proizvoda.

"Upravo to što sam poznavala cijeli proces, pomoglo mi je da se puno brže snađem u poduzetničkim vodama i složim proizvodni proces. Ponosna sam na svoju slastičarnicu O'š kolač koja je rezultat svega onoga što sam do sada uložila i što sam naučila o slastičarstvu. Slastičarstvo je dinamičan posao, što mi osobno jako odgovara  jer svaki dan je novi izazov i prilika za osvježenje ponude. To me uvijek iznova veseli, pogotovo kada novi proizvodi izazovu osmijeh i zadovoljstvo naših gostiju", poručila je Mamut.

Stvari su, čini se, jednostavne jer ako poznajete tržište i složite ponudu po ukusu svojih gostiju, te optimalno posložite proizvodne procese, možete pristojno zarađivati i živjeti od slastičarstva u Hrvatskoj. Riječi su to kojima je opisala poduzetničku klimu u Hrvatskoj u sklopu koje upravo ostvaruje sjajne rezultate.

"S obzirom na to da smo tek krenuli prije nekoliko mjeseci, još uvijek mi je gotovo cijeli dan u znaku posla. Prijepodne je rezervirano za nabavku namirnica i administraciju, a poslijepodne, od 15 sati, ulazim u proizvodnju kolača za sljedeći dan. Naravno, nađe se tu i tamo malo vremena i za kavu s dragim ljudima i obitelji. Zato svi u timu imamo nedjelju samo za sebe, kako bi predahnuli i osvježili se za novi radni tjedan", naznačila je.

Suradnju s ljudima opisuje kao veliki izazov, bilo da je riječ o zaposlenicima ili gostima, no istovremeno se radi i o izvrsnoj prilici za razvoj. "Jako puno sam naučila u posljednjih pola godine, pogotovo otkako sam chef slastičar i direktor. Naučila sam misliti na tim u cjelini, pri čemu smatram kako je najvažnije komunicirati jasno i nedvosmisleno te omogućiti svima ugodno radno okruženje. Komunikacija je ključ svakog zdravog odnosa", dodala je na kraju poduzetna Tea Mamut iz čije su slastičarne rijeke domaćih i stranih gostiju otišle s osmijehom.

 

New Report

Close