Više od 70 milijuna primljenih i poslanih eDokumenata, čak 350 milijuna „ušteđenih“ papira i 4.320 stabala koja nastavljaju rasti – brojke su zbog kojih je pokrenut projekt Zeleni certifikat.
Iako je započet prije godinu dana, danas već okuplja oko 150 poslovnih subjekata koji su primjer digitalne izvrsnosti i društvene odgovornosti.
Prva godišnjica projekta Zeleni certifikat obilježena je događanjem na aerodromu Lučko gdje je njegov pokretač, mojeRačun, okupio nositelje Zelenog i Premium zelenog certifikata, partnere i korisnike, kako bi rezimirali dosadašnja postignuća i donijeli plan za daljnje korake u promociji zelene tranzicije gospodarstva.
„Zeleni certifikat nastao je kako bismo odali priznanje poslovnim subjektima koji su uspješno implementirali digitalizirane procese u svoje poslovanje i svojim djelovanjem pozitivno utječu na okoliš i zajednicu. Time smo htjelo potaknuti i druge da se okrenu ekološki prihvatljivijim rješenjima te da svojim djelovanjem konstantno poboljšavaju kvalitetu života svoje zajednice“, istaknuo je pred okupljenima Marko Emer, predsjednik Uprave tvrtke Elektronički računi.
Zaštita okoliša dio poslovnog identiteta
Da su u tome uspjeli, govore podaci koje je okupljenima iznio Josip Kovačec, savjetnik Uprave mojeRačun.
„U gotovo devet godina otkako ste započeli svoj put digitalizacije i papirnate procese zamijenili bespapirnima, smanjili ste udio CO2 za gotovo 52.000 kilograma. Ostavili ste značajan pozitivan utjecaj na okoliš i smanjili svoj ekološki otisak. No, ono što je najvažnije, pokazali ste da je zaštita okoliša dio vašeg poslovnog identiteta“, istaknuo je Kovačec.
Sve više zaposlenika poslodavce bira temeljem zajedničkih vrijednosti, od kojih se kao prioriteti ističu visoka razina digitalizacije i jasna strategija održivog poslovanja, dodao je.
Zelena tranzicija cjelokupnog poslovanja
Kao jedan od takvih primjera, među dobitnicima Premium zelenog certifikata je i tvrtka Tifon, koja provodi dugoročnu strategiju održivosti i to kroz praćenje i primjenu najnovijih trendova na području ekologije, nudeći tržištu održive materijale te goriva s niskom razinom ugljika na svih 50 maloprodajnih mjesta.
„Proces digitalne razmjene poslovnih dokumenata s našim dobavljačima započeli smo prije šest godina. Time smo ubrzali operativno poslovanje i uveli automatizaciju u knjigovodstveno i računovodstveno poslovanje. Nakon što je krenula naša digitalna transformacija, povećali smo brzinu unosa i točnost podataka putem automatiziranog učitavanja zaprimljenih eRačuna, a pohranom dokumenata u elektronički arhiv dobili smo sigurnost, potpuno minimizirali mogućnost gubitka dokumenata i višestruko skratili proces pretraživanja arhiva. Sve navedeno još je jedan od pokazatelja da je očuvanje okoliša dio našeg poslovnog identiteta“, istaknula je na Ana Lokas, članica Uprave za financije tvrtke Tifon.
Zajedničke vrijednosti
Projekt Zeleni certifikat nastavit će se provoditi i dalje, navode pokretači i sudionici projekta jer, ujedinjeni, mogu učiniti puno u promjeni paradigme gdje je profit iznad svega, čak i pod cijenu uništavanja prirodnih resursa.
Ključna zajednička vrijednost sudionika projekta Zeleni certifikat je poslovanje koje nije temeljeno na stjecanju maksimalne dobiti, već na principu društvene odgovornosti tako da njihovi zaposlenici i zajednica u kojoj djeluju osjećaju stvarnu vrijednost njihova rada, zaključeno je na aerodromu Lučko.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu