Projekti ‘ŽENA MCCANNA’ kao i one same – sabrani, a kreativni

Autor: Marta Duić , 21. veljača 2019. u 22:00
One kažu da vole kad se u svojoj 'akauntskoj' sobi počnu istovremeno grohotom smijati Tomislav Miletić/PIXSELL

Na osam od deset pozicija voditelja ključnih klijenata u agenciji McCann Zagreb su žene. Otkrivaju što im je ‘drive’ i na koje su poslove najponosnije.

​Voditi projekt u marketinškoj agenciji zaista nije lako. Osnovu svega, kažu, čini razumijevanje potreba klijenta te koordinacija procesa kako će se što izvršiti u agenciji. Ovo je pojednostavljen opis pozicije i važnosti uloge ‘accounta’ u agenciji, a naziv ni približno ne dočarava ulogu ni odgovornost koju te osobe nose. O izazovima profesije govore nam account menadžerice agencije McCann Zagreb, koje se nisu libile otkriti i anegdote iz svakodnevice i upozoriti je li im činjenica da su žene prednost ili ‘uteg’.

“Moja uloga je projektu pristupiti iz strateškog ugla, usmjeriti tim i nadgledati izvedbu. I prema potrebi ih zbuniti svojom titulom”, objašnjava Martina Jelić svoju poziciju – account planning director. Iako je hashtag – #agencylife posljednjih godina postao popularan u propagandi lijepih strana radne svakodnevice, ona je, prema iskustvima zaposlenika, izazovna, iscrpljujuća i u najmanju ruku specifična.

“Reklamna agencija nije stereotipno radno mjesto. Ovo je okruženje u kojem se stvari mijenjaju iz sata u sat i nikada ne znaš kakav će ti projekt ‘sletjeti’ na stol i koje ćeš nove stvari morati savladati da bi ostao u toku s trendovima”, kaže Sandra Cindrić, a Ines Kalinić dodaje kako je njezin ‘drive’ to da joj nona na televiziji vidi njezine radove i pohvali se frendicama.

“A tu su i osjećaji poput onog nedavno kada smo kolega Kruno i ja išli na prezentaciju. Vjerovali smo u ono što prezentiramo i, bez obzira na ishod, veseli me osjećaj da smo napravili posao na koji smo jako ponosni”, kaže Kalinić.

Naravno, svaki posao ima i svoje loše strane, ali s kolegama koji te razumiju, sve je lakše, barem tako tvrde naše sugovornice.

“Volim kada se 12 ljudi u našoj ‘akauntskoj’ sobi počne istovremeno i grohotom smijati, što se događa svaki dan. Smijemo se poslu i životu. Također, volim i kada stigne mail ‘Draga Majo, predivno ste to napravili. Hvala cijeloj ekipi na trudu.’ I to se događa svaki dan”, kaže Maja Tonković.

Tehnologija olakšava i ubrzava, ali…

Petra Mateljan i Goranka Mijić od najdražih karakteristika posla ističu kreativnost, zaigranost, timski rad.

“Kreativni proces, razgovor o idejama i generiranje samih ideja najbolji je dio ovoga posla. To je dio koji svi najviše vole komentirati i o kojem svi imaju mišljenje, jer izgleda tako lako smisliti ideju i dizajnirati. Ljudi u našoj agenciji su izvrsni, zabavni, duhoviti i najveća su vrijednost koju agencija ima”, kaže Mijić.

Najteže i najmanje drage karakteristike u poslu su im nerealni rokovi i česte izmjene koje su u agencijskom životu svakodnevica.

Sveprisutna digitalizacija utječe i na kreativnu industriju. Naše su sugovornice u ovom poslu već niz godina, neke više od deset, svakodnevno u vođenju najrazličitijih zadataka. Maja Tonković se slaže da tehnologija olakšava i ubrzava mnoge aspekte posla jer je komunikacija brža i bolja, a više zadataka istovremeno rješava se učinkovitije. U tome vidi priliku za konstantno učenje novih obrazaca promišljanja i djelovanja, ali jedno pitanje ipak ostavlja otvorenim.

“Što bi rekli neki copywriteri i klijenti – sada svoj posao možemo obavljati bilo kada, bilo gdje i na svim ekranima. Prednosti i mane ove mogućnosti procijenite sami”, iskrena je Tonković. Vremena su se toliko promijenila, da je veteranima u ovom poslu čak i smiješno kad se prisjete kako se ‘nekad radilo’.

“Layout brošura ili oglasa fizički smo nosili na prezentacije klijentu, fotografije i blokovi tekstova bili su isprintani i izrezani te zalijepljeni na capafix ploče”, prisjeća se Silvija Zidarić.

‘Zna se tko kuha, a tko pere suđe’

Dirigirati agencijskim timom koji se dijeli na nekoliko odjela velika je odgovornost.

“Ako sam izdržala 14 godina bez tableta, tikova i živčanih slomova, računam da sam OK”, odgovara Cindrić i napominje kako je recept za ‘preživljavanje’ dobro posložena lista prioriteta.

“Dirigiranje možda i nije prava riječ jer je dirigent apsolutni autoritet svakog orkestra, a ja se više osjećam kao policijski pregovarač koji iz svake situacije i u svakom trenutku pokušava izvući maksimum od svih uključenih u projekt”, ističe Cindrić. Zidarić se slaže i napominje kako je sve stvar dogovora i pregovora. Kako tvrdi, nije samo interna organizacija ono što uzrokuje stres, već su to rokovi i želja da se projekti kvalitetno odrade te ispune očekivanja klijenta.

“Ponekad mislim da je ovo jedna velika sretna obitelj u kojoj se točno zna tko kuha, tko postavlja stol, a tko pere suđe, a ponekad mi se čini da je netko u ovaj ured stavio ljude koji nemaju baš nikakve veze jedni s drugima. Sva sreća, ovog prvog je puno više”, kaže Kalinić.

Na pitanje kako se odmaraju od svakodnevnog stresa, odgovori su raznoliki – od joge do putovanja u daleke krajeve, druženja s prijateljima, provođenja vremena s djecom i obitelji, sporta, Sljemena vikendom. Kao osobine poželjne za obavljanje posla Marina-Mia Angelus ističe tri ključne: strpljivost, diplomaciju i fleksibilnost na što se nadovezala Jelić koja tvrdi kako su važni i ljubav prema nepredvidivom, snalažljivost i sposobnost da se kaos svede na savladive cjeline.

“Izvana dinamični, a iznutra strukturirani. Izvana sabrani, iznutra kreativni. Kada baš idealiziramo, poželjan je istaknut osjećaj za ljude i nijansirani pristup različitim karakterima˝, zaključuje Jelić.

Također, napominju kako je griješiti ljudski i kako se upravo iz grešaka u poslu najviše uči.

“Nemojte se bojati napraviti grešku, ništa nije tako strašno da se ne može ispraviti. Srećom, nismo neurokirurzi”, dodaje Mijić.

Klijenti agencije neki su od najvećih svjetskih i domaćih brendova, a osam od 10 pozicija voditelja tih klijenata čine žene. Ipak, u svakodnevici se i dalje susreću s određenim predrasudama.

“Apsolutno, to je neizbježno, iako ne želim prihvatiti da je neizbježno pa se borim protiv toga”, napominje Tonković. Mateljan to vidi kao problem druge strane.

“Rado bih dobru ideju čula i od muškarca i od žene jer poanta je u ideji, a ne u spolu koji je prezentira”, kaže Mateljan. Ipak, ističe, ne razmišljaju svi klijenti tako.

“Jednom sam čitala da žene trebaju glasnije govoriti na sastancima kako bi ih ‘uspješni, visokopozicionirani’ muškarci slušali. Raličitih predrasuda ima posvuda pa tako i u našem poslu. Ženama se općenito zamjeraju emocije, jer – kada se muškarac uzruja, to je sigurno s razlogom, dok je žena samo emotivna, u PMS-u ili joj nešto ‘fali’. U ovom poslu upoznala sam puno snažnih i pametnih žena, a takve rade i u našoj agenciji”, zaključuje Mijić.

MARTINA JELIĆ
Prošlogodišnja Mastercard kampanja koja je u prvi plan istaknula niz protagonista posvećenih svojim strastima. Od toga što sam upoznala jedinstveno zanimljive ljude, do toga da smo imali priliku kampanji pristupiti iz jednog novog ugla koji prati priče izvan okvira klasičnih pripovjedačkih formata… Ta kampanja nam je svima podigla očekivanja na sasvim novu razinu pa jedva čekam nastavak u ovoj godini.

SILVIJA ZIDARIĆ
Prošle smo godine prvi put uspjeli realizirati i isproducirati lokalnu kampanju za Mastercard i zbog toga sam stvarno sretna.

MARINA-MIA ANGELUS
Shake&Take aplikacija za Coca-Colu. To je projekt na kojem radimo već tri godine i kontinuirano ostvarujemo sve bolje rezultate. Svake godine pred nama je veliki izazov učiniti aplikaciju još boljom i zabavnijom. Super je osjećaj kada vidimo da u tome i uspijevamo.

INES KALINIĆ
S RBA mi je baš gušt raditi. Kampanje za RBA stambene i nenamjenske kredite koje smo radili lani su mi bili odličan projekt. Stariji bračni par u nemogućim situacijama poput skakanja u bazen, vjenčanja pred Elvisom i vožnje romobila. Glumili su ih Mira i Vjeko, a usprkos dugom i napornom snimanju, smijali smo se do suza i napravili super spotove.

GORANKA MIJIĆ
Teško je izdvojiti samo jedan projekt i samo jednog klijenta. Meni su drage mnoge kampanje koje smo napravili za: L’Oreal Paris, HEP, Plavu Lagunu, HT. Čak i ako nisam bila direktno uključena u proces, veseli me uspjeh drugih kolega i kampanja koje su kreirali. Uvijek zajedno slavimo sve pobjede i poneki poraz.

PETRA MATELJAN
Moj najdraži projekt je kampanja ‘Nogomet’ za HT. Bilo mi je super kada bi naši pobijedili, trgovi i kafići ‘gore’, a sa zvučnika krene navijačka pjesma u čijem je stvaranju i naš agencijski HT tim sudjelovao.

MAJA TONKOVIĆ
Najdraži su mi kreativni pitchevi jer volim taj osjećaj natjecanja. Lijepo je upoznavati nove potencijalne klijente, susretati se s ljudima iz različitih industrija, sektora itd. Od projekata izdvojila bih suradnju i kampanju za klijenta Gorenje koju smo radili za cijelu Europu, i to ne zbog finalnog proizvoda, nego zbog uzajamnog poštovanja, podrške i divnih emocija koje su utkane u tu suradnju.

SANDRA CINDRIĆ
Moj broj jedan je kampanja za Konzumove Zdravoljupce jer je, osim izvanrednih prodajnih rezultata, sadržavala i društveno-odgovornu komponentu – popularizaciju konzumacije voća i povrća kod najmlađih. Zahvaljujući ovoj kampanji, danas je nerijetka situacija u kojoj trogodišnje dijete u hrpi povrća prepoznaje brokulu i nagovara mamu da ju kupi.

Komentirajte prvi

New Report

Close