Dezinfekcijska sredstva su postala jedan od najtraženijih artikala na tržištu, kako u samoj Hrvatskoj, tako i u Europi i svijetu.
Iako se ne radi o nekom posebno zahtjevnom tehnološkom procesu za njegovu proizvodnju, uglavnom su na bazi alkohola, zbog relativno male i stabilne njihove potrošnje, uz relativno nisku dodatnu vrijednost, mnoge su kemijske, farmaceutske i petrokemijske tvrtke odustale od njihove proizvodnje.
No, uslijed nastale krize oko širenja koronavirusa, sve je više tvrtki koje su u samo nekoliko dana uspjele uspostaviti ponovnu ili novu proizvodnju ovog artikla. Jedna od njih je i zagrebačka Kemoplastika.
‘Nije nam bilo teško’
Kako pojašnjava Kristijan Strmečki, direktor Kemoplastike, tvrtka je osnovana pod postojećim imenom 1991., no nastala je na temeljima kućne radinosti po imenu VIST, poznate tijekom osamdesetih. Osnivači su Viktor i Kristijan Strmečki.
“Početak djelovanja bio je vezan isključivo za proizvodnju, da bi se kasnije poslovanje proširilo na maloprodaju, uvoz i veleprodaju. Tako smo od male manufakture narasli sve do suvremenog pogona sa stručnim zaposlenicima”, prisjeća se Strmečki. Dodaje da se ideja da sada proizvedu vlastita dezinfekcijska sredstva javila prirodno, kad su se pokazali razmjeri i parametri zdravstvene krize, te pretpostavke njenog trajanja.
“Nije nam bilo teško ‘sklopiti’ proizvod, jer ono po čemu je naša tvrtka postala poznata upravo su – vlastiti proizvodi. S tehnologijom i sirovinama nismo imali problema, jer u našoj firmi stvaramo okolinu koja motivira radnike na kreativnost i učinkovitost. Brzo reagiramo na tržištu i prilagođavamo se željama i potrebama naših kupaca. Osluškujući potreba tržišta kontinuirano upotpunjujemo ponudu s novim proizvodima. Ističemo se po brzini dostave i fleksibilnosti”, govori Kristijan Strmečki.
Iz Kemoplastike pojašnjavaju da je njihov brend dezinficijens ‘Proficid’, koji dolazi u pakiranju od 500 mililitara, jedne litre i jedne litre – refil, sredstvo za dezinfekciju površina namijenjeno kućnoj i profesionalnoj upotrebi.
Osigurava uklanjanje bakterija, virusa i gljivica na svim tvrdim površinama. Ne ostavlja mrlje, ne oštećuje materijale te ostavlja čistu i sjajnu površinu. Zahvaljujući mikrobicidnom djelovanju sredstvo posjeduje visoki dezinfekcijski učinak te uspješno reducira broj mikroorganizama s površina. Sredstvo je proizvedeno u njihovu zagrebačkom pogonu.
Već ranije su gotovo sve kemijske i petrokemijske industrije, bilo da se radi o kućnoj radinosti s 2-3 zaposlena, ili o multinacionalnim korporacijama kakva je Ina, pokrenule proizvodnju dezinfekcijskih sredstava za tržište. Iz Ina Maziva su tako objavili da su u samo nekoliko dana zaokružili tehnološki proces i proizveli deficitarni proizvod na tržištu – dezinficijens za površine Ina Dezinol, a proizvod je odobren i od strane Ministarstva zdravstva.
Potražnja rasla 20 puta
S obzirom na trenutačnu situaciju s koronavirusom, kompanija će dio proizvoda donirati Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske. Kako je pojasnio Zoran Škrobonja, direktor Ina Maziva, Dezinol je primarno razvijen za interne potrebe kompanije, za dezinfekciju površina na maloprodajnim mjestima te unutrašnjost kabina autocisterni.
I farmaceutski velikan Pliva je i prije bila značajan proizvođač profesionalnih medicinskih dezinfekcijskih sredstava, a direktor Mihael Furjan je istaknuo da su povećali svoje kapacitete u tom segmentu tri puta, no da je to sve premalo jer je potražnja na tržištu porasla za 20 puta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu