Pozitivne makroekonomske pokazatelje na nacionalnoj razini prate i gospodarski rezultati grada Koprivnice, u kojoj se danas održava Poslovni uzlet. Ipak, unatoč pozitivnom ozračju treba uložiti dodatne napore kako bi sektor malog i srednjeg poduzetništva poslovao još snažnije.
"Jedan od koraka u tom smjeru, kao i poticanja veće gospodarske aktivnosti, širenje je koprivničkog poduzetničkog centra", smatra gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić. U novoj zgradi poduzetničkog inkubatora Koprivnički poduzetnik na 1440 kvadrata bit će 40 novih ureda opremljenih vrhunskom tehnologijom za razvoj ideja u kreativnom okruženju. Krajem listopada krenula je realizacija tog projekta pod nazivom Izgradnja Inkubatora kreativnih industrija.
Kako im olakšati ostanak
"Naš poduzetnički inkubator danas je premali. Zasigurno ćemo u vremenima pred nama nastaviti tražiti poticaje EU fondova i drugih projekata kojima ćemo moći povećati kapacitete. Olakšice, poticaji i poduzetničke zone neki su od načina kojima kao grad našim poduzetnicima možemo olakšati da ostanu ovdje. Hrvatska je bila poznata po proizvodima svjetskoga glasa, ali bez decentralizacije i promjene porezne politike teško ćemo ponovno dostići takve sjajne rezultate. No, još niti jedna politička opcija nije donijela odluku koja će riješiti takav sustavni problem", pojašnjava Jakšić.
66 posto
ukupnih prihoda Podravka ostvaruje na inozemnim tržištima
Jedna od tvrtki koja uspješno posluje je i Sana delikatese tvrtka je koja se bavi upravljanjem brendom humusa Sana. Sana namazi i prilozi hummus i Povrtni mix mogu se pronaći u gotovo svim većim prodajnim mjestima u Hrvatskoj, a od lani i u Mercatoru u Sloveniji. "U rujnu 2014. smo krenuli na tržište s tri zaposlena i osam proizvoda, a trenutačno imamo osam zaposlenih i 80 artikala te oko 1000 dostavnih mjesta u retail i HoReCa kanalu.
To prati i značajan rast prihoda, no dvoznamenkaste brojke rasta su zapravo nešto što mora biti normalno za ozbiljni razvoj poslovanja", pohvalila se Repić. Sirovine ne proizvode sami stoga su za nabavu sirovina odgovorni njihovi dobavljači, osim bučinih sjemenki koje su podravske. Baš kao i recept za hummus s bučinim sjemenkama koji su sami razvili i na koji su ponosni jer receptura spaja tradicionalni okus poznat u sjeverozapadnoj Hrvatskoj i internacionalnu kuhinju.
Najveća greenfield investicija
Podravka, koprivnička perjanica prehrambene industrije, i ove je godine ostvarila značajan rast prihoda na tržištu zapadne Europe i prekooceanskih zemalja te istočne Europe, a na inozemnim tržištima ostvareno je 66 posto ukupnih prihoda. U 234 radna dana godišnje proizvede se 25.000 tona Vegete, izvoznog aduta Podravke. Belupo je završio četverogodišnji investicijski ciklus, gradnju i opremanje tvornice krutih, polukrutih te tekućih oblika lijekova u što su uložili 530 milijuna kuna.
Ova najveća greenfield investicija mobilizirala je mnoge hrvatske kompanije. Naime, gotovo 90 posto građevinsko-instalaterskih radova povjereno je hrvatskim izvođačima, a čak 70 posto ukupne vrijednosti investicije prihodovale su hrvatske kompanije. U pitanju je tvornica koja predstavlja jedno od najmodernijih farmaceutskih postrojenja u regiji, koje će uz 1386 trenutačnih zaposlenika, zaposliti još stotine novih. Novootvorene će proizvodne linije osigurati rast od 150%, jedan i pol puta više nego što su današnje mogućnosti.
Uz to, novi proizvodni pogon u potpunosti pokriva portfelj Belupovih lijekova i dodaje mogućnost proizvodnje novih oblika i formi. Dokaz dobre poduzetničke klime je i KTC, najbolja velika tvrtka u Koprivničko-križevačkoj županiji u 2016., okrunjena i Zlatnom kunom Županijske gospodarske komore Koprivnica u kategoriji velikih poduzetnika. Najbolji među srednjim trgovačkim društvima je Hartmann Koprivnica, proizvođač podložaka za jaja, a kod malih Vemo tradu iz Koprivnice, koji se bavi proizvodnjom papirnatih vrećica, a čak 99 posto proizvodnje izveze u Europsku uniju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu