Pripremite se kao da ćete poslovati s cijelim svijetom i nemojte se preinvestirati

Autor: PD i VL native tim , 05. srpanj 2018. u 10:23
Foto: press

Kitica Kekić, osnivačica Startaparata Zagreb, koji je dio grupe konzalting agencija.

Odlučili ste postati poduzetnik, no što vas sve čeka nakon što ste registrirali tvrtku i kako se snaći u poslovnom svijetu,,a da ne završite u dugovima, savjetuje Kitica Kekić, dugogodišnja marketinška ekspertica, osnivačica i kreativna direktorica grupe konzalting agencija specijaliziranih za startupove, Startaparat. Kekić otkriva i što sve trebati učiniti i na što treba paziti netom prije pokretanja vlastita posla.

Prije planiranja otvaranja vlastite tvrtke ključno je napraviti dobro istraživanje tržišta te procijeniti ima li potrebe za vašim proizvodom ili uslugom odnosno kome ćete je točno prodavati (ciljna grupa), te na kojim tržištima. Ne vidim razloga zašto ne razmišljati i šire od Hrvatske. Svi koji pokreću vlastiti biznis trebali bi pokušati napraviti poslovni plan, iako to na početku zna biti teško jer nemate parametre i ne znate točno koliko ćete uspjeti prihodovati. No, okvirni plan prihoda i troškova će uvelike pomoći kao vodilja – kaže Kekić.

via GIPHY

Tko vam je „najbolji prijatelj“

Marketinška stručnjakinja, koja je lani i sama postala poduzetnica, dodaje da je dobar knjigovođa ključan za uspješno poslovanje, te bi vam trebao biti “najbolji prijatelj”.

Što se tiče knjigovodstva, uvijek je bolje za sve što niste sigurni prije provjeriti, nego kasnije ispravljati. Knjigovođa se uglavnom nalazi po preporuci, a osim toga, pretraga na internetu danas daje super rezultate. Odaberite knjigovodstvo koje ima iskustva u vašem sektoru. Danas se u Hrvatskoj zaista olakšalo otvaranje tvrtke ili obrta, i ako sve prođe kako treba, za sedam do petnaest dana trebali biste moći otvoriti j.d.o.o.. Kažem trebali, jer ima slučajeva kad stvari ne idu onako kako ste planirali, bilo da se radi o registraciji imena ili pak kategoriji poslovanja. Otvaranje tvrtke uz pomoć pravnika dobra je ideja, jer ide brže, a vi ne trošite vrijeme, uostalom, pravnici već poznaju cijeli postupak. No, naravno, za to trebate imate novca – smatra Kitica Kekić. Dodala je da svaki budući poduzetnik treba dobro razmisliti o imenu tvrtke odnosno reflektira li neki benefit, bitno je da se lako čita, a treba uzeti u obzir i kako će ga pročitati stranac. Uvijek treba proučiti i tko je sve konkurencija na tržištu, što će odrediti i komunikaciju, odnosno kako se razlikovati od postojeće konkurencije, a treba voditi računa i o tome hoćete li moći ime koje ste odabrali, jednostavno registrirati u Hrvatskoj. Kao i kod otvaranja tvrtke, ako imate mogućnosti, uvijek je dobro zaposliti profesionalce i u ovom segmentu, dobru marketinšku agenciju, koja radi s mladim tvrtkama. Poduzetnica Kekić s mnogo iskustva u marketinškom sektoru, gdje je radila za neke od najvećih kreativnih agencija, izdvojila je pet savjeta koji će vam olakšati početak poslovanja bez obzira u kojoj ste branši.

via GIPHY

Pet stvari na koje trebate paziti

1. Angažirajte dobar računovodstveni servis, koji ima iskustva u vašoj branši. Tako i vi učite o poslovanju, pravilima, zakonima itd. Uvijek imajte uvid u sve svoje financije – morate znati u svakom trenutku kako stojite i koliko morate zaraditi da budete na nuli.

2. Raspitajte se kako dobiti bespovratna sredstva prvih godinu dana, kao što to bio slučaj s otvaranjem paušalnog obrta, samozapošljavanjem itd. Proučite može li vas neka od banaka podržati s kreditom, pokušajte osigurati financije za početak poslovanja.

3. Budite proaktivni – krećite se sve više među različitim ljudima i informirajte ih o svom novom poslovnom pothvatu. Uvijek netko treba nekoga poput vas. Ako možete, posjetite neko događanje iz vaše struke. Ako imate kontakte potencijalnih poslovnih partnera s prijašnjeg posla, stručnog sajma, ili pak događanja, pošaljite e-mail predstavljanja. Svakako u jednom odlomku predstavite tvrtku, sebe i zašto biste voljeli poslovati s primateljem e-maila. Možda vas tri do pet posto njih pozove na sastanak, i to je dobar početak. 

4. Dobar proizvod / usluga su vaša najbolja valuta – uvijek možete bolje, unapređujte svoj proizvod ili uslugu, tražite komentar od klijenta i poslušajte ga. 

5. Budite realni – u prvoj godini se morate pripremiti i raditi kao da ćete napraviti posao s cijelim svijetom, a očekivati da ćete vjerojatno napraviti manje od željenog. Ne treba gubiti nadu nego ići hrabro naprijed. Sve dokumente ponuda treba detaljno proučiti i savjetovati se s prijateljima poduzetnicima, možda i s odvjetnikom. Nemojte se preinvestirati ili prekomjerno trošiti, ako odmah dobijete veći posao. 

via GIPHY

Nakon što ste otvorili tvrtku, ako se bavite, primjerice, maloprodajom ili ugostiteljstvom, dužni ste izdati račun uz pomoć elektroničkih naplatnih uređaja izravno povezanih s Poreznom upravom, a kako bi bili spremni za česte kontrole, potrebno je nabaviti odgovarajuću opremu. Tele2 nudi paket za fiskalizaciju za 79 kuna bez PDV-a na mjesec, koji uključuje i mobilni uređaj te bluetooth printer. Tu je i neizostavna aplikacija za fiskalizaciju s kojom možete izdati fiskalni račun, arhivirati ga, fiskalizirati naknadno te ispisati dnevni promet.

Sadržaj omogućio Tele2

New Report

Close