Internacionalizacija poslovanja prioritetna je strategija za razvoj hrvatskog gospodarstva, kao i kvalitetno obrazovanje, koje je temelj i ključ svega.
Bez konkurentnog međunarodnog obrazovanja nema ni takva gospodarstva, a mala i srednja poduzeća (MSP) moraju se okrenuti stranim tržištima. Istaknuto je to na okruglom stolu o internacionalizaciji MSP-ova, u organizaciji CEPOR – Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva u partnerstvu s Ekonomskim fakultetom u Osijeku i Raiffeisen bankom.
Ukupan izvoz RH od siječnja do prosinca 2018., prema Državnom zavodu za statistiku, iznosio je 107,7 milijardi kuna dok je uvoz bio 175,5 milijardi. Izvoz je porastao za 2,9, a uvoz za 7%, što je izazov za Hrvatsku. "Ako želimo pomake u izvozu, potrebno je bolje razumjeti specifične izazove MSP-ova", rekla je Mirela Alpeza, direktorica CEPOR-a i profesorica na osječkoj Ekonomiji. Jedan od načina je i kvalitetnije povezivanje sa znanstvenoistraživačkom zajednicom i visokoobrazovnim institucijama.
Knezović
Potrebno je usmjeriti se na otvorenost tržišta i korištenje Europskih fondova.
Dobar primjer takvog povezivanja je Intense projekt u kojem sudjeluje i navedeni fakultet, a čiji cilj je pomoć u internacionalizaciji poslovanja tvrtki. Iskustva iz inozemstva iz Finske govore da rast i opstanak one traže na međunarodnom tržištu, a brži put do toga ima omogućava i umrežavanje, poručila je Eriikka Paavilainen-Mäntymäki s Ekonomskog fakulteta u Turkuu.
Poduzetnička iskustva predstavili su predsjednik Uprave Primacošpeda i predstavnik Hrvatskih izvoznika Petar Šimić, vlasnik i direktor Prostorije Tomislav Knezović, direktor prodaje Poslovne inteligencije Josip Kustić i direktor Volim ljuto Goran Vrabec, sve uspješni izvoznici, dok je Toni Jurčić, izvršni direktor poslovanja s gospodarstvom i poduzetništvom RBA, govorio o financijskoj podršci izvoznicima.
Kustić je naglasio da je cilj tvrtke plasirati inovativna rješenja na svim kontinentima te promovirati znanje, Šimić iz Primacošpeda smatra da je izvoz najsigurnija risk management taktika. "Potrebno je usmjeriti se na otvorenost tržišta i korištenje EU fondova, jer bez potpora nije moguće ostvariti značajniji uspjeh, smatra Knezović iz Prostorije. Izvoznici hrane moraju prvo svladati domaće tržište jer u vlastitoj zemlji domaći proizvod uvijek daje veliku prednost, istaknuo je Goran Vrabec iz Volim ljuto, koji tek razmišlja o daljnjem širenju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu