Iako većina tog iznosa zapravo pokriva troškove manifestacije i programa na Trgu Petra Zoranića i Pet bunara, jer je zadarska „Tržnica“ jedan od sponzora i organizatora zadarske adventske manifestacije, ostvareni iznos jedan je od većih u Hrvatskoj. Zagreb, na primjer, od 228 adventskih kućica ima skromniji prihod od 756.375 kuna, ili u prosjeku tek nešto više od 3.300 kuna po kućici tijekom 40 dana „Adventa u Zagrebu“. Zadarski je prosjek sa 33.500 kuna po kućici deseterostruko veći od zagrebačkog, a splitski u poslu kojega vodi gradska destinacijska kompanija „Spalatum“, s prosječnih 45.300 kuna – čak i veći.
– Najvećim dijelom tog iznosa pokrivat ćemo troškove s kojima sudjelujemo u organizaciji manifestacije, no svakako je riječ o respektabilnom iznosu kojega smo ostvarili zbog iznimnog interesa za adventskim kućicama – kaže direktor „Tržnice Zadar“ Tomislav Letinić. Tako je ove godine na natječaj stiglo 146 ponuda za 25 kućica, odnosno gotovo dvostruko više nego lani. Konačni izbor utvrđen je nakon licitacije za svaku pojedinu kućicu, pa su se cijene onih na najboljim mjestima popele do neba.
– Licitacija je bila jedini uvjet za dobivanje kućice, a mislim da je tako najpravednije. Prošle je godine najveća ponuda za adventsku kućicu bila 38.000 kuna bez PDV-a, dok smo ove godine imali ponudu od 62.000 kuna. To je veliki iznos, pa bi voljeli da se posao uspješno odradi i svima isplati – govori Letinić. Direktor „Tržnice“ napominje još kako je zadarska turistička zajednica svoj puni doprinos dala bogatim dnevnim i večernjim programom, a najviše izborom vrhunskih bendova i pjevača petkom i subotom, kada su najveće gužve na kućicama, što znači kako je i u tom segmentu „Adventa“ znatno podignut standard.
S druge strane, i ugostitelji su se ove godine zaista potrudili, pa je opći dojam kako svi posjetitelji adventskog trga mogu uživati u gastronomskoj ponudi koja je bogata i raznovrsna. Od ribljih specijaliteta ili tradicionalnih blagdanskih jela, do burgera s odabranim mesnim delicijama i pažljivo biranim prilozima, kućice nude puno više nego lani. Čak i kada je u pitanju klasična ponuda kobasica, standard je s izborom domaćih i visokokvalitetnih daleko nadmašio prosjek.
– Ponuda je odlična i pažljivo smještena u okvire vrhunskog fast fooda, finger fooda i street fooda, kao što dodatno postoji dnevna ponuda gotovih jela. To je veliki napredak u odnosu na ponudu kućica s ranijih adventskih manifestacija, čime su zadovoljni i ugostitelji i posjetitelji – osvrće se Letinić na raskošnu ugostiteljsku ponudu adventskih kućica i posla koji je ove godine donio zadovoljstvo svima: organizatorima, ugostiteljima i posjetiteljima.
Ugostitelji su odradili vrhunski posao
Čak ni uporna kiša nije omela rad i dobro poslovanje adventskih kućica, što je posljedica puno sadržajnijeg i bogatijeg programa „Adventa u Zadru“ te vrhunskog gastronomskog standarda kojega Zadranima i gostima grada nude ugostitelji.
– Već nakon prvih nekoliko dana ugostitelji su zaključili, barem oni koji su kućice imali lani, kako puno bolje posluju nego na prošlogodišnjem „Adventu“ – prenosi direktor Letinić dobre brojke adventskog gastro posla u Zadru. Tako su na subotnjoj svečanosti otvaranja „Adventa u Zadru“ i nakon koncerta „Prljavog kazališta“, Zadrani ostali uz kućice do sitnijih jutarnjih sati, što je najbolji pokazatelj kako se mirisima i okusima dobre gastronomije jednostavno nije moglo odoljeti.
– Terase i stolovi su stalno bili puni, pa su ugostitelji stvarno odradili dobar posao. Naravno da želimo, s obzirom na vremenske uvjete, da se barem tri četvrtine događaja za vikend odradi bez kiše kako bi na kraju svi mogli biti zadovoljni – kaže Letinić.