Da je turizam hrvatska gospodarska uspješnica, to zaista više ne treba dokazivati. Često znam reći da bi mi, turistički djelatnici, bili sretni da ostane uspješan kao i do sada, a da generira manje od 20 % domaćeg BDP-a. To bi značilo da su i ostale domaće gospodarske grane jednako uspješne, što nažalost danas nije slučaj. No, nakon dvije – tri, u svakom smislu, rekordne turističke godine, dolazi vrijeme otrežnjenja.
Razdoblje hiper potražnje za hrvatskim turizmom polako splašnjava i slijedi borba za svakog gosta. Da li smo za to spremni? Uspjesi u pravilu uljuljkaju i one najopreznije, a konkurencija koristi svaku svoju priliku. Stoga, gdje je rješenje na duge staze? Valja konačno urediti domaći zakonodavni okvir – od niže stope PDV-a, fleksibilnijeg zakona o radu, reguliranja posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija do konačnog rješavanja problematike turističkog zemljišta i koncesija.
Nužno je osigurati stručne kadrove osposobljene modernim modelima edukacija, ali i cjeloživotnim obrazovanjem, uz učinkovite modele praćenja njihovog razvoja i nagrađivanja radne efikasnosti. Valja se okrenuti modernim metodama marketinga i prodaje s ponudom inovativnih i kreativnih turističkih doživljaja i to u direktnom kontaktu s gostom, koristeći se svim prednostima online komuniciranja. Sve to podrazumijeva i promjenu načina promišljanja, djelovanja i organiziranja destinacijskih menadžment sustava.
Traži se više suradnje i sinergije kao i novi modeli javno – privatnog partnerstva. Za našu kompaniju formula uspjeha glasi: učiti kontinuirano – reagirati pravovremeno – planirati ambiciozno.
Rješenja za daljnji rast ukupnog prihoda i još veći porast profitne stope vidimo u nastavljanju izlaska na daleka prekooceanska tržišta te još temeljitijoj obradi tradicionalnih europskih tržišta, daljnjem dinamiziranju selektivnih oblika turizma poput primjerice sportskog, zdravstvenog i korporativnog turizma te jačanju logističkog segmenta s naglaskom na rent-a-car i servisne usluge uz istodobno stavljanje u funkciju inovativne informatičke platforme kao podrške postojećim, ali i novim poslovnim procesima i aktivnostima.Čini se lako, zar ne?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu