Ekobitov softver BizDataX za upravljanje testnim podacima i anonimizaciju podataka, a koji od sada koristi i Intesa Sanpaolo Card, u Hrvatskoj prvenstveno traže velike tvrtke u najširem smislu te riječi.
Primjerice, radili smo veći takav projekt u Fini. No, to je tržište koje se ovdje tek stvara. U Hrvatskoj se tek prepoznaje važnost razvoja softvera i zato su naručitelji mahom velike kompanije koje trebaju mogućnost da zakonski propisno mogu koristiti podatke s kojima već raspolažu za testiranje novih sustava, znači da pri tome ne ugroze privatnost i slično. Dakle, glavni pokretač im je anonimizacija.
Kako je živjeti u Hrvatskoj i ovdje proizvesti softver koji uspješno izvozite vani, a onda čuti da njemačka kancelarka Merkel kaže da želi da anonimizacija podataka postane sinonim za Njemačku?
Najveći broj tvrtki koje imaju vlastita rješenja za anonimizaciju dolazi iz SAD-a i to su tvrtke poput IBM-a, Informatice i Oraclea. U Europi postoji tek manji broj proivođača i među njima je Ekobit. O kakvoj je niši riječ dovoljno govori da čak ni Microsoft nema vlastiti proizvod u tom području. Zato smatram da je odlično što je njemačka kancelarka to izjavila s obzirom da je Njemačka jedno od naših najvećih izvoznih tržišta i takva poruka otvara brojne nove prilike za Ekobit.
Da li je tržišni potencijal za tu nišu dobar i u Hrvatskoj?
Potencijal je svakako velik. Regulativa koja se stvara u SAD-u i EU samo naglašava nove mogućnosti. No, da li će se taj potencijal ostvariti u Hrvatskoj ovisi o nizu čimbenika koje je zasad teško procijeniti. Kako vidite, prvih velikih koraka ima i zato sam optimističan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu