VIDEO/FOTO: Natkrile su Rimčev superbolid, ugostile svjetski popularnog tenora, a spremaju se i na Havaje

Autor: Sergej Novosel Vučković , 11. lipanj 2021. u 05:44
Na nedavnom Florartu na Bundeku prezentirali i jednu od svojih novih varijanti/Luka Rukavina

Zagrebačka tvrtka ‘kupole – bolje od šatora’ jedina u regiji proizvodi geodetske konstrukcije za zaštitu artikala i izvođača na raznim eventima.

Natkrile su Rimčev superbolid, ‘ugostile’ svjetski popularnog tenora Andreu Bocellija, ‘nastupaju’ na raznim festivalima, postaju hit i kao svojevrsna zaštita od korone, a mogu biti i luksuzni smještaj za turiste. Oni koji su ih razvili i proizvode upravo se i ‘kunu u kupole’.

To su Marko Matošić i Jakša Borić, zagrebački ‘frendovi’, suosnivači (Matošić je i direktor) tvrtke Kupole – bolje od šatora d.o.o., jedine u Hrvatskoj za proizvodnju, najam i prodaju geodetskih kupola. Kuglaste ‘tvorevine’, konstrukcije od čeličnih ili drvenih dijelova natkrivene tekstilnim ili plastičnim pokrovom, služe za prezentaciju sadržaja i proizvoda, svod pozornice…

Matošić i Borić počeli su se kupolama baviti potaknuti gospodarskom krizom 2008., prisiljeni okrenuti se drugim poslovima (jedan je inače bio među osnivačima kultnog zagrebačkog kluba Močvara, drugi producent), a debitirali su na jednom festivalu na Bundeku, oblikujući drvenu konstrukciju kao scenografiju jednoj izraelskoj plesnoj trupi koja nije mogla dovesti slično sa sobom. Uvjerivši da to ‘drži vodu’, nakon nekoliko godina, kažu, poluhobističkog posla, registrirali su tvrtku koja posluje evo jubilarnih 10.

“U početku smo imali dva modela kupole – veliku promjera 14 i malu promjera 9 m – ali smo asortiman proširili i sad imamo modele 3.5, 7, 9, 12,14, 20 i 25 (veličine promjera baze)”, ističe Matošić. Projektiraju ih u pogonu u Ježdovcu, dizajn je njihov autorski rad, kao i drveni ili metalni kostur, dok im partneri, zagorske tvrtke Belina i Odjeća, proizvode tekstilne cerade kao krov.

Suosnivački Marko Matošić i Jakša Borić u pogonu u Ježdovcu/ROBERT ANIĆ/PIXSELL

U tvrtki ih je desetak zaposlenih, a u nemogućnosti pronalaska bravara sami su nabavili i nužnu opremu, educirali se kako bi obrađivali drvene i metalne elemente. Kupolama je biznis cvao sve do 2019., rasli su svake godine da bi ih, poput svih u svijetu, zadesila korona kriza. A kao i ona prva koja im je pomogla “otkriti” novu priliku, i ova je bila stimulirajuća.

“Model Wizdome je proizvoden smišljen u koroni – za odvajanje manjih grupa ljudi, a sad se pokazao odličnim za restorane i kafiće, u 3,5 m promjera daje hlad, građen tako da je gornja letva malo niža od standarda pa se mora ući, no nema vrata, opisuje Matošić model koji se već viđa.

Dosad su ih napravili tridesetak, još će toliko do kraja ljeta. Posla imaju najviše ovih mjeseci, kao iznajmljivači kupola za brojne događaje na otvorenom, na što im otpada oko 70% posto prometa. Idući ‘peak’ im je sezona oko adventa, isto za evente. Na nedavnom Floraartu na Bundeku u Zagrebu prezentirali su novu kupolu 20, a da im je inovativnost stalna misija govori i činjenica da su napravili model kupole za – turizam.

“U tome vidimo najviše potencijala, imamo proizvod Kingdome, za glamping kampiranje. To je rastuća industrija i kod nas i vani, za razliku od normalnih glamping kućica ljudi sve više traže nove stvari i doći će trenutak kad će kupola prestati biti nešto ekstravagantno. KingDome 7 je model s 38 kvadrata površine, s kupaonicom, kuhinjom, spavaćom sobom, a radimo i na manjim modelima. Još sve idejno razvijamo, slijede prototipi i početak izrade krajem godine”, najavljuje Matošić.

500

kvadrata površina najvećega modela. najmanja je promjera 3,5 metra

Jedan od originalnih radova je i tzv. krov za pozornicu, izuzetne nosivosti, konstrukcije izdržljivije na jaki vjetar i s većom zaštitom od kiše s tri strane. Proizvode ih jedini u nas. U Hrvatskoj su sveprisutni, izdvajaju festivale InMusic, Exit, Zagreb Beer Fest, Sea Star, Dani piva Karlovac, a među onima kojima se ponose su i rad na koncertu Andree Bocellija na otvorenju Grand hotela Park u Rovinju i nastup na 20 godina Porschea u Hrvatskoj 2019.

Praktički su bez konkurencije u posebnosti koncepta, jer su im svi modeli pogodni za formiranje zatvorene kupole, ali i poluotvorenog koncertnog krova, lako se sastavljaju i rastavljaju. Izvoze u Mađarsku, gdje imaju zastupstvo, kao i u Češku, a pred njima su i projekti u Srbiji i BiH. Najdalje su, pak, s radom u inozemstvu otišli u Finsku, odakle im je jedna tvrtka naručila kupolu za konferenciju u – Japanu. A Matošić i Borić još sanjaju – Havaje.

“Prije izbijanja pandemije bili smo pred ugovorom za isporuku 150 kupola s interijerom na otok Kauai, riječ je bila o poslu vrijednom milijune dolara. Već smo skoro kupili avionske karte za pregled terena… Još smo u kontaktu s agentom za taj posao”, optimističan je Borić, ističući da nikad neće kritizirati odnos države prema sebi i drugim poduzetnicima.

“Tko je god vrijedan i pametan može raditi, no bilo bi sjajno kad bi u Hrvatskoj postojala veća pravna sigurnost i izvjesnost i pravila igre”, poručuje suosnivač Kupola – boljih od šatora.

Komentirajte prvi

New Report

Close