Temeljem dosad objavljenih informacija, turistički sektor nema zadrške prema imenovanju Antona Klimana na poziciji ministra turizma, i poduzetnici u turizmu imaju razloga vjerovati da će biti uspješan ministar.
Što će zateći novi ministar turizma?
Činjenica je da imamo vrlo složenu situaciju u sektoru. Dok smo s jedne strane napredovali u podučju promocije i pozicioniranja nacionalnog turističkog proizvoda, istodobno je izostao cijeli niz konkretnih mjera i poteza koji moraju bitno utjecati na rast i razvoj konkurentnosti turizma u budućim godinama. Još uvijek nemamo jasan zakonski i gospodarski okvir koji će taj rast omogućiti, što bi novom ministru svakako trebalo biti usmjerenje odnosno prioritet pri stvaranju programa rada.
Kojim se konkretno područjima u turizmu treba posvetiti nova Vlada?
Neovisno o rezultatima koje ostvarujemo, konkuretnost nacionalnog turizma je još uvijek ključni problem. Iako smo trenutno na 33 mjestu od 141 zemlje u svijetu, sama pozicija ne odaje i realno stanje, posebno u onom dijelu koji je usko vezan uz stvaranje okvira za rast i razvoj. Primjerice, po rigidnosti pravila vezanih uz direktne strane investicije smo na 135. mjestu u svijetu, po praksi zapošljavanja i otpuštanja radnika na 126 mjestu, po intenzitetu ulaganja u kadrove – edukacijama na 128. mjestu u svijetu. Cjenovna konkurentnost hrvatskog turizma općenito je na 109. mjestu što je posljedica poreznog tereta na poslovanje i investiranje, po kojem smo na 139. mjestu u svijetu, odnosno posljednji u odnosu na sve zemlje u svijetu koje se bave turizmom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu