Pametna usluga vraća vam kupce i bez novog reklamiranja

Autor: Ivan Tominac , 14. veljača 2019. u 08:00
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Borka Živković, vlasnica obiteljske tvrtke Kotodama, koja se bavi edukacijama, govori o važnosti telefonskog poslovnog komuniciranja i prodaje putem poziva.

Iako učiteljica po struci, Borka Živković profesionalno se usavršavala u korporacijskim vodama, na pozicijama voditeljice kontakt centra multinacionalne osiguravajuće kuće i voditeljice odjela korisničke podrške u velikoj domaćoj korporaciji. Održala je niz edukacija, a upravo to ju je ponukalo i na poduzetnički pothvat. Danas je vlasnica Kotodame, obiteljske tvrtke koja se bavi – edukacijama.

U svojem radu govorite o pametnoj usluzi. Kakva je to?

Pametna usluga je ona koja donosi ponovljenu kupnju bez dodatnog ulaganja u marketing. Nakon nje kupac zbog dobrog osjećaja i zadovoljstva ponavlja kupnju i davatelja usluge energično preporučuje najbližima. Postoje predrasude npr. da je vrhunska usluga moguća samo u vizualno vrhunski uređenom prostoru ili samo u hotelima s 5 zvjezdica. Zašto se onda kupci vraćaju istim prodavateljima? Proizvod je od iznimnije važnosti, ali i usluga ima značajnu ulogu.
Većina nas želi se za svoj novac osjećati kraljevski. Možemo li dobiti i očekivati vrhunsku uslugu i na uobičajenim mjestima? Da!

Koje korake treba slijediti da bi poslovna komunikacija telefonom bila uspješna?

Radi li se o dolaznom pozivu moramo znati da pozivatelj ima nedoumicu koju želi razriješiti. Naš glavni zadatak je u prvih 20-ak sekundi razumjeti sugovornikov problem, a zatim ga pitati i za prijedlog rješenja koji bi najviše odgovarao. Ako je moguće potvrditi predloženo rješenje ili pojasniti zašto ono nije moguće, te dati rješenje i najmanje jednu dodatnu mogućnost. I najvažnije, sugovornika pozvati na buduću suradnju uz pozdrav i dobre želje. Obavljamo li odlazni poslovni poziv tada je nužno u prvih 10-ak sekundi pobuditi pažnju za naš poziv (sugovornik u tom trenutku vrlo vjerojatno obavlja druge, njemu važne poslove). Tu je važno istaknuti i zakonske konotacije predstavljanja. Nastavak razgovora ima jednake značajke kao i dolazni poziv. Potrebno je pojasniti stanje. Pitati za prijedlog rješenja. Pojasniti rješenje i dati najmanje jednu dodatnu mogućnost. Zahvaliti na suradnji, pozvati na buduću i poželjeti ugodan ostatak dana.

Najviše problema u komunikaciji telefonom stvaraju ljuti i nezadovoljni klijenti. Kako ih najlakše prepoznati i jesu li negativne kritike rezultat loše usluge?

Ako bih na ovo pitanje odgovorila nehajno, tad bi odgovor bio pozitivan, no nije uvijek tako. Moramo znati da i ljuti i nezadovoljni klijenti uglavnom imaju isti cilj – riješiti problem koji ih muči. Do njega ne mora nužno doći zbog loše usluge. Primjer su tehnički uređaji ili usluge. Gledate li vama važnu i napetu utakmicu, dođe li do tehničkog kvara velika je vjerojatnost da kao uzbuđeni navijač pozivom u korisničku službu osoba nastavlja biti uzbuđena, ali zbog tehničkog kvara postane ljuta i nezadovoljna.
No, za klijenta neriješen problem ili nerazumijevanje situacije ili mogućih rješenja dovodi do sve većeg nezadovoljstva. I tada to jest produkt loše usluge. Klijent koji završi razgovor, a ima sumnju ili ne zna odgovore na važna pitanja je već nezadovoljan. Kad ima potrebu ponoviti poziv zbog iste situacije možemo govoriti o prethodno pruženoj, nedovoljno kvalitetnoj usluzi. Ako je ljutit i nezadovoljan klijent razumio situaciju i moguće rješenje (čak i ako nije posve zadovoljan), neće imati potrebu za ponovnim pozivom.

Navodite telefoniranje kao važan alat u prodaji. Koliki je prosječan udio telefonske prodaje i raste li?

Telefonski kontakti uz sve danas brze i dostupne forme i dalje imaju primat nad ostalim načinima komunikacije, no ovisi od industrije do industrije. Danas imate tvrtke koje se isključivo bave telefonskom prodajom i one kojima je to tek jedan od kanala, ali da je riječ o uzlaznom trendu vidljivo je i iz domaćih potreba za zapošljavanjem koje se multipliciralo. Danas svaka tvrtka kojoj je stalo do vrhunske usluge razvija oblik rada na telefonu bilo kroz rad pozivnog centra u tvrtki, bilo da dio posla prepušta kontakt centru ili ga usmjerava kroz korisničku podršku.

Kakvi proizvodi se najlakše prodaju telefonski i koje vještine komunikacije je potrebno primjenjivati?

Zapravo sve proizvode i usluge možete prodavati i putem telefona, uz malo izuzetaka.
Lakše je prodavati proizvode i usluge iz spektra bliskom kupcu. Prodajete li smještaj u kampu veća je vjerojatnost da ćete zadobiti pažnju nekoga tko ljetuje u različitim mjestima. Prodajete li hranu lakše ćete pridobiti osobe koje kupuju na daljinu nego one koje hranu vole primiti i pomirisati. Najlakše je prodati postojećem zadovoljnom kupcu, istu robu/uslugu ili novi proizvod. Sve dok je kupac zadovoljan uslugom nuđenom telefonski, pa onda i uslugom ili proizvodom koje ste prodali putem telefona, možete periodično ponavljati kupnju.
 Prodaja telefonom ima iste zakonitosti kao i klasična ‘face to face’. Ako prodavana usluga ili proizvod pobude pažnju budućeg kupca i najbolje su rješenje za kupčev problem, samo je pitanje: Kako plaćate?

Naziv seminara: "Pametna usluga"

Datum održavanja: 22.3.2019.

Pročitaj više OVDJE

Organizator seminara: Poslovni dnevnik – Večernji list d.o.o.

Za dodatne informacije o seminarima ili organizaciju internog treninga za Vaše zaposlenike obratite nam se s povjerenjem! 
Tel: + 385 1 6326 085
e-mail: poslovni-centar-znanja@poslovni.hr
Raspored održavanja seminara potražite na službenoj web stranici www.poslovni.hr/seminari/

Komentirajte prvi

New Report

Close