Ministarstvo zaštite okoliša i prirode smanjiti će naknade za zbrinjavanje automobila i automobilskih guma čime će gospodarstvu, a posljedično i građanima, uštedjeti u 2015. godini oko 25 milijuna kuna.
Profitabilan fond
Naime, kako pojašnjavaju u Ministarstvu, nakada za zbrinjavanje automobila pada s 85 na 50 lipa po kilogramu, a što konkretno znači da će cijena novog ili rabljenog automobila biti prosječno 300 kuna manja nego do sada. To će imati efekta na oko 170, uglavnom malih i srednjih, tvrtki iz sektora uvoza i prometa vozilima. Dodatna ušteda ostvariti će se i na padu naknade za zbrinjavanje guma koje će činiti osam od ukupno 25 milijuna kuna manjih parafiskalnih nameta.
40milijuna
kuna trebale bi biti manje eko-naknade na ambalažu
Ministar Mihael Zmajlović pojašnjava da je smanjivanje broja parafiskalnih nameta i njihovo ukidanje gdje god je moguće, jedan je od fokusa i resora zaštite okoliša. "Primjenom Odluke o izmjeni naknada u sustavima gospodarenja otpadnim vozilima i otpadnim gumama, koja je ovaj tjedan krenula u javnu raspravu, poslovni sektor već ove godine uplatit će gotovo 25 milijuna kuna manje u Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) što bi se trebalo odraziti i na smanjenje cijene tih proizvoda za građane. A kroz sređivanje sustava gospodarenja ambalažnim otpadom stvaramo pretpostavke za dodatno godišnje rasterećenje procijenjeno na preko 40 milijuna kuna u sektoru ambalaže.
Pojedine djelatnosti u gospodarenju otpadom su u potpunosti samoodržive i ne postoji niti jedan razlog da ih se dodatno subvencionira novcem poreznih obveznika ili građana Hrvatske i tako omogućuju ničim opravdani ekstra profiti", ističe ministar zaštite okoliša i prirode. Iz Ministarstva ističu da je analizom utvrđeno da je oporba vozila u potpunosti samoodrživa, da se prodajom sirovina dobivenih u postupku ostvaruju značajni prihodi iz kojih se pokrivaju troškovi recikliranja te da nema potrebe za dodatno subvencioniranje od strane Fonda.
Divlja odlagališta
Mijenja se i sustav prijevoza otpadnih vozila te se smanjuje naknada za kratke relacije, a povećava za one dulje od 150 kilometara. Naime, uočeno je da je zbog geografske specifičnosti zemlje neisplativo prevoziti otpad iz udaljenih županija poput Vukovara ili Dubrovnika te se tamo češće odbacuju u okoliš ili na divlja odlagališta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu