Veleprodaja, maloprodaja i visokogradnja tri su vodeće djelatnosti među malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj.
Ne samo da se tim djelatnostima bavi najviše poduzeća, već zapošljavaju najviše ljudi te ostvaruju najveće prihode. Međutim, kada je riječ o produktivnosti, najproduktivnije djelatnosti među malim i srednjim poduzetnicima su energetika i usluge u financijskom sektoru.
Naime, male i srednje tvrtke koje se bave energetikom dobile su status najproduktivnijih jer ostvaruju čak 1,36 milijuna kuna prihoda po zaposlenom. Dakle, radi se o djelatnosti gdje se veliki obujam prihoda ostvaruje uz učešće malog broja djelatnika.
S druge strane, prema rentabilnosti, vodeća djelatnost su telekomunikacije u kojima je dobit po zaposleniku značajno veća od ostalih djelatnosti.
Naime, ukupno 251 poslovni subjekt, koliko ih se bavi telekomunikacijama, zajedno je prihodovao 1,27 milijarde kuna i ostvario neto dobit od 104 milijuna kuna.
Po zaposlenom je ta dobit 2012. iznosila 66.200 kuna, što je telekomunikacije svrstalo na vrh ljestvice najrentabilnijih djelatnosti, dok se veletrgovina i maloprodaja nisu našle ni među deset najrentabilnijih, iako prihodi tih djelatnosti višestruko nadmašuju prihode u telekomunikacijama.
Stoga se postavlja pitanje treba li se državna strategija razvoja usmjeravati na malo i srednje poduzetništvo u sektorima poput energetike i telekomunikacija?
Koji sektori imaju najviše potencijala među malim i srednjim poduzetnicima? Koji su prepoznati, a koji nedovoljno iskorišteni?
Uspijevaju li hrvatski mali i srednji poduzetnici pratiti svjetske razvojne trendove? Imaju li snage i vremena ulagati u istraživanje i razvoj?
Pitanja su to čiji odgovori mogu dovesti i do oporavka gospodarstva, jer zašto ulagati u djelatnosti od kojih društvo više ne ostvaruje prosperitet?
Ovim pitanjima bavit će se i sudionici okruglog stola „Najpropulzivniji sektori“ kojega organizira Poslovni dnevnik u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca.
Okrugli stol održat će se 17. travnja u prostorijama HUP-a, a na njemu će raspravljati predstavnici realnog sektora, HUP-a, predstavnici akademske zajednice, partneri projekta Poslovni uzlet te predstavnici medija.