Maja Pejčić koja već 12 godina radi u farmaceutskoj industriji na kliničkim ispitivanjima lijekova odlučila se uploviti i u poduzetničke vode. Stoga je uz svoj stalni posao odlučila proizvoditi prirodnu kozmetiku te je s Jasminkom Grbeljom pokrenula tvrtku Lyra pharm u čijem je asortimanu brend Najfiniji sapuni. Od skromnih početaka kada su se proizvodi mogli naći na policama samo lokalnih kvarnerskih suvenirnica, razvio se biznis te danas proizvode ovog brenda možete naći u malim trgovinama, darovnim dućanima i suvenirnicama te od početka godine i u stotinjak Lidl trgovina diljem cijele Hrvatske.
Dobar put do kupaca
"Nakon odluke da ću se preseliti u Bašku na otoku Krku, zatekla sam se okružena predivnom prirodom. U svakodnevici mi je nedostajao osjećaj da sam nešto proizvela, nešto opipljivo i korisno. Budući da sam uvijek težila korištenju što prirodnijih proizvoda, pokušavala minimalizirati utjecaj negativnih sastojaka u kozmetičkim preparatima te se trudila poticati malu lokalnu proizvodnju umjesto proizvoda velikih internacionalnih industrija, odlučila sam započeti malu proizvodnju. Hrvatska je turistička zemlja koja primarno naglašava svoje prirodne ljepote, a prirodna kozmetika se savršeno u to uklapa", prisjetila se početaka Maja Pejčić. Kako kaže, okružena otočnim biljem i uz znanje o proizvodnji prirodne kozmetike koje je imala, krenula je u kreiranje recepata koji su se pokazali kao dobar put do stalnih kupaca. Za poslovanje kaže da napreduje polako, ali sigurno.
6 mjeseci
traje proces razvoja proizvoda, od pripreme do same izrade
"S obzirom na to da meni to nije osnovni posao, a sukladno tome i izvor sredstava, moj plan je u sljedećih godinu dana povećati kapacitet proizvodnje i zaposliti još jednu do dvije osobe. Trenutačno imamo pogon za proizvodnju i troje zaposlenih. Što se tiče klijenata i kupaca, ispunjavamo njihove zahtjeve i pratimo zahtjeve tržišta te prilagođavamo i osmišljavamo nove proizvode. Broj naših klijenata i kupaca ima polagan, ali stalan porast", pohvalila se Pejčić. Danas se njihovi ručno rađeni proizvodi mogu kupiti u nizu malih trgovina specijaliziranih za prodaju prirodne kozmetike, gift shopovima i suvenirnicama u Zagrebu, Splitu, Zadru, Primoštenu, Rijeci, Buzetu, Novigradu, Korčuli, Crikvenici i drugim mjestima diljem jadranske obale i otoka, a naravno, tu su i Lidl trgovine.
Prirodno i kontrolirano
Pejčić nam objašnjava kako primarno radi sa stalnim kupcima i ponosno ističe kako su joj se gotovo svi klijenti vratili. Prodaju na malo rade samo u slučaju sudjelovanja na većim sajmovima ljepote i zdrave prehrane, a inače je sve veleprodaja. Najprodavaniji artikli su kruti sapuni, deo kreme i kreme za lice, a osim ručne proizvodnje Lyra pharm se može pohvaliti i s tim što koriste isključivo prirodne i kontrolirane sirovine. "Sirovine za proizvodnju naših proizvoda kupujemo u Hrvatskoj.
Mali dio dolazi izvan naših granica, uz poštivanje kontrole kvalitete i posjedovanje potrebnih certifikata. Prilikom širenja asortimana primarno slušam kupce i pratimo tvrtke koje se bave sličnom proizvodnjom. Istraživanje novih proizvoda započinjemo naručivanjem literature i pretragom interneta te nabavkom sirovina. Nakon toga kreće proizvodni dio koji se polako dorađuje i mijenja dok se ne razvije idealni recept. Potom slijedi razrada pakiranja, oznake proizvoda i naljepnice. Cijeli proces traje, ovisno o tipu proizvoda, oko šest mjeseci", objašnjava Pejčić.
Prisutni problemi
Napominje kako zajedno rade sve proizvodne faze, od osmišljavanja, do proizvodnje, pakiranja i plasmana proizvoda. Problem u proizvodnji prirodne kozmetike je relativno kratak rok trajanja proizvoda i dugo sazrijevanje sapuna, naime, nakon pripreme, kruti sapun postaje prikladan za korištenje tek nakon četiri do šest dana. "Potrebno je detaljno planirati proizvodnju kako se ne bi stvarale prevelike zalihe i skratila mogućnost plasmana. Rizici na koje nailazimo su slični i ostalim tipovima poslovanja u Hrvatskoj – naplata i stečaj kupaca. Sukladno tome, trudimo se dostavljati manje količine novim kupcima dok ne dogovorimo točne uvjete naplate, a kako ne bismo doživjeli velike gubitke", otkriva Pejčić. Od planova za budućnost nam je otkrila kako je primarni cilj povećati proizvodnju i osigurati nova radna mjesta, te osvajati vanjska tržišta i plasirati proizvode duž cijele obale.
"Dio smo ponude akcije Okusi zavičaja, a naš brend polako raste na što smo iznimno ponosni. To je velik uspjeh nas kao malog proizvođača u današnjim uvjetima poslovanja. Iako smo dobili ponude još dva velika trgovačka lanca, ostajemo vjerni Lidlu. Još nismo prisutni na vanjskim tržištima, iako imamo upite. Polako se pripremamo i za taj iskorak jer naši proizvodi ispunjavaju sve potrebne regulatorne zahtjeve i za izvoz u EU", zaključuje Maja Pejčić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ok, pare su pare ali izjavljivati vjernost trgovačkom lancu, koji u hr uglavnom prodaje 3X preskupu tkoznaodkuda uvoznu robu najniže kvalitete, pitam se kakvi su onda ti sapuni i koliko ih eventualni kupac preplačuje
Super! Samo naprijed!
Uključite se u raspravu