Mali grad visoke kvalitete života' riječi su kojima se Koprivnica obično opisuje i to ponajviše zahvaljujući ondje oduvijek prisutnom poduzetničkom duhu koji je danas dodatno osnažen i inovativnim potencijalom mladih koji su odlučili u Koprivnici živjeti i raditi. No, Koprivnica nije samo poduzetna, već i pametna sredina što su osim domaćih, prepoznali i strani mediji. World Council on City Data je 2016. godine Koprivnicu uvrstio među sedam gradova u Europi s ISO certifikatom 37120:Održivi razvoj koji je ujedno i indikator kvalitete života u pametnim gradovima. Valja napomenuti da ih je u tom trenutku u svijetu bilo 31, a Koprivnica je bila prvi grad u regiji s tom titulom.
Nagrađivana smart rješenja
Napore koje Koprivnica ulaže u svoj pametni razvoj u nekoliko je navrata prepoznao te u sklopu projekta Pametni gradovi – gradovi budućnosti nagradio i Poslovni dnevnik, posljednji put 2017. godine u kategoriji Pametnog sporta za web aplikaciju e-Igralište i mogućnost rezervacije sportskih terena. Koprivnica je 2017. ušla u razred najrazvijenijih gradova u Hrvatskoj, a u najavi su i brojni novi projekti kao što je izgradnja novog poduzetničkog inkubatora i logističkog centra, sortirnice i novog reciklažnog dvorišta, energetska obnova škola i brojni drugi kojima će se osigurati neometani nastavak razvoja.
U postojećem poduzetničkom inkubatoru u kojem postaje 'tijesno' djeluju tvrtke različitih djelatnosti, od IT-a, projektantskih ureda, konzultantskih tvrtki, marketinških agencija, izrade glazbenih instrumenata, dizajna i izrade haljina, ekoloških poduzeća, tvrtki za prodaju i proizvodnju sustava koji koriste obnovljive energije, tvrtki za posredovanje i trgovinu, proizvodnja i prodaja namaza od humusa, web dizajn, obrta za proizvodnju slastica i kolača i drugih.
780 tisuća
kuna poduzetničkih bespovratnih potpora osigurao je grad za 2018.
Poslovni prvaci
Jedna od prvih asocijacija na Koprivnicu svakako je Podravka koja i nakon 70 godina uspješno posluje na 60-ak tržišta diljem svijeta te ondje ostvaruje značajan rast i preko 60 posto ukupnih kompanijinih prihoda. Godišnje se proizvede oko 25.000 tona Vegete, prvog izvoznog aduta Podravke za koji je zaslužna "teta Vegeta", njezina izumiteljica Zlata Bartl. Danas su Podravkini aduti, uz poznate ikone njihova asortimana poput čokoladnog namaza Lino i juha iz vrećice, nove linije proizvoda te brojne nagrade poput Super Taste Awarda. Druga velika snaga koprivničkog kraja je Slaven Belupo, farmaceutska kompanija koja je prošle godine završila četverogodišnji investicijski ciklus, gradnju i opremanje tvornice krutih, polukrutih te tekućih oblika lijekova u što su uložili 530 milijuna kuna.
Iako su dvije navedene kompanije one s dugogodišnjom tradicijom poslovanja, njihova su vrata otvorena svim novim znanjima i vještinama pa su tako prošlog tjedna u Koprivnici ravnatelj Instituta Ruđer Bošković (IRB) David Matthew Smith i predsjednik uprave Belupa Hrvoje Kolarić potpisali i Sporazum o znanstvenoj i stručnoj suradnji. Sporazumom je predviđena i suradnja u razvojno-istraživačkim projektima koji nude inovativna rješenja i odgovaraju potrebama Belupa, a primarno u područjima hrane, prehrane, zdravlja, inovativnim tehnologijama prerade, kontrole kvalitete i pakiranja lijekova i hrane te zaštite okoliša. "Kao jedna od vodećih industrijskih izvoznih grana farmaceutika, pa samim time i Belupo, svoju stratešku poziciju temelje na istraživačko-razvojnim projektima te suradnji akademske zajednice i gospodarstva.
Istraživanje i inovativnost u stvaranju novih proizvoda i otvaranju novih tržišta, odrednice su naše strategije poslovanja. Upravo zbog ovakvog pristupa danas smo jedna od najmodernijih i najefikasnijih kompanija u Hrvatskoj", poručio je prilikom potpisivanja ugovora Kolarić. Podravka je, pak, u suradnji sa Sveučilištem Sjever i gradom Koprivnicom pokrenula osnivanje Innotech – centra za kompetencije u hrani koji će postati platformom za razvoj startup ideja. U Koprivnici značajnu ulogu u gospodarstvu ima i pivovara Carlsberg sa svojim brendovima Pan, Tuborg, Carlsberg koji su nezaobilazni na tržištima puno većim od nacionalnog.
Govoreći o daljnjem rastu poduzetništva valja navesti i program za poticanje poduzetništva u sklopu kojega se za ovu godinu posebno ističe Javni poziv za bespovratna sredstva koji će iznositi oko 780 tisuća kuna, na koji će moći javiti poduzetnici, obrtnici i poljoprivrednici, poručeno je iz Grada Koprivnice. Koprivničke poduzetničke zone infrastrukturno su među najbolje opremljenima u Hrvatskoj, a poduzetnicima je omogućena kupnja zemljišta po sniženim cijenama ovisno o broju novozaposlenih djelatnika te se putem natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava potiče razvoj novih poduzeća, kao i tradicijskih i umjetničkih obrta.
Ulaganja u turizam
Što se tiče turističke ponude, koprivnički su aduti, osim prirodnih ljepota i manifestacije poput Renesansnog festivala prepoznatog i van Hrvatske, a valja izdvojiti i Podravske motive, Ljeto na Zrinskom te Koprivnička bajku. U sklopu projekta Amusement Tourism Development Strategy II koji se provodi kao dio programa INTERREG V-A i Programa suradnje Mađarska – Hrvatska, Koprivnica na raspolaganju ima 821.000 kuna za gradnju Obiteljskoga zabavnog centra. Njime se, objašnjavaju iz gradske uprave, uspostavljaju i osnove za daljnji razvoj turizma i gospodarstva u prekograničnoj suradnji, kao i razvoj projektne dokumentacije za razvoj turističke infrastrukture.
Projekt 'Koprivnički poduzetnik'
Veliki poticaj početnicima
Jedna od lokalnih najvažnijih potpornih institucija je Koprivnički poduzetnik koji olakšava poslovanje poduzetnicima početnicima u prvim godinama njihova poslovanja, primarno sufinanciranjem najma poslovnog prostora te mogućnošću korištenja dodatnih usluga. Novim generacijama poduzetnika ondje je na raspolaganju tim od 13 ljudi koji pruža usluge informiranja, mentoriranja, individualnog savjetovanja te pripreme i izrade dokumentacije za dobivanje subvencioniranih kredita i jamstva. Ondje se organiziraju i edukativne radionice na temu inovacija u poslovanju i prilika za sudjelovanje u EU programima, a sve s ciljem razmjene iskustava između već postojećih i novih generacija poduzetnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Slaven Belupo farmaceutska kompanija ? Hahahahha
Uključite se u raspravu