Olakšicama i poticajima poduzetnike zadržavamo u gradu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 25. travanj 2017. u 22:01
Naš je inkubator već postao premali za sve koji ondje žele raditi i razvijati/Damir Špehar/PIXSELL

Sjajne industrije, poduzetničke zone i vrijedni radnici komparativne su prednosti grada koji nastoji još više osnažiti poduzetnički sektor.

U suradnji s Gradom Koprivnicom u utorak je u tom gradu održan Poslovni uzlet, edukativna manifestacija koju Poslovni dnevnik s ciljem poticanja malog i srednjeg poduzetništva, a uz potporu Večernjeg lista, provodi četvrtu godinu zaredom diljem Republike Hrvatske. Kako se ističe od početka, upravo se male i srednje poduzetnike može se nazvati pokretačkom snagom hrvatskoga gospodarstva, a Poslovni je uzlet u međuvremenu postao njihovim snažnim osloncem.

 "Podizanjem poduzetničkih kompetencija hrvatski poduzetnici ne postaju konkurentnijima samo na domaćem, već i na zajedničkom europskom tržištu. Osim toga, uz promociju i edukaciju jedan od naših ciljeva je i promjena percepcije o tome što poduzetništvo zaista jest", u uvodnom je obraćanju poručio zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista Mislav Šimatović. Gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić dodao je da su Poslovni uzleti u Koprivnici već postali tradicijom s obzirom na to da je ovaj grad u projekt uključen od samog početka.  "Cijela naša zemlja ulazi u razdoblje kad si sami moramo odgovoriti na pitanje želimo li uspjeti ili ne. Koprivnica je grad koji bez obzira na svoju veličinu postiže sjajne gospodarske rezultate. Ovdje se nalaze sjajne industrije, izuzetno mi je drago da smo od nedavno dobili partnera RWE. Neka Koprivnica postane lider ove regije i neka iskoristimo komparativne prednosti koje posjedujemo", istaknuo je gradonačelnik.

 

Karas

Svi mi trebamo mlade usmjeravati na strukovna obrazovanja i sektore koji nude posao.

Razvijajmo zajedništvo
Pozitivne makroekonomske pokazatelje na nacionalnoj razini prate i gospodarski rezultati grada Koprivnice. Ipak, unatoč pozitivnom ozračju treba uložiti dodatne napore kako bi sektor malog i srednjeg poduzetništva poslovao još snažnije, poručeno je s panel diskusije posvećene razvoju poduzetništva u Koprivnici. Jedan od koraka u tom smjeru, kao i poticanja veće gospodarske aktivnosti, širenje je koprivničkog poduzetničkog centra, kazao je gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić.  

"Naš poduzetnički inkubator danas je premali. Zasigurno ćemo u vremenima pred nama nastaviti tražiti poticaje EU fondova i drugih projekata kojima  ćemo moći povećati kapacitete. Olakšice, poticaji i poduzetničke zone neki su od načina kojima kao grad našim poduzetnicima možemo olakšati da ostanu ovdje. Hrvatska je bila poznata po proizvodima svjetskog glasa, ali bez decentralizacije i promjene porezne politike teško ćemo ponovno dostići takve sjajne rezultate. No, još niti jedna politička opcija nije donijela odluku koja će riješiti takav sustavni problem", kazao je Jakšić. Da je poduzetnički centar zaista prebukiran potvrdila je direktorica poduzetničkog inkubatora Koprivnički poduzetnik Martina Golčić.

 

Orehovec

Jedini zakon koji nam otežava poslovanje je uvjet o minimalnoj plaći direktora.

"Nova zgrada je dobro isplanirana i imat će 15 fiksnih i 15 fleksibilnih ureda te još 20 mjesta za razvoj ideja u kreativnom okruženju. Također, moći će je koristiti i male proizvodne djelatnosti. Voljeli bismo da mladi ljudi razvijaju zajedništvo i suradnju. Važan je susret s drugim poduzetnicima i to je jedna od najvećih prednosti takvog rada. Naša je uloga da na terenu uočimo potencijal kod novih poduzetnika te da im pomognemo u realizaciji. Vrijeme je ključno – ako danas nešto radite i pritom ste spori, netko će vas preduhitriti", naglasila je Golčić.

Zoran Miliša, direktor RWE energije, kaže da se zbog vlastitog poduzetničkog iskustva rado odazove na manifestacije poput Poslovnog uzleta. "Kada sam kretao u sektor energetike isprva nisam znao kako doći do cilja koji sam planirao postići. Istražujući mogućnosti, došao sam do rješenja. Sve što sam prošao iskustvo je koje bi me možda i preplašilo da sam znao kako će izgledati. Danas se RWE širi, ima predispozicije za širenje u budućnosti i globaliziramo Hrvatsku koja u suradnji s velikim partnerima može učiniti velike stvari. To je poruka koju šaljem s ovog mjesta – hrabrost", poručio je Miliša dodavši i da je sinergijski efekt vrlo plodonosan. 

 

Međimorec

Proširili smo se, imamo i novu halu. Najveći problem je prespora birokracija.

Stvari se moraju mijenjati
Zoran Miliša je najavio i nastavak ulaganja u razvoj tehnologija koje će biti iskoristive i na globalnoj razini. Uz to, kaže i da kao lokalni partneri potiču ulaganja u znanja i vještine mladih na ovom području te će RWE podržati i Codefest,  koprivničko hackathon natjecanje posvećeno energetici i inovativnim rješenjima zakazano za sredinu svibnja ove godine.  Koliko su takva iskustva važna najbolje zna Ivan Orehovec, vlasnik IT tvrtke CodeIn i sudionik prošlogodišnjeg hackathona u Koprivnici koji je bio odlično iskustvo za sljedeći korak – IBM-ov hackathon.  Osvrnuo se i na trenutačnu hrvatsku poduzetničku klimu  koju ne vidi pretjerano lošom, ali kaže i da mjesta za poboljšanje uvijek ima.

"Nismo imali većih problema pri osnivanju tvrtke i vjerujem da ako postoji snažna motivacija, prepreke i okolnosti ne moraju biti presudne. Apsurdan je, recimo, uvjet o minimalnoj plaći direktora, ali to je jedini zakon koji nam trenutačno otežava poslovanje. No, želimo li u ovoj državi raditi velike stvari i projekte stvari će se ipak morati mijenjati. Razmišljamo da sljedeći ured otvorimo u Luksemburgu, i to zbog poreza", dodao je.  Eurospužva, tvrtka za konfekcioniranje spužve osnovana 1998. godine, jedan je od koprivničkih primjera kojem je u počecima poslovanja pomoglo partnerstvo s inozemnim partnerima te se kasnije odvojila i postala samostalna.

 

Jakšić

Bez decentralizacije i promjene porezne politike teško ćemo ponovno dostići sjajne rezultate.

"Ove smo godine proširili i asortiman. Pronašli smo novog partnera i materijale koji su nam prijeko potrebni i u skladu sa zahtjevima o kvaliteti kakvi se danas traže. Od županije smo svojevremeno dobili subvenciju, pomoć nam pruža i naš poduzetnički centar, a od velikog nam je značaja naš rejting. Proširili smo i kapacitete, imamo i novu halu. Najveći problem u svemu tome je prespora birokracija jer je vrijeme ključno", ispričao je Miroslav Međimorec, direktor Eurospužve. Sa svega nekoliko zaposlenika na početku do 60-ak radnika danas, LIGO grupa, koprivnička tvrtka koja se bavi aluminijskom bravarijom, došla je i usprkos slomu građevinskog sektora. "Ipak, u građevini je trenutačno pronalazak adekvatne radne snage vodeći problem. Trebali bismo mlade usmjeravati na strukovna obrazovanja i sektore koji mogu ponuditi radna mjesta", jedan je od problema s kojim se uspješni poduzetnici susreću, a koji je istaknula Ana Karas iz LIGO grupe. 

Kako uz bolju komunikaciju postati uspješan
U sklopu Poslovnog uzleta u Koprivnici održana je i besplatna interaktivna radionica Prodaja za 5 – thinking outside the box?, za poduzetnike, obrtnike, poljoprivrednike i sve ostale. Certificirani NLP trener Toni Babić predstavio je novi kut gledanja na prodaju, ukazavši na važnost razumijevanja pitanja što ljudi kupuju i kako kupuju, zašto su važne povratne informacije i reklamacije… Babić je i osnivač tvrtke Praktikum sustavi, agencije za razvoj ljudskih potencijala koja organizacijama i pojedincima pomaže razviti motivaciju, vještine i obrasce ponašanja za uspjeh. "Pomažem poduzetnicima da kvalitetnije upravljaju ljudskim potencijalima i da bolje prevladaju vlastite izazove i postignu ono što žele", poručio je. Cilj je postati najboljim bez obzira na djelatnost jer je to ono što pojedinca razlikuje od mase. Sve je primjenjivo i na vještine prodaje.

 

Miliša

Globaliziramo Hrvatsku koja s velikim partnerima može učiniti velike stvari. Poruka koju šaljem je hrabrost.

"Prodaja je komunikacija s tri važna čimbenika – verbalnom, neverbalnom i paraverbalnom komponentnom. Informacije primamo vizualno, auditivno, kinestetički, olfaktorno i gustatorno. Dodajmo tome i uvjerenja i dobijemo iskustvo", ukazao je Babić na dijelove prodajnog procesa. U konačnici, pokreti i dojam kakav ostavljamo, a kojega nerijetko nismo svjesni, utječu na uspješnost. Jedna od 'tajni' uspjeha postizanje je bliskosti s kupcem. Tako su koprivnički poduzetnici saznali kako poraditi na loše postavljenim strategijama, kako razviti povjerenje kod kupaca, kao i specifične vještine čitanja neverbalne komunikacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close