S 19 godina Villig je napustio fakultet nakon samo jednog semestra, informatiku na Sveučilištu u Tartuu, u Estoniji, jer je njegova aplikacija za vožnju, Taxify (danas poznata kao Bolt), počela svoj uzlet, piše CNBC Make It.
Nakon šest godina, 25-godišnjak je najmlađi osnivač tvrtke u Europi vrijedne milijarde dolara, prema istraživanju estonske startup mreže Lift99.
Europska aplikacija, koja je glavni rival Uber-ovoj, dostupna je u 100 gradova u 30 zemalja, a koristi ju 25 milijuna klijenata i 500.000 vozača.
Villig je započeo posao s obiteljskom pozajmicom od 5000 eura (5.565 dolara) kako bi izgradio prototip aplikacije, ljeto nakon što je završio srednju školu.
Nadahnuo ga je Skype, koji je osnovan 2004. godine u njegovoj rodnoj zemlji Estoniji, pokazujući tehnologiju koja je omogućila vođenje ili pokretanje posla s bilo kojeg mjesta.
"Shvatio sam da je tehnologija jedna od onih industrija u kojoj možete imati ogroman utjecaj i da možete postići velike stvari s vrlo malim timom", rekao je za CNBC.
I dok je interes za aplikaciju počeo iznimno rasti, Villig je ostao discipliniran u vezi poslovnih troškova, izbjegavajući previše zapošljavanja, kao i skupe marketinške kampanje.
U stvari, Villig je osobno izašao na ulice u glavnom gradu Estonije kako bi zaposlio taksiste u prvim danima poslovanja.
"Konačno, sve se svodi na izuzetnu fokusiranost na kupca i štedljivost", rekao je.
"Ovo je industrija u kojoj je kupcima stvarno stalo da za svoj novac dobiju dobru vrijednost", dodao je. "Dakle, ako možete ponuditi kupcima 20% bolju cijenu ili možete osigurati da vozači uzimaju 20% više za svaku vožnju, onda se to zaista isplati."
Vozači Bolta u prosjeku mogu zaraditi preko 10% više u usporedbi s ostalim platformama za vožnju, jer im se uzima 15% provizije po vožnji, u usporedbi s 25% provizije za Uber.
Ostanite usredotočeni
Pronalaženje fokusa Villigov je najveći savjet za sve koji pokreću startup.
"Kao poduzetnik ponekad dobijete tisuće ideja koje izgledaju sjajno i želite ih sve obaviti, ali u konačnici možete samo nekoliko stvari napraviti stvarno dobro", poručio je, objašnjavajući da se zbog toga Bolt isključivo fokusirao na vožnju na poziv prvih pet godina rada.
Dio ovog fokusa značio je razumijevanje prometnih potreba na lokalnoj razini, nešto za što Villig vjeruje da je Bolt razlikovalo od konkurencije.
Od tada se Bolt proširio na električne skutere i dostavu hrane s daljnjim planovima za razvoj usluga, iako Villig smatra da je posao taksi usluga tek zagrebao po površini i da će nastaviti rasti.
Širenje usluge na druge vrste prijevoza bio je razlog zbog kojeg se kompanija početkom ove godine rebrendirala od Taxifyja do Bolta, kako bi odrazila svoj ulazak u druga područja mobilnosti.
"Moj savjet mladim poduzetnicima bio bi odabrati ime koje odražava viziju vašeg poslovanja i ne bojati se promijeniti to ime ako vam vizija naraste", naveo je.
Lansiranje u Londonu
Bolt je pokrenuo svoju uslugu vožnje u Londonu u lipnju, nakon što je u glavnom gradu Velike Britanije trebao više od godinu dana da dobije licencu.
Tvrtka je prvotno počela nuditi vožnje u gradu 2017. godine, ali joj regulator Transport for London (TfL) nije dozvolio rad, rekavši da nije dobila dozvolu.
Villig je naveo kako je želio osigurati da Bolt preuzme temeljit pristup procesu licenciranja, usko surađujući s TfL-om kako bi osigurao da je sve ispravno, ne samo s poslovnog stajališta, već i iz „sigurnosti i kvalitete“.
Do toga je došlo jer je Uberu zbog javne sigurnosti 2017. godine oduzeta londonska licenca. Nakon toga mu je ipak odobreno 15-mjesečno produljenje, uz još dva mjeseca koja su nedavno dodana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu