Prije srednja.hr postojao je portal drugacije.hr kao projekt studenata FPZG-a. Pokrenuli smo medij u trenutku kada faks nije imao svoje glasilo te su brojni današnji uspješni novinari na tom mediju napisali svoje prve tekstove.
Srednja.hr je došla kao nastavak, otpočetka zamišljen da se obraća populaciji mladih i da se pokuša ostvariti na komercijalnom tržištu”, započeo je vlasnik i glavni urednik portala Srednja.hr Marko Matijević.
U javnosti je već poznato da se njegova medijska priča počela kotrljati iz garaže. Bez budžeta na raspolaganju, stranicu je izradio zahvaljujući tečaju, a do šestog mjeseca rada jedini kotačić u pokretanju ove priče bili su volonteri. Međutim, Marko je odlučio uspjeti.
Prvu osobu je zaposlio nakon što je skupio dovoljno novca od oglasa, a sebe na minimalac tek godinu dana nakon završetka studija. Čak ni unatoč ne toliko bajnom stanju na medijskom tržištu 2011. godine, vizija je bila motivacija od koje se nije odustajalo.
Vrijeme kao kapital
“Najveći kapital koji sam mogao investirati bilo je studentsko vrijeme koje sam imao na raspolaganju i prilika da pogriješim dovoljno puta. Niti školstvo niti akademski svijet nas ne pripremaju za poduzetništvo pa tako nisam ni bio svjestan svih zadataka koje ću imati, od vođenja ljudskih potencijala do gerila marketinga na Facebooku kako bi stvorio prvu publiku”, dodao je Matijević sa Srednje.hr.
Kada čovjek nema novca, sve je izazov, ističe nam sugovornik. U počecima, malo ljudi radilo je puno stvari, a vremena za posvetiti se detaljima nije bilo. Danas je situacija drugačija, sami izazovi više nisu bili isti kao nekada, a naglasak je stavljen na upravljanje zaposlenicima i komunikaciju. Srednja.hr danas je samo jedan od medija Pametna kuća grupe, što jasno dokazuje da rast kod njih nije tek slovo na papiru.
“Izazov danas je izgraditi procedure na kojima bi se temeljio daljnji rast. Upravo smo priključili četvero novih zaposlenika i pridodali još nekoliko vanjskih suradnji. Jedna je stvar voditi posao s nekolicinom suradnika, a druga kada imate petnaestak ljudi s kojima surađujete, od kojih svi imaju svoja očekivanja i potrebe. Veliki izazov mi je bila komunikacija unutar ureda.
Redakcije nisu baš poznate kao mjesta koja koriste alate za praćenje zadataka kao što je to normalno u startup informatičkom svijetu. Baš zato mi je drago što smo uspjeli implementirati jedan takav sustav, olakšati komunikaciju i očekivanja od svih unutar tima”, istaknuo je Matijević.
Od izazova do uspjeha, to je bio i ostao njihov smjer. Nekad je na tom putu potrebno odabrati i trenutke. One pametne, koji će biti prekretnica. Jedan takav trenutak dovoljan je da biste dobili svoj dio društvenog kolača, a takvog se sjeća i Matijević. Oni su iskoristili već poznati ‘prvi april’ i svojom vijesti u jednom danu privukli 100.000 učenika. Objavili su šalu o produženju praznika, no sve s jednim ciljem – dobiti publiku za medij koji će biti glas mladih.
“Realno je da smo počeli normalno poslovati i probili brojne zidove koji su nam postavljeni i koje sam si sam postavljao tek kroz 2018. Tada smo proširili djelovanje i na portal mirovina.hr. Godinu dana kasnije smo prvi put probili milijun kuna prihoda. 2020. godina je svakako trebala biti bolja, ali opet smo zabilježili skromni rast.
Ove godine nas očekuje porast u svim segmentima, od klasičnog banner oglašavanja, native tekstova na kojima puno radimo i razvijanju projekata poput srednjoškolskog poslovnog natjecanja Ideja godine koje će doživjeti svoje deveto izdanje”, objasnio je Matijević. Danas zapošljavaju 11 ljudi, a potrebe za povećanjem rezultat su novih ideja i nišnih portala.
Pokretanje novog medija
“Povećanje je došlo i zbog pokretanja novog medija bauštela.hr s kojim ćemo napokon ući u demografiju između 25 i 55 godina. Napravili smo i poseban odjel za native i social sadržaj. Mislim da je još važnije što smo pokrenuli procese standardizacije poslovanja, a to je veliki posao koji će nam olakšati u zapošljavanju još ljudi, nadam se čim prije”, dodao je naš sugovornik.
U svojem radu često su glas onih koji znaju, a ne govore. Progovaraju o temama o kojima drugi šute, no kako ističe Matijević, s obzirom na to da je riječ o nišnim medijima, iz njegove perspektive stvar poslovnog modela je vrlo jasna. “Publika vam je generalna javnost koja je zainteresirana za tu nišnu temu, ali i stručnjaci koji u njoj svakodnevno rade i bivaju, a oni s tematikom barataju jako dobro.
Takav medij nema izbora nego pokazivanje stava i autentičnosti. Kada to pokažete dovoljno puta i kroz dovoljno dugo razdobljr, akteri unutar scene počinju shvaćati da vas ne mogu više ignorirati.
Bilo to u smislu ignoriranja medijskog upita za što bi trebale postojati ozbiljnije sankcije ili oglašavanja na utjecajnom mediju koji možda neće imati mainstream čitanost, ali će točno pogoditi publiku koja je oglašivaču bitna. Ipak, i dan danas se iznenadim koliko su neki veliki oglašivači nezainteresirani upoznati detaljnije digitalnu publiku”, istaknuo je Matijević.
Čini se da je razvoj njihova jedina konstanta, a tome u prilog govori i da Pametna kuća grupa trenutno ima nekoliko stanovnika. Hoće li im se pridružiti još koji, ostaje nam vidjeti.
“Možda sam napokon dovoljno sazrio da shvaćam kako je bolje sve raspisati, odabrati jedan smjer i držati ga se, umjesto gubiti energiju na njih nekoliko. Međutim, ipak ne mogu obećati da sam došao do te razine zrelosti. Uvjeravam se da imam vremena napraviti još nekoliko kolosalnih grešaka i vidjeti gdje će me one odvesti”, zaključio je osnivač i glavni urednik Srednje.hr Marko Matijević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu