Očekujete li da će od nestašice milijuna vozača u EU profitirati hrvatski prijevoznici?

Autor: Darko Bičak , 03. ožujak 2015. u 22:00
Marijan Banelli, Vijeće za promet

Marijan Banelli očekuje da bi hrvatski vozači mogli profitirati nestašicom vozača u EU.

To je problem koji u Europskoj uniji postoji već neko vrijeme. Europa mu je doskočila na pomalo kontroverzan način da je smanjila standarde za nove vozače.

Sada je doslovno potreban neki tromjesječni tečaj da bi vi u ruke dobili cestovnu krstaricu. Siguran sam da će se iz bazena nezaposlenih u samim zemljama zapadne Europe, kao i u istočnim članicama EU-a pronaći dovoljan broj vozača. No, nisam siguran kakva će biti njihova kvaliteta i kako će se to sve odraziti na sigurnost cestovnog prometa. 

Očekujete li da bi u takvoj situaciji mogli profitirati hrvatski prijevoznici i hrvatski vozači koji uglavnom imaju veći stupanj edukacije od svojih kolega u EU? 
Mi smo članica Europske unije i hrvatski vozači će svakako profitirati od toga. Nisam siguran koliko će profitirati hrvatski prijevoznici jer su oni uglavnom vezani uz hrvatsko tržište te za neke susjedne zemlje. Problem je što su zapadne zemlje uvele tzv. minimalnu satnicu za vozače. To konkretno znači da bi naš prijevoznik koji bi došao u npr. Njemačku morao svoje vozače plaćati po njemačkim standardima. Na taj način bi bio nekonkurentan domaćim prijevoznicima koji uvijek imaju prednost. S druge strane, ako ide s dampinškim cijenama, doći će pod udar tamošnjih regulatora.

Koliko je minimalna satnica u Njemačkoj ograničenje za naše vozače? 
Činjenica je da naši vozači i prijevoznici zadovoljavaju te uvjete, a da su mjere uvedene prvenstveno zbog Rumunja i Bugara koji rade za 300 do 500 eura mjesečno. Naši vozači u EU su plaćeni oko 10 tisuća kuna, no problem je što se dobar dio te svote odnosi na dnevnice koje ne ulaze u klasični izračun plaće. 

Komentirajte prvi

New Report

Close