Zvonimir Kalić, mladi đakovački poljoprivrednik prije nekoliko godina preuzeo je obiteljski OPG koji danas proizvodi 30-ak proizvoda na bazi konoplje koju uzgajaju na 20 hektara zemlje. Nakon ulaska u projekt Startaj Hrvatska i narudžbe trgovačkog lanca Spar Hrvatska 2000 komada njegovog Croaticanna Bio ulja konoplje došlo je na police trgovina Spara.
Ručna proizvodnja
Ova poduzetnička priča krenula kada je obitelj Kalić, uslijed bolesti jednog od članova pokrenula planski uzgoj konoplje i proizvodnju sjemena, a u biznis su danas uključena četiri člana obitelji.
Zvonimir je kasnije naslijedio OPG, dodatno se educirao te stvorio bio ulje koje nastaje hladnim prešanjem sjemena konoplje.
Od starta su se odlučili za ekološku proizvodnju, a kvalitetu ulja Croaticanna potvrđuju i tri certifikata i jamstvena žiga – Živjeti zdravo kao pokazatelj niskog udjela soli i zasićenih masnih kiselina te Bio i Vegan oznake.
˝Iako su prinosi u ekološkoj proizvodnji malo manji, već u prvoj godini na svega osam hektara zemlje imali smo deset tona sjemena te smo nagrađeni za najveći ekološki prinos kao mali OPG što je za nas bio veliki vjetar u leđa i poticaj. Na zemlji provodimo i zelenu gnojidbu i u plodoredu imamo kulture poput kamilice i zelenog graška˝, objašnjava Zvonimir Kalić, vlasnik OPG-a Kalić.
Croaticanna proizvodi dobivaju se uglavnom ručnom proizvodnjom, a misija ovog mladog poljoprivrednika je da put “od polja do stola” bude što kraći, garantirajući kvalitetan proizvod koji nije štetan za okoliš.
Prerada je, kako nam otkriva Kalić smještena u Vrpolju, na imanju njegovog pokojnog djeda, a zadnja investicija bila im je u opremanje pogona – točnije punilicu i etiketirku. S investicijama ni tu ne staju, a idući korak je nabava strojeva za preradu čaja za koju sredstva planiraju povući iz EU fondova.
Uz ulje, u asortimanu je 30-ak proizvoda, od brašna, proteina i sjemenki do čaja i meda s konopljom te kozmetičkih proizvoda.
Iskorak na tržište
˝Ovo je za nas prvi veći iskorak na tržište i vjerujemo da će se na policama Spara Hrvatska u budućnosti naći i naši ostali proizvodi. Do sada smo prodaju imali na kućnom pragu te po manifestacijama i sajmovima.
U prvoj godini poslovanja obišli smo sto hrvatskih gradova i manifestacija, a zahvaljujući suradnji s HGK imali smo priliku predstaviti naš biznis i proizvode na sajmovima na vanjskim tržištima poput Njemačke i Mađarske˝, kaže Kalić.
Kalić je prepoznao priliku za unapređenje proizvoda kroz projekt “Startaj Hrvatska”, koji su pokrenuli Spar Hrvatska i Nova TV kako bi inovativnim poduzetnicima i startupima pomogli u plasmanu njihovih proizvoda na police velikog trgovačkog lanca.
Uz stručni tim Spara Hrvatska, Kalić je prikupio dokumentaciju i certifikate za ekološko nadzorno tijelo te uskladio proizvodni proces sa strogim zahtjevima da bi takav plasman bio moguć. U sklopu projekta Zvonimir se bori i za titulu Hit proizvoda 2022. zajedno s još sedmero kandidata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu