Nova linija autentičnih zagrebačkih suvenira omiljena je kod turista

Autor: Poslovni.hr , 12. srpanj 2018. u 22:00
Foto: PD

URIHO je na tržište izbacio prepoznatljive suvenire inspirirane ‘pravim’ stanovnicima Zagreba.

Zagreb posljednjih nekoliko godina, zahvaljujući nekolicini diljem svijeta poznatih događaja kao što su glazbeni festivali ili adventska događanja, proživljava pravi turistički boom. Dok su se prijašnjih godina zagrebačke ulice ljeti sasvim praznile, danas je situacija sasvim suprotna. Upravo uslijed tog sve većeg broja turista koji u Zagreb, dakle, dolaze cijele godine, u Ustanovi za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (URIHO) prošle su se godine dosjetili da sjajni turistički trendovi zaslužuju i novi, tipično zagrebački suvenir.

Tako je nastao njihov brend Purger i Purgerica, temeljen na tzv. ‘pravim’ stanovnicima Zagreba koji se tako nazivaju samo ako su im preci u nekoliko prošlih generacija unatrag rođeni u hrvatskoj metropoli. Ne zna se točno koliko je minimalno generacija dovoljno da bi se tko s pravom smio nazvati Purgerom, ali se sa sigurnošću zna što su pravi Purgeri nekoć nosili pa tako Purgera krasi šestinska nošnja i karakterističan crni šešir s malim obodom i trobojnicom, dok je Purgerica u prigorskoj nošnji s rupcem na glavi te pregačom.

URIHO je svoju viziju motiva Purgera i Purgerice zaštitio kod Hrvatskog zavoda za intelektualno vlasništvo te otisnuo na majice, pregače, magnete, keramičke predmete, kišobrane i druge primjerke turistima privlačnog suvenirskog asortimana.

Jača socijalna uključivost

Nova se kolekcija suvenira može pronaći u URIHO-vom galerijsko-prodajnom prostoru u Gajevoj ulici 4, a saznali smo i da je majica s navedenim motivima ipak jedan od najpopularnijih artikala. Proizvode su izradile osobe s invaliditetom zaposlene u URIHO-u i kupnjom se pridonosi izjednačavanju njihovih mogućnosti te jačanju njihove socijalne uključenosti.

“Purger i Purgerica rezultat su dugotrajnog rada i napora URIHO-vih dizajnera te naših proizvodnji. U centru Zagreba danas u ponudi imamo različite proizvode od kišobrana, pregača, upaljača, blokova i bilježnica, olovaka, šalica, majica i platnenih torbi pa sve do dječjeg programa. URIHO u pravilu svake godine tržištu donosi nešto novo.

Prošle godine bile su to školske uniforme, a ove godine suvenirski program koji ćemo uz pomoć Turističke zajednice grada Zagreba ponuditi i turistima. Dio je to URIHO-ve misije da rad osoba s invaliditetom približimo Zagrepčanima, kao i svima ostalima koji prepoznaju kvalitetu i inovativnost naših proizvoda. S obzirom na to da bilježimo sve veću potražnju za našim proizvodima iz suvenirskog asortimana, kupci će uskoro iste moći nabaviti u našem tvorničkom dućanu u zagrebačkoj Držićevoj ulici na kućnom broju 1. URIHO, također, značajna sredstva ulaže u edukaciju zaposlenika, niz radova vezanih za opremanje prostora, odnosno poboljšavanje uvjeta za rad osoba s invaliditetom, a k tome i vremena za organiziranje različitih skupova i okruglih stolova na temu unapređenja kvalitete života jedne od najbrojnijih skupina u našem društvu”, kazao je ravnatelj URIHO-a Josip Držaić.

Uspjeh u Nürnbergu

Govoreći dalje o Purgeru i Purgerici, u URIHO-u kažu da su diljem svijeta šestinska nošnja, kišobran i licitari već odavno prepoznatljivi ne samo kao simbol grada Zagreba, već i Hrvatske. Iako su nekoć Purgerima i Purgericama nazvali samo gospodu unutar zidina grada, danas ti nazivi imaju puno šire značenje što je dizajnerici motiva Ireni Rački i dalo slobodu da upravo tim motivima oslika novu liniju suvenira.

Na međunarodnom sajmu zaštitnih radionica u Nürnbergu URIHO je predstavio kolekciju majica, pregača, torbi i ručno rađenih keramičkih proizvoda, a kažu i da su pozitivne reakcije nadmašile sva očekivanja. Što se tiče URIHO-vih prodajnih mjesta, trgovina u Gajevoj relativno je nedavno prenamijenjena u galerijsko – prodajni prostor što je nova prilika za druge udruge i kreativne radionice za osobe s invaliditetom iz Zagreba i Zagrebačke županije da ondje prodaju svoje proizvode. Zbog toga se, kažu u URIHO-u, smatraju prvom trgovinom takvog koncepta u Zagrebu, a možda i u Hrvatskoj. Solidarnost i međusobno uvažavanje samo su neki od imperativa kojima se u URIHO-u vode pa tako sa svojih službenih stranica poručuju da se stupanj civilizacije određenog društva može mjeriti na različite načine – jedan od njih upravo je odnos zajednice prema osobama s invaliditetom.

U URIHO-u se osobe s invaliditetom, koje čine 60 posto ukupnog broja ondje zaposlenih, zapošljavaju u sklopu gospodarskih programa za tekstil, keramiku, metal, kožu, kitničarstvo, ortopediju, kartonažu i tisak.

Razumijevanje šire zajednice, uz mogućnost profesionalne rehabilitacije i osposobljavanja za rad kakvu pruža URIHO, koraci su kojima se dolazi do potpune integracije osoba s invaliditetom u obitelj, radnu sredinu i kvalitetan društveni život.

Komentirajte prvi

New Report

Close