Ana Balić je godinama bila u radnom odnosu, a onda je odlučila pokrenuti vlastiti biznis. Njena tvrtka Zdravi pinklec osnovana je u srpnju prošle godine u Zagrebu, a bavi se uzgojem sezonske, domaće, organske hrane na području Zagorja, koja se dostavlja na kućni prag, u terminu kada klijentu najviše odgovara. U tijeku su pripreme koje se odnose na ideju da se dio zemlje obogati kulturama koje bi se nastojale plasirati na europsko tržište. Inače, tvrtka dostavlja voće i povrće, sireve i jaja, domaće tjestenine, džemove i med, bućino ulje, maslinovo ulje i slično.
"Vlastiti posao sam odlučila pokrenuti nakon dugogodišnjeg rada 'za nekoga', što je podrazumijevalo predani cjelodnevni rad, s maksimalnom koncentracijom na uspjeh, koji nažalost nije ovisio o meni. Situacije koje bi se događale na poslu su me uvijek dovodile u poziciju da se zapitam 'kada bi se radilo o mojoj firmi, što bih ja napravila?'. Trebalo mi je dugo vremena da uopće shvatim što želim raditi, što je dodatno poticalo određeno nezadovoljstvo koje se skupljalo u meni. U jednom trenutku mi se činilo kao da svi iz moje okoline imaju svoje privatne biznise, trude se i uspjevaju, jedino ja nisam osjećala čak niti želju da radim nešto svoje. Ideja se u kratkom periodu iskristalizirala, pogotovo zato što se sve više osoba želi hraniti zdravo, a nepovjerljivi su prema izboru koji se nudi", opisuje nam Ana Balić.
Kaže kako je pri pokretanju vlastitog biznisa najveća prepreka ponekad bila ona 'sama sebi'. "Manjak odlučnosti i samopouzdanja me kočio u pojedinim situacijama. Zato nastojim što češće biti okružena motivirajućim ljudima, koji su prolazili kroz slične situacije prilikom pokretanja vlastitog posla", ističe Ana.
Posao je pokrenula u vrijeme gospodarske krize, što je za nju imalo i neke pozitivne strane. "Radim za sebe. Koliko radim, toliko imam. Ne mogu se izvlačiti da je netko drugi kriv, ako ja sama nisam odradila posao do kraja. Sama gospodarim svojim vremenom! Neprocjenjivo!", tvrdi mlada poduzetnica.
Negativne strane poslovanja u krizi su pak, kaže, neizvjesnost i neodgovornost ljudi koji naruče, 'pa taman kad je sve spremno otkažu narudžbu', kritike koje nisu konstruktivne ('kud si baš sad odlučila otvarati firmu; zar ti ne pratiš vijesti iz zemlje?'), plaćanje koje prelazi izvan dogovorenog roka, itd.
Tvrtke uzori su joj firme koje u svom razvoju ne gledaju samo svoju, nego i širu korist, poput brige prema zaštiti okoliša i životinja, poštivanja kupaca, tradicije, kreativnosti i inovativnosti. "One mi daju nadu da dobra ideja, predani rad i strpljivost garantiraju uspjeh", tvrdi Ana.
Kao najveći uspjeh dosad ističe upoznavanje šireg kruga ljudi. "Mreža zadovoljnih korisnika se sve više širi. Iako smatram da je najveći uspjeh potaknuti ljude da kupe proizvod, još važnije od toga je da ljudi steknu povjerenje u taj proizvod, odnosno brend. Po dosadašnjim reakcijama, usudila bih se reći da sam na pravom putu", priča nam poduzetnica.
Ciljana 'publika' su joj osobe koje žele jesti prvenstveno zdravo, kvalitetno i svježe te vode brigu o svojoj prehrani i zdravlju. "Stojim iza toga da ono što su kupili ima upravo tu vrijednost i nastojim što više komunicirati s njima kako bih dobila što iskrenije povratne informacije te slušam njihove želje", navodi Ana.
Na kraju je podijelila s nama i svoj 'recept za uspjeh'. "Recept za uspjeh u vlastitom poslu je nešto toliko osobno, i drugačije je od osobe do osobe. Ono generalno je upornost, strpljivost, kreativnost, a 'individualni začin' će svatko naći za sebe", zaključuje Ana Balić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Fora!
Biodinamički uzgoj?
Prihrana/preventiva … zeolit možda?
anyway go just go ..!
Samo naprijed! Bravo! [emo_palacg]
Uključite se u raspravu