Razvio aplikaciju koja upozorava na potrese, uskoro će zapošljavati

Autor: Tomislav Hrastovčak , 17. rujan 2013. u 14:01
Ivan Nanut (Privatni album)

Ivan Nanut iza sebe ima desetak razvijenih aplikacija, a jedna od najzanimljivijih je svakako ‘Catastrophe guide’ koja upozorava korisnike na moguće nepogode.

Ivan Nanut (26) je grafički dizajner i apsolvent komunikacijskog menadžmenta koji se već sedam godina bavi grafičkim dizajnom. Posljednje tri godine razvija i smartphone aplikacije, počevši kao vanjski suradnik za strane firme, a kasnije kao samostalan developer. Iza sebe ima desetak razvijenih aplikacija, a jedna od najzanimljivijih je svakako 'Catastrophe guide' koja upozorava korisnike na moguće nepogode u njihovoj blizini, poput potresa, požara ili poplava. Navedena aplikacija je dosad preuzeta oko 40.000 puta.

Prepreke na početku

Ivan Nanut nam otkriva kako mu je najveću prepreku pri pokretanju biznisa predstavljala skeptičnost i zatvorenost ljudi ka novim idejama. "Općenito hrvatske tvrtke teško usvajaju nove tehnologije i zatvorenije su novostima nego primjerice zapadnoeuropski konkurenti. Također, u samom početku je teško pronaći pravi tim ljudi, spremnih na rizik i žrtvu, a nijedan posao, pogotovo startup, ne prolazi bez početnih teškoća. No, jednom kad se okupi prava ekipa, nijedan zadatak ne predstavlja problem, potrebno je samo strpljenja, međusobnog motiviranja i tolerancije", dodaje.

Nanuta smo upitali i koje su po njemu pozitivne, a koje negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. "Jedna od pozitivnih strana su svakako smanjeni troškovi pokretanja biznisa u vidu manjih troškova prostora i opreme. Negativno je što su klijenti još zatvoreniji za nove ideje i vole igrati na sigurno, što svakako nije preporučljivo, posebno u vrijeme kada treba istraživati opcije i otkrivati učinkovitije metode marketinga i razvoja. Iako mislim da je vidljiv pomak na tom polju, domaće tvrtke (ako ništa drugo) sve više oponašaju modele zapadnih kolega. Kriza je svakako vrijeme za istraživanje, otvaranje novih vidika i širenje postojećih…", kaže mladi developer.

Među ostalim se osvrnuo na primjere dobre i loše prakse među domaćim novim tvrtkama. "Kao pozitivan primjer mladih tvrtki koje su u ekspanziji svakako bih istaknuo firme Rimac automobili, Neuralab i Nanobit. Ove dvije posljednje su možda slabije poznate, no radi se o vrlo mladim i perspektivnim tvrtkama koje zapošljavaju većinom mladi i ambiciozan kadar. Projekti su im vrlo kvalitetni te će svakako biti govora o njima u budućnosti. Loših pak primjera je i tako previše danas, a ja volim biti optimist i pričati o pozitivnim pomacima", ističe Nanut.

Uzor je Apple

Kaže i kako mu je jedna od tvrtki-uzora svakako Apple, ali ne ovaj današnji, nego onaj koji se 1997. uspio dići iz pepela. "To je svakako Jobsova zasluga, da se on nije vratio vrlo vjerojatno bi tvrtka otišla u bankrot. To je, po meni, jedna od najljepših 'povratničkih' priča, kada se kompanija otpisana od većine, ne samo vratila u život, nego postala najvrednija kompanija današnjice", dodaje Nanut.

Pojasnio nam je i koja mu je ciljana 'publika'. "Ovisi od projekta do projekta, za svaku aplikaciju posebno se definira ciljna publika, a sukladno njoj se radi na korisničkom iskustvu. Trudimo se svaki projekt prilagoditi klijentu i ući u srž korisničkog iskustva. Uvijek se zapitamo što korisnik želi od našeg proizvoda te kako će mu on pomoći i olakšati određenu radnju?. Kada uspješno odgovorimo na to pitanje, pola posla je već odrađeno. Naravno, vrlo bitna stavka je beta testiranje i prije puštanja sofvera u rad trudimo se skupiti što veći broj neovisnih testera koji daju svoj sud o kvaliteti, pristupačnosti i jednostavnosti korištenja. Bitno je slušati ljude, sami korisnici će definirati smjer razvoja", kaže Nanut.

Idealna zemlja u kojoj bi on volio pokrenuti biznis je – Amerika. "Razlozi su jednostavni – puno je otvorenija novim projektima od Hrvatske, investitori su spremni na nove ideje, kapital veći u svakom pogledu… Drago mi je vidjeti da se neki pozitivni pomaci ostvaruju i kod nas, ali trebat će naravno vremena da dođemo do nekih zapadnih standarda", tvrdi Ivan Nanut.

Idealan zaposlenik po njemu je – timski igrač. "Čovjek koji se ne boji reći svoje mišljenje, spreman je dati najbolje od sebe u poslu, koji se osjeća kao dio kolektiva, uživa raditi i biti dijelom cjeline. Bez tog osjećaja zajedništva mislim da je svaki posao teži i naporniji", smatra Nanut, dodavši kako će u bližoj budućnosti tražiti ljude, prije svega programere, a nakon toga i dizajnere. Kako kaže, plaće će biti standardne za ovu granu, barem u početku.

Tri brza pitanja

Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Da. Dvije riječi – budite uporni! Ključ je nikad ne odustati, ako vjerujete u sebe, vjerujete čvrsto da idete u dobrom smjeru, samo budite uporni i uspjeh će doći.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih…

…eliminirao potencijalne zaposlenike na temelju njihovog radnog neiskustva. Nekad ljudi koji tek dođu s faksa mogu biti vrlo vrijedan dodatak ekipi.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…

…izbacivanje prvog proizvoda na tržište će koštati dvostruko više i trajati dvostruko duže od originalno zamišljenog okvira. Imajte to na umu.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

momčina i pol [emo_palacg]

New Report

Close