Tvrtka Plantagana bavi se proizvodnjom prirodnih pića s naglaskom na razvoj što bogatijeg nutritivnog sastava, a iz njihovog novog proizvodnog pogona u sklopu poduzetničkog inkubatora grada Biogradu na moru do kraja godine izlazi niz novih proizvoda. S poslovanjem su krenuli prije tri godine kao obrt koji prodaje domaće proizvode, a tržištu su tada predstavili brend Plantagana.
”Poslovanje se nekako uvijek vrtjelo oko prirodnih sokova pa smo u konačnici napravili iskorak i odlučili nastaviti kao tvrtka proizvođač. Ukupno proizvodimo dvije vrste proizvoda – NFC sokove i Wellness Shots, a na tržištu smo prisutni s dva brenda. Jedan od tih brendova, Plantea, je nedavno ugledao svijetlo plana, dok je brend Plantagana aktivan skoro četiri godine”, otkriva Antonio Černeli iz Plantagane.
U poslovnom smislu prošlu je godinu za njih obilježila investicija u proizvodni pogon, a rezultat toga su novi proizvodi i brend na koji je, kako tvrdi Černeli, ˝tržište reagiralo iznad svih očekivanja˝.
˝U opremanje pogona smo uložili između 170.000 i 200.000 kuna, 20 posto od toga smo financirali vlastitim sredstvima, a 80 kreditnim zaduženjem. Naš pogon trenutno može podržati rast prodaje od kojih 500 posto, a u planu su i nova ulaganja.
Primarno ćemo ulagati u prodaju i marketing jer to su kotači koji sve pokreću, a manji dio planiramo alocirati u automatizaciju proizvodnje kad se za to pokaže potreba. Prvi puta smo oformili marketinški tim od tri osobe i pripremamo neke zanimljive stvari˝, kaže Černeli.
Plantagana svoje proizvode plasira kroz retail, HoReCu i web trgovinu, a među trgovinama koje drže njihove proizvode su Tvornica Zdrave Hrane, Gligora Delikatese i Glovo Express trgovina. Uz to, dostupno si u nekolicini ugostiteljskih objekata, a u finalnim fazama pregovora su i s malo većim klijentima.
Rad na eCommerceu
˝Retail i ECommerce su nam trenutno glavni prioriteti i u njih ulažemo gotovo sve resurse. U eCommerceu radimo na izbacivanju subscription modela narudžbi na Plantea web trgovini dok u retailu razvijamo prodajnu mrežu i marketinšku podlogu za daljnji rast˝, otkriva Černeli.
U ponudi imaju dvije vrste proizvoda – NFC sokovi i Wellness Shots. Kako objašnjava, Černeli, NFC (not-from-concentrate) sokovi su hladno prešani sokovi sa 100% udjelom voća i povrća, proizvedeni bez dodataka i bez koncentrata.
”Tipičan 100% sok, kakav možemo pronaći na policama trgovinama, je najčešće proizveden od koncentrata dobivenog dehidracijom svježeg soka čiji je mikronutritivni sastav nikakav. Budući da mi flaširamo neposredno nakon prešanja, možemo preskočiti dehidraciju i sačuvati sve mikronutrijente.
Wellness Shots su mala pića s velikim ciljevima, kako ih volimo zvati. Radi se o novoj vrsti pića koja je prije nekoliko godina niknula na američkom tržištu i brzo se proširila na ostala zapadna tržišta. Wellness Shot je bezalkoholno piće, malog volumena (najčešće 60 ml) i visoke koncentracije mikronutrijenata.
Ta visoka koncentracija mikronutrijenata proizlazi iz superhrane dok su sok ili voda baza za dobivanje okusa. Superhrana često ima specifičan okus pa je teško usuglasiti okus i nutritivni sadržaj, no reakcije su zas ada odlične”, pohvalio se Černeli.
Voće i povrće nabavljaju od otkupnih centara, malih proizvođača i domaćih OPG-ova. ˝Pretežito se radi o voću i povrću koje najčešće biva bačeno. U Hrvatskoj se godišnje baci oko 400 000 tona hrane, a skoro polovicu otpada čini voće i povrće koje ne zadovoljava tržišne standarde izgleda i veličine iako je nutritivno jednako kvalitetno kao i ono lijepog izgleda. Radimo s nekoliko dobavljača, a s OPG-ovcima radimo kada je sezona njihovih proizvoda. Izvan sezone smo orijentirani na uvozne plodove˝, ističe Černeli.
Kako kaže, danas se tržišni trendovi brzo mijenjaju, primjerice prije par godina bilo je najbitnije je li proizvod prirodan, a danas je bitno koliko on ima šećera (pa makar oni bili prirodni), kakvog je nutritivnog sastava, kojim procesom je proizveden.
˝Ako želimo ostati konkurentni moramo razvijati nove okuse i moramo ih razvijati brzo. Imamo 2 aktivna branda u kojima će svaki imati svoju paletu proizvoda. Novi okusi i nove kategorije jesu u planu, no prvo gradimo podlogu koja će nam omogućiti da nove proizvode izbacujemo puno brže nego što se to sada događalo˝, otkriva Černeli.
Najtraženiji crveni sokovi
Iz asortimana su im najtraženiji crveni sokovi i wellness shots, a iako za sada ne izvoze, Černeli otkriva kako s novim Plantea brendom ciljaju na vanjska tržišta, i to već krajem godine. Što se ostalih planova tiče, Černeli kaže kako su bazirani na razvoj novih proizvoda i razvoj novih brendova.
”Upravo radimo na ishodovanju ekološkog certifikata i s njim ćemo postepeno prebacivati Wellness Shootere u ekološku paletu proizvoda s kojom želimo izaći na europsko tržište. Naši shooteri su iznimno popularni i nutritivno potentni. Primjerice, C-Infusion Shot u 60 ml sadrži čak 170 posto preporučene dnevne doze vitamina C što je količina koju većina naših konkurenata uspijeva postići u 500 ml soka. Zato vjerujemo da su oni odlični za europsko tržište.Uz to, naši shooteri se proizvode kombinacijom soka ili vode te superhrane, no mi ih proizvodimo isključivo kombinacijom hladno prešanog soka i superhrane, kako bi mikronutritivni sastav bio što veći”, poručuje za kraj Černeli.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu