2008. godine majka je htjela zatvoriti biznis, on je rekao ‘ne’, promijenio ime tvrtke i uspio

Autor: Luka Vojvodić , 20. svibanj 2014. u 10:39
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Nedavno je otvorena druga trgovina računalnom opremom Instar, koja svoje kupce pronalazi preko Facebooka.

Marko Cvetkovski je mladi poduzetnik koji je sa samo 23 godine preuzeo od roditelja stagnirajući tvrtku bijele tehnike i njezinu dobit povećao za 300 posto okrenuvši se  prodaji računalne opreme. Prisutnost na društvenim mrežama omogućila je doticaj s velikim brojem potrošaća što je pokazalo prilagodbu tržištu, koje je osigurala postojanje tvrtke u vrijeme kada su računalni divovi poput HG-spota i Vemila propadali.

Što ste znali o poslovanju računalima kada ste pokretali posao?

Studirao sam na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu – studij Informatika. U isto vrijeme sam radio u T-comu i Elektrokontaktu.

Ondje sam prikupio potrebno znanje o poslovanju računalima i znao sam kako ga primjeniti u stvarnim tržišnim uvjetima. 

Otkuda interes za računalima?

Taj interes u meni postoji još od malih nogu, pogotovo segment koji se bavi računalnim igrama u kojemu se tvrtka danas naviše pronalazi i kojemu teži.

Kada ste i kako započeli s poslovanjem?

Posao sam preuzeo od roditelja 2008. na kraju svojega studija. Prije nego sam preuzeo posao, moja majka se bavila prodajom bijele tehnike koja poslijednjih godina nije išla. Tada su mi roditelji ponudili da preuzmem posao i probam napraviti nešto novo.

Odlučio sam se za taj pothvat pošto sam imao znanje stečeno na prijašnjem poslu u Elektokontaktu i priliku svoj entuzijazam i želju usmjeriti u vlastiti posao.

Na koji način ste pristupili tržištu? I koliko je vremena prošlo dok se to odrazilo na poslovanje?

U prvih pet mjeseci poslovanja smo ostvarili rast prodaje od 100 do 200 posto.

Na samome početku smo pokrenuli web stranicu, oglašavali smo se putem interneta i promijenili ime firme. Moja majka je čak u jednom trenutku pitala obavljamo li poslovanje legalno, pošto joj je bilo teško povjerovati u rast prodaje od 300 posto.

Mjesečni promet je sa 100 tisuća porastao na čak 300 tisuća kuna.

Tko su Vaši kupci?

Među najvećim kupcima su nam velike firme i ljubitelji video igara. Kupci su nas prepoznali zbog naše prilagodljivosti. Omogućujemo svojim kupcima sastavljanje računala po komponentata, koje se prilagođavaju svrsi za koju se računalo kupuje.

Koliko imate poslovnica i zaposlenika?

Nedavno smo otvorili svoju drugu poslovnicu, u Arena centru u Zagrebu, a već tri godine imamo poslovnicu u Heinzlovoj ulici. Ured i servis se nalaze na staroj lokaciji gdje je sve započelo, u Zapoljskoj ulici. Imamo deeset zaposlenih, od kojih su dva servisera. Naš glavni serviser ima preko 10 godina iskustva u tom poslu.

Poslujete li u inozemstvu?

Trenutno nemamo prodajma mjesta u inozemstvu, ali robu od nas naručuju čak iz Poljske. Također robu često šaljemo u države regije, Sloveniji, Srbiju i Bosnu i Hercegovinu.

Na koji način se planirate širiti na tržištu?

Mi se ne širimo na klimavim nogama, dobro razmislimo prije svakog poteza, ne želimo se širiti na način da uzimamo ogromne kredite od banaka kako bi pokušali zauzeti što veći dio tržišta. Imamo drugačiju strategiju, idemo s manjim prostorima, sa što manjim troškovima, samim time i kupcima možemo ponuditi jako povoljnu cijenu, imamo jako razvijenu, internet trgovinu te jedini nudimo besplatnu dostavu na područje cijele Hrvatske, bez obzira na vrijednost narudžbe. Kada to bude moguće, poslovanje ćemo prošiti na susjedne zemlje Europske unije.

Utjecaji na poslovanje

Koliko internet doprinosi Vašem poslovanju?

Najviše komunikacije s potrošačima obavljamo putem Facebook stranice za obožavatelje, na kojoj imamo 50,000 aktivnih članova. Ondje odgovaramo na upite potrošašaća, obavještavamo o najnovijim trendovima i proizvodima koji uskoro stižu u ponudu.

Kako je kriza utjecala na Vaše poslovanje?

Krizu sam vido kao nešto dobro, shvatio sam krizu kao mogućnosti uspjeha koju sam i iskoristio. Dok druge firme padaju, možete imati skokove ukoliko znate napraviti kvalitetan i kompletan posao, što smo i napravili. Unatoč krizi, svake godine smo imali porast od najmanje 30 posto.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Eh matematiko!!!
Povećanje prodaje sa 100.000 na 300.000 je povećaje od 200% a ne 300%
Živjela tehnička veleučilišta i obrazovanje u Hrvata!


Da. A kod mene je obratno…ja vičem: NE ..NE….a djeca ovo drugo…

zaključak

Ne slušaj mamu.

Tak i ja.

Zato i jesam bankrot.

Da. A kod mene je obratno…ja vičem: NE ..NE….a djeca ovo drugo…

New Report

Close