Novigradska Stancija Fava specijalizirala se za proizvodnju vina i ekstra djevičanskog maslinovog ulja.
U sklopu Stancije, točnije u podrumu je degustacijski i prodajni prostor, a uz samo imanje su i maslenici i vinogradi na različitim pozicijama. Kako kaže Goran Perić, konzultant Stancije Fava, za njihovu vinariju ovo je nulta godina tako da tek iduće turističke sezone očekuju puni zamah.
Stara stabla
˝Istra je nadaleko poznata po kvaliteti svojih maslina. Maslina imamo 700 i to više starih nego novih stabala, točnije čak 60 posto starih˝, kaže Perić. Kako objašnjava, zahvaljujući Benediktincima koji su niz godina vodili poljoprivredu kraja, Stancija Fava među četiri hektara maslinika ima maslina starijih čak i više od dvjesto godina. Osim maslinika i vinograda na jedinstvenoj poziciji i nadmorskoj visini, gosti novigradske Stancije Fava mogu dogovoriti degustaciju vina i maslinovih ulja u prirodi.
Pod vinogradima je osam hektara, od čega je više od pola zasađeno istarskom malvazija, te pod dva hektara terana i merlota. Godišnja proizvodnja vinarije je oko 30.000 litara. ˝Trenutno nam nije cilj širenje proizvodnje nego povećanje kvalitete naših proizvoda. O kooperantima ćemo razmišljati u budućnosti. Naši maslinici i vinogradi su na dubokoj crvenici koja je kao tlo iznimno pogodna i za vinovu lozu i za masline. Među trsovima malvazije, neki su stari više od 60 godina.
Novigrad je jedan od rijetkih gradova koji se može pohvaliti s poljoprivrednom tradicijom˝, objašnjava Perić. Napominje i kako se i samo ime stancije, Stancija Fava veže na tradiciju i Benediktince koji su bili na tom području. Imaju dvoje stalno zaposlenih, a za vrijeme sezonskih radova zapošljavaju do 15 radnika. ˝Za sada nemamo distribuciju i sve što prodamo, prodamo u sklopu Stancije. Ovo je za nas nulta godina vinarije i očekujemo pravu distribucijsku mrežu kroz godinu, dvije˝, otkriva Perić. U ponudi imaju deset etiketa i naravno već spomenuta maslinova ulja, a od noviteta na kojima rade Perić otkriva orange malvaziju.
Turistički programi
˝Od 2019.godine krećemo s intenzivnim turističkim programima , od vođenih degustacija, povijesnog pregleda vinarstva i raznih drugih aktivnosti na otvorenome. Prvi planovi koje imamo su za osvajanje sjevernih tržišta, točnije Austrije, Njemačke i Nizozemske gdje već imamo mnogo vjernih kupaca˝, poručuje Perić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu