Slabost su pretvorili u prednost, a danas njihovi radnici imaju božićnice, uskrsnice i regres

Autor: Poslovni dnevnik , 26. veljača 2017. u 08:15
Damir Pašić, suvlasnik grupacije Sherif/ Ivan Kralj/PIXSELL

Upravo smo u Glini pustili u rad pogon za proizvodnju seljačkog poda i ploča, koji smo izgradili vlastitim sredstvima i zapošljavat će 77 djelatnika, ponosno ističe Damir Pašić.

S Damirom Pašićem, suvlasnikom grupacije Sherif, pričali smo o poslovnim rezultatima tvrtke, liderskoj tržišnoj poziciji, stranoj konkurenciji i obiteljskom vođenju grupacije.

Uočava se da radite i prikazujete dosta dobiti? Možete nam pojasniti poslovne pokazatelje? 
Naša grupacija je konsolidirano dosegnula skoro magičnu brojku od pola milijarde kuna prihoda, točnije 490 milijuna, od čega je izvoz 289 milijuna, a dobit je skoro 54 milijuna. Rijetko tko u proizvodnom okruženju prijavljuje dobit od preko 10 posto, poput nas.

Što radite s dobiti? Ulažete u tržišta, nove proizvode ili izvan sektora?
Isključivo reinvestiramo u sektor, u proizvodnju točnije. U postupku smo kupovine tvornice za proizvodnju masivnog namještaja. Upravo smo u Glini pustili u rad pogon za proizvodnju seljačkog poda i ploča, koji smo izgradili vlastitim sredstvima i zapošljavat će 77 djelatnika. Ulaganja u tržišta su također važna i osim Egipta, gdje smo prisutni godinama, otvorili smo tržište jugoistočne Azije.

Kako biste definirali vašu tržišnu poziciju u Hrvatskoj, po položaju i vrsti proizvoda?
Mi smo lideri u preradi nekvalitetne sirovine bukve, a radimo na ruralnim i slabije razvijenim područjima, jer se naši proizvodni pogoni nalaze u Glini i Malom Selu u Gorskom kotaru. Iz tih relativno loših činjenica, koje nitko 'normalan' ne priželjkuje izvukli smo najbolje i postali tržišni lideri.

Znači slabosti ste pretvorili u prednost? Odakle proizlazi vaša konkurentnost? 
Suština je u obiteljskom upravljanju s punim povjerenjem. Mi spajamo iskustvo, mladost i visoko obrazovanje naših rukovoditelja, čija znanja o svjetskom tržištu nadilaze vještine i znanja konkurencije. Radimo dosta na motivaciji zaposlenika, stoga ostvarujemo znatno veći osobni dohodak od drugih u našem sektoru. Isplaćujemo božićnice, uskrsnice i regres. Radnici su nam lojalni, što se vidi iz malog postotka bolovanja, iako je 80 posto zarada ostvareno po učinku. Ulažemo i u obrazovanje, odnosno raspolažemo zavidnom stručnošću proizvodnih i komercijalnih kadrova. Jednostavno, ne želimo priznati prosječnosti. Štoviše, vodstvo grupacije inzistira isključivo na izvrsnosti i liderskim pozicijama. 

Znači da uspijevate biti najbolji i vodeći? Možete li to ilustrirati podacima?
Drvna industrija čini 10 posto hrvatskog izvoza, to je liderstvo, a mi predstavljamo 4 posto izvoza drvne industrije. Daljnja ilustracija vidljiva je iz završnih računa za 2015. godinu. Naša veličina dobiva veću težinu, ako promatramo sljedećih 10 najvećih poduzeća pojedinačno u sektoru. Oni imaju ukupan prihod 2 do 3 puta manji od nas, a ostatak dohotka čak 5 do 8 puta. Ako se idete otvoreno boriti na tržište Azije, morate biti najbolji, jer tamo figurativno djeluju 'pravi tigrovi'. 

Osjećate li konkurenciju kroz dolazak stranih ulagača u sektoru?
U medijima ima dosta špekulacija. Još se nitko od tih inozemnih ulagača nije javio da bi proizvodio namještaj, niti bilo što od loše bukovine. Konkretno gledano, ono što mi sada radimo, ne može nam konkurirati ni jedna inozemna kompanija. Još uvijek se nitko nije nama javio za ulaganje, jer nemamo jeftinih hrastovih trupaca. Stranci su dobrodošli, međutim navest ćemo još jedan veoma bitan podatak: sve inozemne kompanije u sektoru, uključujući i Kronospan Bjelovar ostvaruju manje dobiti od grupacije Sherif. 
 

Imate li neki specifični poslovni model za preporuku? 
Ne robujemo kupovini skupih, visokoproduktivnih strojeva s malo zaposlenih. Tradicionalni smo u tome i borimo se, za što više zaposlenih i radna mjesta. Imamo svoju računicu, jer osim socijalnih razloga, postoje i ekonomski razlozi. Druga preporuka ide uz porijeklo tehnologija, jer kupujemo prije svega strojeve i postrojenja, koja se proizvode u Hrvatskoj, a koja su veoma učinkovita. Sve naše pile proizvedene su u Hrvatskoj. Razvijamo i niz inovacija, poput konstrukcije strojeva za okoravanje, koji su bolji i učinkovitiji od inozemnih. 

Izgradili ste i kogeneraciju za proizvodnju struje?
Čak dvije, a koristili smo isključivo domaće dobavljače iz Karlovca, Zagreba i drugih mjesta. 
Drugo postrojenje za proizvodnju struje iz drva ugovorili smo s Đurom Đakovićem za 100 milijuna kuna, a ista kogeneracija se pušta u rad početkom travnja. To je optimalan model poboljšanja pilanskih poslova. Drvni ostatak u pilani treba dobro iskoristiti.

Govori se o smjenama generacija, o prijenosu poslovanja sa starijih na mlađe generacije? 
Tri generacije su naš identitet. Kod nas stariji i mlađi rade zajedno i svi daju maksimum u svojim sferama djelovanja. Znanje i iskustvo se interaktivno prenose, tako da problemi prijenosa poslovanja sa starijih na mlađe ne postoje. Konkretno, naš predsjednik nadzornog odbora Murat Pašić intenzivno radi na pripremama svojih praunuka Lerona i Maksa, koji su već osjetili miris piljevine, a to je već četvrta generacija. Sherif grupa ne smije stati! 

Tko je Sherif?

Tri generacije gradile uspjeh
Sherif je obiteljsko poduzeće u kojem kroz više desetljeća aktivno rade tri generacije. Ostvareni rezultati pokazuju da je Sherif po ekonomskim pokazateljima najveće poduzeće drvne industrije u Hrvatskoj. Njihova tržišna pozicija u inozemstvu svrstava ih u kategoriju većih europskih izvoznika bukve i tvrdog drva.

Komentari (2)
Pogledajte sve

bas me zanima sta bi decki u be-to rekli na ovu placu

Pašiću,da li si sebe testirao?

New Report

Close