Pouzdanost, tradicija i povjerenje potrošača ključ su uspjeha svake vinske heritage priče, baš kao i one istarske vinarije Kabola koja krajem mjeseca slavi 130. obljetnicu.
Čak tri generacije obitelji Markežić stvarale su vina, a vinsku priču pišu od 1891. godine, kad je nono Ivan napunio prve butelje Muškata momjanskog, sorte koja i danas intrigira vinski svijet.
Poštujući tradiciju i prirodu današnji vlasnik Kabole Marino Markežić, inovativnim pristupom vinarstvu obiteljsku je vinariju pozicionirao u sam vrh domaće vinske scene.
Vinariju pod imenom Kabola u Kanedolu pored Momjana otvorio je 29. svibnja 2005. pa se taj datum simbolično slavi kao rođendanski.
Prvi u eko proizvodnji
Kabola je prva istarska vinarija koja vinograde održava po principima eko proizvodnje. S 20 hektara vinograda Kabola godišnje proizvede oko 100 tisuća butelja, a proizvode i maslinovo ulje koje također nosi bio certifikat. Iako je Hrvatska njihovo najvažnije tržište, izvoz im posljednjih godina raste.
Uglavnom izvoze u zemlje EU – Austriju, Sloveniju, Njemačku, Italiju, Francusku, Belgiju, Nizozemsku, Veliku Britaniju, Srbiju, BiH i Crnu Goru, a dio vina dospijeva i u SAD. U pitanju su vina koja odabiru zahtjevniji potrošači kako u maloprodaji tako i restorani, hoteli, a u izvoz ide 25 posto proizvedenih količina.
Posebno su tražene malvazije produljene maceracije poput onih odležanih u amforama ili drvenim bačvama. Kabola nije sinonim samo za vrhunska vina, naime na njihovo istarsko imanje s kamenom stancijom dolaze gosti iz cijelog svijeta, pa i filmske i glazbene zvijezde.
Upravo na tom imanju sniman je spot 2Cellos, scene za film The Hitman’s Wife Bodyguard, a nedavno je završeno snimanje scena za slovački film Šťastný Nový rok: Dobrodošli.
“Iznimno se veselimo ljetnoj turističkoj sezoni i nadamo se da će biti bolja od prošlogodišnje kada je, zbog poznatih okolnosti, pad posjeta iznosio deset posto u odnosu na 2019. godinu.
Iako se još ne očekuju rezultati poput onih od prije dvije godine, naši stalni gosti koji ljetuju u Istri ne propuštaju posjet našem imanju i degustaciju vina i već su najavili dolazak.
Od otvaranja vinarije ovog proljeća do sada su nas uglavnom posjećivali domaći gosti, no popuštanjem mjera očekujemo goste s naših tradicionalnih tržišta”, kaže Marino Markežić, vlasnik Kabole.
‘Konstantno ulažemo’
Inače, vinariju Kabola najviše posjećuju gosti iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Francuske, a velik broj gostiju dolazi s azijskog tržišta.
“Unatoč velikim izazovima za vinare prošla vinogradarska godina bila sjajna i dala je vina odlične kvalitete. Međutim izazovi pandemije bili su preveliki, morali smo se brzo prilagoditi novonastaloj situaciji i odmah smo se prebacili na online prodaju i pojačan marketing na društvenim mrežama kako bismo osigurali kupcima da na što jednostavniji način dođu do naših vina lockdownu unatoč.
Konstantno ulažemo u opremanje vinarije i podruma kako bi u našem proizvodnom procesu dosegli najbolju moguću kvalitetu vina i maslinovog ulja, a gosti upravo to prepoznaju”, poručuje Markežić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu