Pandemija koronavirusa otkrila je na tržištu puno “rupa” kada su, u želji za brzom zaradom, brojne tvrtke krenule s proizvodnjom dezinfekcijskih sredstava čija je potražnja u svijetu bilježila eksponencijalni rast.
Veliki broj ljudi se po korištenju žalio na osip i dermatitis, a kako u jeku pandemije nije bilo moguće nabaviti alkohol jer su zemlje EU zabranile njegov izvoz kao strateške sirovine, tvrtke su se snalazile na različite načine i nudile jeftinije proizvode, ali sa skupljim posljedicama.
Objašnjava nam to Marko Gross, predsjednik Uprave u Magdis Grupi, najvećem domaćem proizvođaču kozmetike, koja je tržištu ponudila jedinstveni proizvod pod brendom Clinic – Fogging Disinfection System 40 sustav za dezinfekciju hladnim orošavanjem – čija je prednost visokoučinkovita dezinfekcija u većim prostorima s velikom fluktuacijom ljudi. Prepoznali su ga brojni hotelijeri, čarteri, dječji vrtići, kako navodi Gross.
Aktivirani ioni vode
Riječ je o 100%-tnom hrvatskom proizvodu – posebno dizajniranom stroju koji raspršuje finu maglicu bezalkoholnog dezinficijensa na bazi aktiviranih iona vode. Takva maglica, čije su kapljice veličine pet mikrona, raspršuje se do četiri metara u zrak, a maglica lebdi u zraku do četiri sata te potpuno dezinficira prostor.
Kako dezinficijens nije agresivan, abrazivan niti korozivan, sustav je, kažu, idealan za dezinfekciju svih vrsta površina i može se koristiti u prisutnosti ljudi i životinja.
Prepoznali su to brojni domaći i strani kupci pa se sustav trenutačno nalazi u uporabi u dm-ovu centralnom skladištu, Adriatic Luxury Hotels objektima, ACI marinama te drugim čarter kompanijama, a koriste ga i Fina GS te dječji vrtići grada Zagreb.
“Imamo veliki broj upita, pogotovo sada kada smo na početku drugog vala, jer sustav omogućava brzu i jednostavnu dezinfekciju, bez potrebe za prebrisavanjem ili ispiranjem pa je npr. u hotelu potrebno 2-3 minute za potpunu dezinfekciju dvokrevetne sobe, a cijena takve dezinfekcije iznosi između pet i šest kuna”, objašnjava Gross.
Ovaj sustav dezinfekcije koriste i u svojim pogonima već pet godina te na tjednoj bazi provjeravaju njegovu učinkovitost u vlastitom mikrobiološkom laboratoriju.
“Njime smo uspjeli riješiti sve mikrobiološke izazove. Preporučujemo ga svima koji klijentima žele ponuditi besprijekornu dezinfekciju, poput prijevoznika kod kojih je riječ o velikoj fluktuaciji ljudi”, kaže naš sugovornik.
Novi bestseller
Uz Clinic, prošlog su proljeća na tržištu u sklopu prve kolekcije prirodne kozmetike za kućanstvo, Biobaza Home, predstavili Biobaza Univerzalni dezinficijens.
Gross ga opisuje kao “jedinstveno sredstvo za dezinfekciju koje ne sadrži alkohol nego inovativnu kombinaciju hipokloritne kiseline i aktiviranih iona vode koji su u konstantnom gibanju te tako razgrađuju stanične membrane širokog spektra mikroorganizama i učinkovito dezinficiraju prostor”.
Sredstvo nije otrovno, abrazivno niti korozivno pa je brzo postao bestseller u novoj liniji, a na početku epidemije prepoznali su ga i novi kupci.
Uz pozitivne reakcije s tržišta, tvrtki je ovo sredstvo omogućilo kreativan razvoj i širenje portfelja dezinfekcije, s ciljem da tržište opskrbe kvalitetnim proizvodima.
“S početkom krize, na svjetskoj razini se pokrenuo trend ‘responsible beauty’; kupac je radio zalihu proizvoda kojima vjeruje, koji doprinose razvoju lokalne zajednice, koji ne štete okolišu. Mi smo bili svjesni da će kozmetika brzo ući u fazu stagnacije ili osjetiti pad, a vrijedan portfelj dezinfekcije smo iskoristili za realizaciju poslovnih rezultata koji smo planirali na početku zadnjeg kvartala 2019. godine.
Situacija nam je samo pomogla da se usmjerimo prema nadogradnji postojećeg portfelja – Asepsoleta, Biobaza, Clinic s novim istraživanjima i saznanjima koji se testiraju još od pandemije SARS virusa. Proizvodnju dezinficijensa stoga smo aktivirali na dvije od tri proizvodne lokacije – u Nevi u Rakitju, te u Magdisu u Maloj Gorici.
Upogonili smo i sve partnere, kooperante s kojima surađujemo već godinama”, kaže Gross. Asepsoleta je inače najpriznatiji domaći antiseptik s tradicijom dugom 40 godina, dok Magdis više od 20 godina proizvodi alkoholne pripravke u brendu Clinic namijenjen farmaceutsko-medicinskom kanalu.
Prošlu godinu tvrtka je završila s konsolidiranim rastom prodaje od sedam posto. Za ovu su imali velike planove, izvozne aktivnosti, no s obzirom na situaciju morali su reorganizirati portfelj, nabavu i proizvodnju.
“U jednom trenu je dobava ambalaže i sirovina bila upitna, a o tome je ovisila proizvodnja i realizacija poslovnog plana. Uspjeli smo održati kontinuitet proizvodnje, s malim kašnjenjima, te održati prodaju na planu. Plidenta, Melem, Rosal, Biobaza – sve su to brendovi koji imaju svoje stalne kupce, a s obzirom na širinu portfelja, održavaju stabilnu prodaju”, tvrdi Gross.
Svjesni su da s novim valom dolaze i novi izazovi, pogotovo u trećem i četvrtom kvartalu, no Marko Gross poručuje da će nastojati biti originalni i inovativni, kako bi krizu pretvorili u poslovnu priliku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu