Digitalizacija je oružje kojim bi se hrvatsko gospodarstvo trebalo bolje integrirati u dobavne lance vrijednosti.
Također, digitalizacija je oružje tvrtkama koje nisu iz IT sektora da postanu konkurentnije – smatra Robert Blažinović, v. d. ravnatelja Uprave za industriju, poduzetništvo i obrt u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja na panelu “Digitalizacija malog i srednjeg poduzetništva”.
Blažinović prisutnima poručuje da će mjere koje će ministarstvo donositi ići u smjeru uvođenja digitalizacije u malim i srednjim poduzećima.
Natječaj za vaučere
Ukupno će gospodarstvu, rekao je, biti na raspolaganju 4,8 milijardi kuna. Do kraja ove godine trebao bi biti raspisan natječaj za vaučere za digitalizaciju. Što se ocjene digitalizacije malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj tiče, Anamarija Mlinarić, voditeljica regionalnog sektora za tehnologije, medije i telekomunikacije Deloittea, zaključila je da situacija u Hrvatskoj “nije tako loša”.
“Imamo pozitivan trend. Poduzetnici se digitaliziraju. Primjerice, njih 40 posto koristi e-račun, a dobar dio i e-trgovinu”, ističe Mlinarić. Na panelu su sudjelovali i predstavnici tvrki koje poduzetnicima omogućuju digitalizaciju.
Jedna od njih je i kompanija Prehnit, jedna od vodećih domaćih tvrtki koja pruža rješenja u planiranju i implementaciji geografskih informacijskih sustava (GIS).
Istražite mogućnosti
“Mi uvodimo red u prostor”, istaknuo je Vlatko Roland, član Uprave dodavši da su nedavno ponudili i PaW uslugu, sustav koji kroz atraktivnu vizualizaciju omogućuje treću dimenziju, a tako i kvalitetno upravljanje imovinom.
Usto, trenutno rade na projektu digitalizacije državne geodetske uprave. Milan Komorčec, izvršni partner za financije, prodaju i marketing DignetSoftwarea koji se bavi implementacijom IT sustava, ističe da je Hrvatska mnogo napredovala. “Prije 10 godina u manjim tvrtkama direktori nisu imali niti računalo na stolu”, prisjeća se te daje konkretne savjete kako provesti digutalizaciju.
“Što prije donesite odluku o upotrebi digitalnih sustava jer će vam oni pojednostaviti poslovanje. Potom istražite mogućnosti mogućnosti sufinanciranja. U konačnici dobro razmislite s kim ćete ju raditi”, kaže Komorčec. Igor Šugar, direktor marketinga iz Rittala, navodi da je edukacija najveći problem domaćeg malog i srednjeg poduzetništva.
“Poduzetnici često dobiju sufinanciranje projekata digitalizacije te ne znaju što će s tim novcem, kao niti što točno žele”, ističe. Božidar Bajsič, direktor operacija Editala, pružatelja EDI rješenja specijaliziranih za optimizaciju procesa opskrbnog lanca i rješenja za elektroničku razmjenu podataka, poručuje pak da njihova istraživanja pak pokazuju da uvođenje e-računa smanjuje troškove pet puta, te da se digitalizacijom otpremnica bitno štedi vrijeme u dostavi robe.