Namazi i kapsule koji i hrane i ozdravljuju

Autor: Marta Duić , 01. ožujak 2018. u 22:00
Džemovi od mljetskih plodova, po domaćoj starinskoj recepturi

Stella Mediterranea i Bobica Hrvatske su tvrtke koje su na najvećem svjetskom eko sajmu u Njemačkoj oduševile svojim inovativnim proizvodima. Već imaju kupce od EU do Japana.

Stella Mediterranea i Bobica tvrtke su koje su, uz njih još devet, bile u hrvatskoj delegaciji HGK na najvećem svjetskom eko sajmu Biofach Nürnbergu u Njemačkoj.

Pod brendom Stella Croatica proizvodi tradicionalne dalmatinske delikatese, od džemova, maslinovih ulja, keksića do deserata.  Na Biofachu su izlagali eko džemove i namaze te dodatak prehrani – Kivilaks, koji je, tvrdi Andrija Polić, vlasnik tvrtke, bio i najzapaženiji. "U pitanju je inovativan proizvod koji je oduševio posjetitelje, što zbog pozitivnih učinaka na organizam, što zbog odličnog okusa koji nije baš svojstven takvoj vrsti. Većina je istaknula da u EU ne postoji tako kvalitetna vrsta proizvoda, a da je dostupna i trudnicama i djeci. Uživali su u teksturi i okusima naših džemova napravljenih od najboljeg organskog voća, po tradicionalnim recepturama", kaže Polić.

Manufakturna proizvodnja
Svoju poduzetničku priču započeli su na otoku Mljetu 2002. nastavljajući obiteljsku tradiciju poljoprivredne proizvodnje. Želeći otići korak naprijed, prikupili su stare recepte te krenuli u razvoj 'najfinijih dalmatinskih delikatesa, razvoj Stelle Croatice. Sve rade manufakturno, na starinski način, a mogu se pohvaliti s pogonom koji je projektiran po HACCP standardu.

Uz to, Stella Croatica je prva hrvatska tvrtka koja je primila halal certifikat. Posebno su ponosni na džem od smokve i lavande, ovjenčan i britanskim priznanjem, te ekstra djevičansko maslinovo ulje, tri godine zaredom nagrađeno u Japanu. U svom etno parku na Mljetu grade i trgovinu, dovršava se krajem svibnja.
"Sudjelovanje na Biofachu kao izlagaču dalo nam je drugu dimenziju i bolji uvid u želje kupaca, ali i uvjerila u kvalitetu naših proizvoda, što je poticaj za razvoj novih inovativnih proizvoda. Sajam pokazuje kretanje većina europskih tržišta u smjeru organske i zdrave prehrane, korištenje samo najboljih sastojaka prirode", ističe Polić.

Izvozna postignuća
Na sajmu su ostvarili mnoge kontakte s potencijalnim dobavljačima iz Europe, Izraela, te direktno s kupcima. Već dosta izvoze, od Velike Britanije do Japana. "Posjetio nas je i naš veliki kupac iz Japana koji želi paletu proširiti i na eko proizvode", kaže Polić. Proizvodi Stella Mediterranee dostupni su u specijaliziranim trgovinama delicijama u Hrvatskoj te u dm-u i ljekarnama. 

Bobica je, pak, tvrtka iz Novske koja je izložila prahove aronije, zelene pšenice, šipka i cikle te kapsule aronije, lavande te šipka i acerole. Hrvoje Opuhač, jedan od vlasnika, ističe da je većina proizvoda osmišljena i izrađena tek nedavno. "Reakcije su bile odlične, hvaljena je kvaliteta i dizajn proizvoda. Velik broj potencijalnih partnera bio je zainteresiran i već smo krenuli u pregovore", pohvalio se Opuhač.

Bobica uzgaja zdravo bobičasto voća, a uz Opuhača je vodi i Tomislav Štivojević. Njihovi se proizvodi  mogu kupiti po ljekarnama i specijaliziranim trgovinama zdrave hrane. Trenutačno im je najtraženiji artikl kapsula aronije, a novi prahovi i kapsule tek traže svoj put prema kupcima. "Prisutni smo u Njemačkoj, Francuskoj, Slovačkoj, Češkoj, a imamo i američke kupce", poručuje Opuhač. Procjenjuje se da je hrvatske proizvode na Biofachu upoznalo više od 50.000 specijaliziranih kupaca iz svijeta. Hrvatska, inače, troši 23 eura za eko proizvode po stanovniku, prosjek EU je 47 €.

Komentirajte prvi

New Report

Close