Nakon zatišja zbog korone 98% vrećica ponovno će slati u EU

Autor: Lucija Špiljak , 09. travanj 2020. u 22:00
Rade isključivo vrećice četverokutnog dna i većina kapaciteta je za one s plosnatom papirnatom ručkom

Koprivnički Vemo Trade regionalni je lider u proizvodnji posebnih papirnatih pakiranja.

Koprivnička tvrtka Vemo Trade 90-ih je počela s proizvodnjom papirnatih vrećica, a 30-ak godina kasnije etablirala se kao vodeći regionalni proizvođač. Rade isključivo vrećice četverokutnog dna i većina kapaciteta je za vrećice s plosnatom papirnatom ručkom, dok je manji dio namijenjen proizvodnji vrećica sa savijenom papirnatom ručkom. Kako nam otkriva izvršni direktor Davor Jurić, sa stranim partnerima razmatraju i dodatne vrste srodnih proizvoda.

“Naš poslovni model je drugačiji po tome što se baziramo isključivo na visokoj kvaliteti proizvoda od najkvalitetnije sirovine dostupne na EU tržištu. Surađujemo s najpoznatijim europskim korporacijama, a glavne dobavljače nismo mijenjali 15 godina što daje dodatnu sigurnost našim klijentima da će uvijek dobiti proizvod iste kvalitete, baziran na sirovini proizvedenoj po svim EU standardima. Specijalizirani smo i za tehnički zahtjevnije poslove tiska gdje surađujemo s globalno poznatim korporacijama”, navodi Jurić.

Tim Vemo Tradea brine o klijentima kroz četiri faze: Presale service – gdje se traže najbolja rješenja za klijenata i savjetuje ga se o mogućnostima proizvoda, Production service – gdje se radi nadzor proizvodnog procesa i gotovog proizvoda te se sve relevantne informacije razmjenjuju s klijentima, Sale & logistics – s klijentom se koordinira doprema robe, te Post sale support service – provjera zadovoljstva klijenata nakon isporuke s naglaskom na kvalitetu robe i logistike, rješavanje potencijalnih reklamacija unutar 48 sati, te koordiniranje rokova proizvodnje i kapaciteta prema ključnim kupcima kako bi na vrijeme osigurali njihove potrebe.

Nove generacije

Tvrtka inače izvozi oko 98 posto proizvodnje i fokusirani su na zapadno tržište – Njemačku, Austriju, Nizozemsku, Francusku, Belgiju, Irsku, Mađarsku, Italiju i Maltu. Pojačavaju i poslovne aktivnosti u Skandinaviji, dok se u SAD-u provodi istraživanje tržišta za dio proizvoda.

Na hrvatskom tržištu su isključivo putem tvrtke koja za njih radi distribuciju i kroz povremenu suradnju s jednim trgovačkim lancem. Na konkurenciju, kaže direktor, uvijek gledaju pozitivno jer im je vjetar u leđa da budu još bolji. “Teško se nositi s konkurencijom s juga i istoka Europe s obzirom na cijenu proizvodnje u Hrvatskoj, ali mi vjerujemo da nas kvaliteta proizvoda i servisa barem malo izdvaja od ostalih proizvođača u regiji”, smatra Jurić.

Zapošljavaju 105 ljudi, a izazovi nedostatka i odljeva radne snage u posljednjih su se godinu dana stabilizirali, najviše zbog, kaže Jurić, povećanja materijalnih prava radnika i uvjeta rada, ali i činjenice da se veliki broj ljudi vraća iz inozemstva. “U pravilu mjesečno primamo 30-ak zamolbi za posao, a više od 40% životopisa uključuje radno iskustvo izvan Hrvatske u periodu od protekle četiri godine. Očekujemo i dalje fluktuaciju zaposlenika 5-10% na godišnjoj razini”, kaže direktor.

Prije dvije godine završili su s EU projektom povećanja prostornih i proizvodnih kapaciteta koji se odnosio na službeno preseljenje tvrtke iz Drnja u poslovnu zonu Dravska u Koprivnici, te izgradnju nove poslovne zgrade, odnosno proizvodnje kao najvažnijeg dijela te ureda i skladišta.

105

radnika u pogonu koji se bazira na preradi najbolje sirovine na EU tržištu

“Ukupno korisna površina novog objekta je iznosila oko 3000 četvornih metara. Dodan mu je i aneks, tj. prošireno je skladište za još 1000 četvornih metara. Nedavno je završen i novi objekt u krugu firme od oko 400 kvadrata, s novom garderobom i kantinom za zaposlenike. U sklopu projekta nabavljena je dodatna linija za proizvodnju papirnatih vrećica i stroj za automatsko čišćenje fotopolimernih tiskovnih formi sukladno aktualnim ekološkim propisima.

“Projekt je bio odlična startna pozicija za daljnje investicije, od 2015. i početka EU projekta do danas je ukupno u osnovnu djelatnost i investicije u turističkom sektoru investirano više od 70 milijuna kuna”, navodi Jurić. Kao proizvođač papirnatih vrećica, u Vemo Tradeu preferiraju povećanu upotrebu takvih naspram plastičnih, a kako ističe direktor, podržavaju inicijativu zamjene plastike ekološki bolje prihvaćenim sirovinama.

“Moramo biti realni i reći da za neke aplikacije još nema adekvatne zamjene za plastiku, iako najveći svjetski proizvođači papira ubrzano rade na novim aplikacijama i u idućih će 3-5 godina mnogo proizvoda biti pakirano u nekoj od novih vrsta papira. Proizvodnja papira je u svakom slučaju ekološki prihvatljivija od proizvodnje naftnih derivata.

Nove generacije strojeva za preradu celuloze i kasnije proizvodnju papira troše puno manje energije i vode u proizvodnom procesu nego što je ranije bio slučaj, a upravo to je bio jedan od klasičnih razloga zašto su proizvođači plastike kritizirali proizvodnju papira kao ekološki neprihvatljivu”, navodi Jurić i podsjeća da je drvna masa koja se koristi u EU pod strogim nadzorom te da se redovito provodi pošumljavanje koje nadomješta drvnu masu iskorištenu za proizvodnju papira.

Govoreći o trendovima uvođenja papirnate ambalaže u trgovine, što traži i zakonska regulativa i viša eko svijest potrošača, Jurić smatra da se i u nas vide pozitivni trendovi i tendencija da veći lanci zamijene plastične vrećice papirnatima, iako proces ide sporo.

“Pred nama je period u kojem bi institucije trebale uložiti puno više sredstava i truda u edukaciju potrošača i zakonskim mjerama potaknuti prvo trgovačke lance, a onda i potrošače na promjenu navika. U slabijim ekonomijama poput naše nije realno očekivati velike promjene u kratkom roku, no bitno da su počele i da postoji inicijativa”, ističe Jurić.

Osigurali dovoljne zalihe

U ovom trenutku nezahvalno je pričati o budućnosti zbog pandemije koronavirusa koja je već ostavila traga u svim industrijama. Na neočekivanu situaciju Jurić navodi da će i u njihovoj tvrtki posljedice biti dugoročne i negativne.

“Zasad stoji izvoz gotovih proizvoda u Italiju te uvoz sirovine iz Italije, logistika u čitavoj EU je pod utjecajem situacije i već se zbog kontrola na granicama stvaraju gužve pa isporuke kasne između 24 i 48 sati. To će sigurno eskalirati i situacija će se pogoršati”, smatra Jurić.

Početkom ožujka oformili su u tvrtki krizni stožer za upravljanje situacijom, educirali zaposlenike o zaštitnim mjerama, zabranili sve sastanke u tvrtki ili izvan nje, limitirali ulaz u krug tvrtke te osigurali dodatna zaštitna sredstva zaposlenicima koji su u kontaktu s vozačima kamiona. Proaktivno, kaže Jurić, prate situaciju i spremni su na daljnje korake koji mogu dovesti i do privremenog zaustavljanja proizvodnje.

“To bi bio vrlo veliki financijski pritisak na tvrtku, ali zdravlje ljudi i stabilnost čitavog sustava su na prvom mjestu. Naravno, očekujemo da će izvršna vlast posegnuti za paketom konkretnih mjera za gospodarstvo jer će biti vrlo teško iznijeti ovu krizu bez takve vrste pomoći, a ovo je prije svega zdravstvena kriza koja će dovesti do ekonomske krize i na neki način sociološki fenomen koji nam je svima nova situacija, prije svega treba ostati hladne glave i biti spreman na racionalne poteze u smjeru ublažavanja opće nesigurnosti.

S poslovne strane najbitnije je održati adekvatan nivo likvidnosti, za što smo već pripremili dodatna sredstva i osigurali dovoljne zalihe sirovine da možemo pravodobno reagirati na povećanu potražnju koja će se sigurno pojaviti smirivanjem čitave situacije”, zaključuje izvršni direktor koprivničkog proizvođača Vemo Trade Davor Jurić.

Komentirajte prvi

New Report

Close