U rubrici 'Ja poduzetnik' predstavljamo tvrtku Studio Revolucija. Riječ je o kreativnom studiju za dizajn, izradu internetskih stranica i za stvaranje tehnološki naprednih multimedijalnih rješenja, kojeg su 2003. godine u Zagrebu osnovali Gorjan Agačević, Ozren Crnogorac i Vladimir Končar. Ozren Crnogorac, izvršni direktor, ispričao je nam priču o Revoluciji:
Funkcionalan i atraktivan dizajn, te s druge strane kvalitetan i brz razvoj mobilnih i web aplikacija, kao top usluga koju pružamo našim klijentima je sasvim prirodno došla u naš ured najviše potaknuta otvaranjem novih niša u području tehnologije, prvenstveno dolaskom “pametnih” mobilnih uređaja i otvaranjem Facebooka kao marketinškog kanala za oglašavanje brandova, a time posljedično i razvoju aplikacija kao podrška marketingu.
Od 2003. kada smo kolege Gorjan Agačević, Vladimir Končar i ja osnovali Studio Revolucija koristili smo multimedijalni pristup i težili bogatom user experienceu, kombinirajući statične sadržaje u interakcije, animacije i primjenjene online igre. Tadašnji Flash web i interaktivne desktop aplikacije za nas predstavljaju preteću današnjih smarthphone i tablet aplikacija i tu je osnovna poveznica između našeg rada prije 10-tak godina i danas.
Zapravo tada, na samim počecima, iako smo tek bili izašli s fakulteta, imali smo relativno dobro iskustvo na području dizajna, weba i multimedije jer smo već kao studenti radili na mnogim “pravim” projektima. Surađivali smo s fakultetima, sudjelovali na raznim hrvatskim i svjetskim studentskim natjecanjima, a zatim počeli raditi i s tvrtkama te nekolicinom hrvatskih muzeja. Izmjenjujući iskustva i komplementarno nadopunjujuću jedan drugog u zajedničkom radu, shvatili smo da je u zajedništvu naša najveća snaga. To je naš početak Revolucije.
Ozren Crnogorac, Studio Revolucija
Kada shvatiš da znaš nešto što drugi cijene i to možeš unovčiti, a mlad si i pun entuzijazma nema boljeg tajminga za osnivanje vlastite tvrtke.
Kada shvatiš da znaš nešto što drugi cijene i to možeš unovčiti, a mlad si i pun entuzijazma nema boljeg tajminga za osnivanje vlastite tvrtke. Ne kažem da u nekim kasnijim godinama ne možeš otvoriti tvrtku, samo mislim da se to događa puno rjeđe i rizik se važe puno opreznije. Danas, razgovarajući s prijateljima koji žele pokrenuti vlastiti posao, vidim uzorak da ne žele napustiti svoje dobre i relativno sigurne pozicije radi neke potencijalno bolje, ali svakako neizvjesnije i odgovornije budućnosti. Tu su naravno, krediti, obitelj i društvene norme, pritisak bližnjih koji možda ne podržavaju ili ne razumiju poduzetništvo, naročito roditelja koji za svoje djete sanjaju “siguran posao u državnoj tvrtci”.
Gledajući to, Hrvatska zapravo nije, i tek teškom mukom će možda postati zemlja malog i srednjeg poduzetništva kao npr. područje EU gdje 60 posto BDP-a stvara SME sektor, iako postoje dobre inicijative studentskih udruga, startup zajednice pa čak i naših ministarstava da se to promjeni. Posljedično stanju kod nas, neki ratio disperzije poslovanja nalaže da osim u Hrvatskoj gdje su neki od naših najvažniji klijenta i projekata npr. Ožujsko, Beck’s, Nike, Iskon, ZB Invest, City center One i mnogi muzeji, poslujemo i u inozemstvu, u Sloveniji, Austriji, Švedskoj, Švicarskoj te Kanadi.
Svaki naš uspješan projekt je stvorio i podcrtao naš tim, zapravo individualno, ali komplementarno znanje pojedinca strpano u melting pot teholoških i društvenih sastojaka, da bi se stvorilo inovativno riješnje koje odgovara na suvremene, multidimenzionalne zahtjeve tržišta.
Tekst: Ozren Crnogorac
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu