Važnost malog i srednjeg poduzetništva te OPG-ova spoznali su i institucionalni partneri Hrvatska gospodarska komora (HGK), Hrvatska obrtnička komora (HOK), Hrvatska zajednica županija (HZŽ) i Hrvatska poljoprivredna komora (HPK) koji su se priključili projektu Moja poduzetna Hrvatska i organizaciji Festivala poduzetništva, obrta i OPG-ova.
Suradnja s poduzetnicima
U Hrvatskoj gospodarskoj komori ističu kako je svaki oblik edukacije i informiranja mikro i malih poduzetnika nužan kako bi se poduzetnici na vrijeme informirali o svim aktualnim pitanjima koje imaju utjecaja na njihovo poslovanje. ˝Iako HGK godišnje provodi više od 600 različitih edukacija na razne teme na kojima je samo prošle godine sudjelovalo više od 19 tisuća poduzetnika uključujemo se u sve oblike javnih prezentacija pa tako i kroz Festival poduzetništva. Doprinos HGK biti će kroz predstavljanje čitave lepeze novih i postojećih usluga koje HGK pruža sa ciljem približavanja što većem broju poduzetnika kako bi im mogli pružiti pomoć i podršku u njihovom poslovanju, te promicanju i zaštiti njihovih interesa u zemlji i inozemstvu˝, pojasnila je Tajana Kesić Šapić, direktorica Sektora za industriju u HGK.
Kesić Šapić
Doprinos HGK biti će kroz predstavljanje čitave lepeze usluga koje HGK pruža sa ciljem približavanja što većem broju poduzetnika.
Hrvatska zajednica županija (HZŽ) potpisala je pak s Udrugom gradova i Udrugom općina sporazum o partnerskoj suradnji s HUP-om. ˝Upravo ta suradnja lokalne i regionalne samouprave s poduzetnicima i obrtnicima temelj je uspješnosti lokalne zajednice. Sudjelujemo zajedno na panel diskusijama, konferencijama i promotivnim akcijama, a odnedavno surađujemo i glede prijedloga zakonskih izmjena nužnih za pojednostavljenje birokratiziranih procedura i prevelike normiranosti zakonskih propisa. U svibnju organiziramo V. Forum poljskih i hrvatskih regija koji će biti tematski okrenut suradnji lokalne i regionalne samouprave.
Osim toga. omogućit ćemo i više informacija o primjerima dobre prakse u Poljskoj te uz veliki angažman Hrvatske gospodarske komore suorganizirati B2B konferenciju˝, kaže Goran Pauk, predsjednik HZŽ i župan Šibensko kninske županije. Kako tvrdi Pauk, županije kao nositelji gospodarskog razvoja, pojedinačno analiziraju prednosti i razvojne mogućnosti svojeg područja i na temelju toga donose strategije razvoja te definiraju konkretne poticaje za svoja područja. Time značajno doprinose povećanje učinkovitosti, kvalitete i konkurentnosti malog gospodarstva, povećanju broja gospodarskih subjekata, a tako i smanjivanju nezaposlenosti.
Pauk
Budućnost poduzetništva u Hrvatskoj je budućnost malih i srednjih poduzeća koja su spremnija prihvatiti promjene.
Logistička potpora
˝Motivacija za uključivanje u ovaj projekt nam je 75 tisuća obrtnika, naših članova, koji se svakodnevno bore za opstanak na tržištu. Kroz sudjelovanje na Festivalu poduzetništva, obrta i OPG-ova oni će imati priliku promovirati svoje proizvode i usluge širom Hrvatske. Hrvatska obrtnička komora pružit će im logističku potporu kako bi se predstavili na što kvalitetniji način. Drago mi je što smo se uključili u ovaj projekt jer nam pruža mogućnost da pokažemo ono najbolje što hrvatsko obrtništvo ima˝, objašnjava Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK). HOK niz godina okuplja obrtništvo i zastupa njegove interesa.
19tisuća
poduzetnika sudjelovalo je lani u raznim edukacijama HGK-a
˝Zalaganjem za kvalitetniji zakonodavni okvir, promocijom, informiranjem, strukovnim radom, pružanjem savjetodavnih usluga, obrazovanjem i zaštitom ugleda obrtništva pomažemo uspješnijem poslovanju naših članova. HOK im je svojom stručnom pomoći podrška u svakodnevnom poslovanju te kvalitetan partner u svladavanju izazova s kojima se susreću na domaćem i globalnom tržištu. Podrškom obrtnicima također pomažemo i jačanju konkurentnosti malog gospodarstva općenito˝, poručuje Ranogajec. Uloga Hrvatske poljoprivredne komore (HPK) je sudjelovanje u kreiranju mjera poljoprivredne politike, pokretanje inicijativa za donošenje i promjenu zakona, propisa i mjera od interesa za poljoprivredu.
Mato Brlošić, predsjednik HPK tvrdi kako su u komunikaciji s nadležnim tijelima koncentrirani i na predlaganje rješenja za unapređenje poljoprivrede te razvitak ruralnog prostora, ali poručuje kako su njihove mogućnosti ograničene jer pri donošenju zakona sudjeluju u manjem postotku nego što je to praksa u ostalim europskim zemljama. HGK kroz cijelu lepezu svojih usluga pomaže svojim članicama neovisno o veličini poduzeća i djelatnosti. Općenito, usluge se mogu podijeliti u šest skupina unutar kojih su posebno kreirane usluge za članice Hrvatske gospodarske komore ovisno o njihovim potrebama, od zastupanja interesa članica, poduzetničkog učenja, internacionalizaciju poslovanja, poticanja razvoja poduzetništva, javnih ovlasti pa do sudova koji djeluju pri HGK poput stalnog arbitražnog sudišta, Centra za mirenje, Suda časti.
Ranogajec
Motivacija za uključivanje u ovaj projekt nam je 75 tisuća obrtnika, naših članova, koji se svakodnevno bore za opstanak na tržištu.
Financijska podrška
˝Županije kontinuirano ulažu znatna sredstva u razvoj prometne, socijalne i gospodarske infrastrukture što utječe na stvaranje bolje poduzetničke klime. Značajnu uloga županija jest i u osnaživanju ljudskog potencijala samih poduzetnika, ali i djelatnika zaposlenih u poduzetničkim potpornim institucijama kao temelja gospodarskog razvitka˝, ističe Goran Pauk. Pauk naglašava da županije u okviru svojih nadležnosti pomažu poduzetnicima u osiguranju odgovarajuće financijske podrške za uvođenje novih i razvoj postojećih proizvoda i usluga,stvaranju odgovarajuće podrška u razvoju inovacija, ekonomskoj diplomaciji, ali i stvaranju okružja koje je povoljno za investitore.
˝Vezano uz pristup stranim tržištima i internacionalizaciji poslovanja HGK pokrenula je novu uslugu HGK -Poduzetnik izvoznik prilagođenu individualnim, konkretnim potrebama i zahtjevima pojedinačnih tvrtki. Riječ je o Individualiziranoj potpori izvoznicima članicama HGK u otvaranju novih tržišta i pronalasku novih ino partnera. Ova usluga uključuje predlaganje potencijalnih inozemnih partnera, informacije i analitički prikazi gospodarsko-političke situacije na pojedinim inozemnim tržištima, informacije o inozemnim javnim nabavnim natječajima te o izvoznoj i uvoznoj dokumentaciji i ino poreznom sustavu, organiziranje B2B razgovora s potencijalnim inozemnim partnerima, umrežavanje hrvatskih tvrtki na ciljanom tržištu te educiranje o mogućnostima financiranja iz EU fondova, poslovanju na pojedinim inozemnim tržištima i promjenama u vanjskotrgovinskom poslovanju˝, objašnjava Kesić Šapić.
Brlošić
Iako Hrvatska ima sve predispozicije da iz trenutnog nezavidnog stanja postigne zaokret u pozitivnom smjeru, tome na putu stoje brojne prepreke.
Pomoć u promociji
Osim toga, HGK sufinancira nastup hrvatskih tvrtki na 200-tinjak domaćih i inozemnih sajmova, organizira stručne edukacije i B2B razgovore u zemlji i inozemstvu. Za poduzetnike početnike imaju i projekt Erasmus koji omogućava odlazak mladim poduzetnicima koji pokreću posao na praksu kod iskusnog poduzetnika u neku od zemalja EU i kojim su pokriveni troškovi šest mjesečnog boravka u inozemstvu. Za inovativne tvrtke tu je usluga organizacije Inovacijskih misija u sklopu kojih na stranim tržištima organiziramo susrete između hrvatskih inovatora predstavljajući njihove inovativne proizvode stranim partnerima a sve u smislu komercijalizacije i pronalaska potencijalnih investitora.
Kesić Šapić ističe i uslugu TENDERI.HGK.HR koja daje pregled ciljanih i ažurnih obavijesti o otvorenim međunarodnim javno nabavnim natječajima te uslugu VAUČER "MOJ EU PROJEKT" koja je financijska potpora za pomoć izrade potrebne dokumentacije za sudjelovanje na EU natječajima na koje se tvrtke prijavljuju. Uslugom "Mobilni timovi" pak proaktivnim, direktnim i osobnim pristupom pružamo pomoć članicama u poslovanju.
Zanemarena zemlja
˝Upravo je u završnoj fazi izrade i nova usluga Hrvatske gospodarske komore, a to je on line katalog hrvatskih proizvoda koji će biti alat za povećanje udjela hrvatskih proizvoda u postupcima javne nabave˝, najavila je Kesić Šapić. ˝Iako Hrvatska ima sve predispozicije da iz trenutnog nezavidnog stanja postigne zaokret u pozitivnom smjeru, tome na putu stoje brojne prepreke. Najveći dio njih represivnog je karaktera, poput inspekcija koje u velikom broju slučajeva ometaju rad malih i srednjih poduzetnika. Treba mijenjati pristup prema poljoprivrednicima i obrtnicima, jer kažnjavanje nije rješenje.
Inspekcije bi pri obilasku terena, ukoliko uoče kakve nepravilnosti u radu, poljoprivrednike i obrtnike na njih prvo trebale upozoriti, a zatim ukoliko se sugestije ne uvaže – kažnjavati˝, smatra Mato Brlošić, predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore. Drugi problem koji Brlošić ističe jest odnos prema ruralnim područjima za koja se najavljuju ulaganja i revitalizacija poljoprivredne proizvodnje i ruralnog prostora, no porezni sustav takvim nastojanjima ne ide u prilog. ˝Ljudi koji žive i djeluju na ruralnim područjima plaćaju porezne namete jednake onima u urbanim gradskim sredinama. Zbog toga izostaje motivacija za životom u ruralnim sredinama, te se velik broj ljudi, nažalost, odlučuje na preseljenje i život u hrvatskim i europskim metropolama˝, navodi Brlošić.
Globalno razmišljanje
Pauk je istaknuo kako je dio poduzetnika iskoristio proširenje tržišta ulaskom u EU i pohvalio to ˝globalno razmišljanje˝. ˝Budućnost poduzetništva u Hrvatskoj zapravo budućnost malih i srednjih poduzeća koja su prilagodljiva i spremnija prihvatiti promjene. Imamo dobre odnose s poduzetnicima i svi oni navode kao najveće probleme previše birokratizirane procedure kod ishođenja dozvola i potrebnih dokumenata za pokretanje poduzetničke ideje. Jednostavno moramo shvatiti da u 21. stoljeću moramo primijeniti sve pogodnosti digitalnih medija kako bi sve to pojednostavili i ubrzali˝, poručuje Pauk.
Očekivanja
Poboljšanje percepcije
Hrvatska gospodarska komora će na Festivalu predstaviti novitete i postojeće usluga koje pružaju poduzetnicima. Tajana Kesić Šapić, direktorica Sektora za industriju u HGK kao pozitivan ishod Festivala poduzetništva, obrta i OPG-ova očekuju poboljšanje percepcije poslovne i opće javnosti o poduzetništvu, osnaživanje poduzetničke klime kao i poboljšanje percepcije o aktivnoj i nezaobilaznoj ulozi HGK na poslovnoj sceni kao partnera poduzetnika i podrške poduzetničkom poslovanju.
Nova partnerstva
Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, pak ističe kako od Festivala očekuje da obrtnici sklope nova poslovna partnerstva, prošire svoje tržište i educiraju se. Navodi kako vjeruje da će projekt omogućiti jačanje prepoznatljivosti obrtništva u hrvatskoj javnosti te jačanje konkurentnosti obrtnika na domaćem tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu