Pobjednički timovi Kreativnog kampa, Modulos Desk i Tilty, održanog u ožujku u sklopu EU projekta Co-Create u organizaciji Razvojne agencije grada Zagreba (RAZA) i Panonskog drvnog centra kompetencija u Zagrebu (PDCK-a) upravo su se vratili s Milano Design Weeka, a za Poslovni dnevnik su podijelili svoje dojmove.
Kreativni kamp je, naime, pokrenut s ciljem povezivanja tvrtki iz tradicionalnog drvnog i kulturno-kreativnog sektora kako bi zajedno razvili nove projektne ideje ili možda unaprijedili postojeće proizvode, a rješenja koja su ondje nastala prošlog su tjedna predstavljena, dakle, na jednom od najvažnijih europskih sajmova kada je riječ o produkt dizajnu i dizajnu uopće. Modulos Desk je široj je javnosti i otprije poznat zahvaljujući inovativnom modularnom radnom stolu koji ih je proslavio, a po povratku iz Milana kažu da su ondje stekli nova poznanstva i povezali se s ljudima s kojima će zasigurno nastaviti surađivati i u budućnosti.
Osluškivanje želja kupaca
"Iako zbog iznimno gustoga rasporeda, kao i same količine događanja u Milanu nismo imali previše vremena obići sve što Design Week nudi, ono što apsolutno možemo reći je da je to događaj koji predstavlja sve ono najsvježije u svijetu dizajna, kao i najave budućih trendova. Očito je da je talijanska dizajn scena iznimno razvijena, što je u biti i opće poznato. Ono što je svakako bilo zanimljivo vidjeti je razina suradnje i praćenja trendova na tržištu od strane samih obrazovnih institucija, kao što je Politecnico di Milano, koje u svojim programima prate zahtjeve tržišta i tako podržavaju njihovu cjelokupnu industriju. To je nešto što bi svakako vrlo rado vidjeli preslikano i kod nas, te je svakako temelj promicanja kulture dizajna u samome društvu, što je kod nas nasušno potrebno", rekao nam je idejni začetnik i osnivač Modulosa Matej Grozdanović.
Grozdanović
Dobili smo izvrsne reakcije potencijalnih kupaca ali i profesora s poznatog fakulteta Politecnico di Milano.
Uz njega, na razvoju proizvoda radili su još i komunikacijski strateg Srđan Laterza, zadužen za širenje tržišta i jačanje brenda te Katarina Galić iz odnosa s javnošću. U Milano su otišli, nastavio je Grozdanović, službeno objaviti uvođenje novih linija proizvoda Modulos Aeon presvučenih slojem modernog materijala Fenix, baziranog na nanotehnologiji i novu web stranicu, ali i po povratnu informaciju od publike. Po predstavljanju su dobili, kaže, izvrsne reakcije i brojni interes – što potencijalnih kupaca, što relevantnih osoba s tamošnje dizajnerske scene. Među njima su profesori s poznatog milanskog fakulteta Politecnico di Milano i predstavnici udruženja talijanske industrije s kojima su pričali o potencijalnim suradnjama.
"Modulos Aeon je nastao kao odgovor na želje naših potencijalnih kupaca koji žele drugačiji izgled svoga stola, ali i brojna zanimljiva svojstva kakva moderni materijali mogu ponuditi. Upravo zato smo odlučili ponuditi ultramoderni materijal zanimljivih vizualnih svojstava, ali i fizičkih svojstava poput otpornosti na habanje. S obzirom na to da smo od početka koncipirali proizvod kao nadogradiv, te kako smo odlučili nikad ne onemogućiti postojećim kupcima korištenje naših novih proizvoda, linije Aeon i Heritage su potpuno kompatibilne, što znači da se po želji ovi materijali mogu i kombinirati u jedinstvenoj površini", dodao je Grozdanović.
Novi projekti u ladicama
Tilty, pak, čine Marko Filo iz čakovečke tvrtke Filo Logic te Ana Armano Linta iz tvrtke Armanto Linta koji su se upoznali na Co-Create projektu te na inicijalnoj radionici osmislili proizvod za djecu, stolić labirint pod nazivom Tilty. "Ana i ja smo dobro kliknuli, stoga imamo velika očekivanja od buduće suradnje. Funkcioniramo odlično, kao da se oduvijek znamo, što smo si dodatno potvrdili i odlaskom u Milano na Design Week. Voljeli bismo nastaviti raditi i izvan trenutnog projekta na razvoju sličnih dječjih didaktičkih pomagala za djecu. Oboje u ladicama imamo spremno nekoliko ideja koje čekaju pravu priliku za razvoj. S obzirom na to da trenutno postoji nekoliko projekata za prijavu za subvenciju razvoja novih proizvoda od strane Europske Unije i Ministarstva poljoprivrede, nadamo se da ćemo uspjeti realizirati barem još jedan u narednih godinu dana", kazao nam je Filo.
Filo
Za dječji namještaj postoji veliki tržišni potencijal, potrebno je samo ponuditi kvalitetno oblikovan, inovativan i funkcionalan proizvod.
Saznali smo i da su pri razvoju proizvoda mogli računati na pomoć Markova oca koji se preko 30 godina bavi drvom i drvenim proizvodima te ima potrebne strojeve i tehnička znanja, a kao svoje ciljano tržište naveli su EU. Za dječji namještaj, kazali su, postoji veliki interes i tržišni potencijal, potrebno je samo ponuditi kvalitetno oblikovan, inovativan i funkcionalan proizvod. Na sajmu u Milanu prikupili su dosta kvalitetnih kontakata iz cijelog svijeta, a tu bazu potencijalnih distributera planiraju iskoristiti za plasman svojih proizvoda.
Prepoznatljivi hrvatski motivi
"Reakcije publike na projekte iz Hrvatske dosad bile su odlične, imamo iskustvo predstavljanja dva vrlo kvalitetna projekta koje je publika prihvatila s oduševljenjem. Tilty je, primjerice, drugačiji od ostalih proizvoda upravo zbog svoje multifunkcionalnosti. Jedinstvena je igračka koja potiče razvoj raznih vještina kod djece, a jednostavnom transformacijom postaje stolić u dječjoj sobi", dodao je sugovornik. Ana Armano je prilikom odabira uzorka labirinta odabrala uzorak međimurske čipke, odnosno motiv tradicionalne 'poculice' za djevojke, a oboje se slažu da su takvi detalji važni za prepoznavanje i izgradnju brenda hrvatskog dizajna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu